Kun äitiä unohdettu perheen yhteisestä tekemisestä.
Mua ei oteta mukaan minnekään. Mun mieltymyksiä ei kuunnella.
Pitäiskö pakata kamat ja lähteä?
Kommentit (56)
Miehesi on joko narsistisika tai sinä joku väkivaltainen hullu (en usko, että näin on..?). Mikä ihme muu on voinut johtaa tuollaiseen kuvioon? :O
Tienaamme melkein yhtä paljon, minä hiukan vähemmän. Matkoista sen verran, että tarkoitin "en halua mennä" sutä että en halua mennä sinne minne muut, en tarkoittanut sitä etten ylipäätään haluaisi lähteä. Kohdetta valittaessa ei oteta huomioon mun maksukyky ja kohdevalikoima sen perusteella.
Olen monta kertaa ehdottanut tekemistä, mutta ei ne lähde.
Ap
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:55"]
Tienaamme melkein yhtä paljon, minä hiukan vähemmän. Matkoista sen verran, että tarkoitin "en halua mennä" sutä että en halua mennä sinne minne muut, en tarkoittanut sitä etten ylipäätään haluaisi lähteä. Kohdetta valittaessa ei oteta huomioon mun maksukyky ja kohdevalikoima sen perusteella. Olen monta kertaa ehdottanut tekemistä, mutta ei ne lähde. Ap
[/quote]
Totaa, jos tienaatte yhtä paljon ja perheen kulut jaetaan tasan, niin miten sun maksukyky voi ollla heikompi kuin miehesi? Nyt en ymmärrä.
Siksi koska minulla on enemmän menoja. Vain asumiskulut jaetaan.minjä hoidan tämän lisäksi omat ja lapsen asiat.
Ap
Kyllä se vaan niin on, että jokainen opettaa ympärillään oleville ihmisille, miten itseään saa kohdella. Jos tyytyy huonoon kohteluun, sitä myös saa.
Nyt olisi perhepalaverin paikka, missä avoimesti mutta syyllistämättä kerrot miltä sinusta tuntuu, kun koet, ettei sinua haluta mihinkään mukaan. Koita saada perheesi ymmärtämään, että vaikka heistä ehkä tuntuu, ettet välitä tehdä mitään yhdessä, ei asia kuitenkaan oikeasti ole niin. Käännä se niin, että kaipaat perhettäsi ja yhteistä aikaa.
Minkä ikäisiä lapsesi ovat?
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 15:08"]
Siksi koska minulla on enemmän menoja. Vain asumiskulut jaetaan.minjä hoidan tämän lisäksi omat ja lapsen asiat. Ap
[/quote]
Ja miksi näin on? Miksi miehesi ei osallistu lastesi elatukseen? Jos mies on itse ne lapset hankkinut, hänellä on isänä lähtökohtainen elatusvelvollisuus. Ja js olette uusperhe ja lapsesi vain sinun, miksei lapsesi biologinen isä osallistu lapsen elatukseen? Ja jos olette avioliitossa, nykyisen miehen kuuluu avioliittolain mukaan osallistua myös ei-biologisten avioliiton kautta saatujen lastensa elatukseen.
Ei kai ne sua sinne jätä rahattomana jos olette jossain ulkomailla? Perheessä maksukyvyn pitäisi olla molemmilla vanhemmilla sama, varsinkin jos tienaatte saman verran. Vai mihin sun rahasi menee?
Kerro esimerkkimatka, jonka haluaisit tehdä. Kerro, millaiselle matkalle perhe haluaa. Kerro lasten iät.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 15:43"]Kerro esimerkkimatka, jonka haluaisit tehdä. Kerro, millaiselle matkalle perhe haluaa. Kerro lasten iät.
[/quote]
Vaikka nyt ei vain ole kysymys matkasta, mut vastaan silti.
Itse haluaisin mennä pariksi päiväksi kaupunkilomalle, muut haluaa jonnekin Turkkiin, kreikkaan jne rantalomalle.
Lapsia on vain yksi (11v) ja avomies=lapsen isä.
Ap
Eli siis yksi lapsi touhuaa aktiivisen isän kanssa kaikenlaista ja sinä et pääse mukaan touhuihin? Olet myynyt pyöräsi pois..millä nyt ajattelit mennä mukaan pyöräilemään?
luulen, että kyse on sinun ja miehesi suhteesta? Entä oletko jossain vaiheessa ollut väsynyt ja kieltäytynyt kaikesta.
neuvona:puhukaa. Mene mukaan heidän asioihin ja jossain vaiheessa koita tuoda mukaan tekemistä, mikä myös sinua kiinnostaa.
Ymmärrän sikäli, että ihoni kärähtää, jos vaan istuskelen jossain paahteessa rannalla. Mutta toisaalta, kai siellä päivänvarjoja on, joiden alla voi lukea kirjaa tms. Ehkä jonain päivänä voisit lähettää muksun isänsä kanssa rannalle, ja lähteä kiertämään kauppoja?
Sitten on olemassa sellaisia vaihtoehtoja, että tänä vuonna rannalle, ensi vuonna kaupunkiin. Tai sit sinä et mene sinne Turkkiin, vaan lähdet minne haluat. Tai jäät ihan Suomeen, vietät ihanaa kotilomaa. Lojut sohvalla, katselet elokuvia, istuskelet kiireettömästi kahviloissa, käyt taidenäyttelyissä... Onhan täällä Suomessakin vaikka mitä hienoa!
Perheessä pitää tehdä kompromisseja, ja jos loppuperhettä ei museot ja kaupat kiinnosta, ei se sinullekaan kivaa ole niitä perässä väkisin raahata. Lapsetkin kasvaa, ja siinä missä 11-vuotias haluaa mereen polskimaan, niin 15-vuotias haluaakin kauppoihin shoppaamaan ja kahvilaan juomaan lattea.
Lapsesi on poika? Ovat isän kanssa tiimi ja sulla ei ole mitään muuta virkaa kuin palvelijan virka?
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 16:31"]Lapsesi on poika? Ovat isän kanssa tiimi ja sulla ei ole mitään muuta virkaa kuin palvelijan virka?
[/quote]
Kutakuinkin.
Ap
Kirjoitin pitkän vastauksen, mutta kenttä jumittui, kun yritin lähettää sen. Siis vähän lyhyemmin: tuossa on kysymys vanhempien välisestä suhteesta. Perheessä kolmioasetelman pitäisi olla sellainen, että aikuiset liittoutuvat keskenään ja lapsi on "kolmas", mutta joskus vanhempi liittoutuukin lapsen kanssa ja jättää toisen vanhemman kolmanneksi pyöräksi. Tämä tuskin lähtee aukeamaan ilman terapiaa. Meilä taustalla oli miehen ilmaisematon suru isänsä kuolemasta - hän liittoutui surussaan lapsen kanssa, minähän en ollut menettänty ketään erityisen rakasta kuten he. Terapia auttoi ja mies tajusi jälleen, että hänen kmppaninsa olen minä eikä lapsi. Se ehti jo mennä aika pahaksi, isä ja lapsi tekivät treffejä keskenään ja kävivät matkoilla, kun minulla ei ollut lomaa. Minä jäin vain pyykkien pesijäksi ja eväiden tekijäksi heidän retkilleen.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 16:31"]
Lapsesi on poika? Ovat isän kanssa tiimi ja sulla ei ole mitään muuta virkaa kuin palvelijan virka?
[/quote]
Tiimi saisi nyt vaihteeksi keskittyä sinun huoltamiseesi. Mutta jotain osaa on itselläsikin tilanteen kehittymiseen. Marttyyrit eivät ole mitenkään harvinaisia, ja jos aikansa on yritetty kysellä mitä sinä haluat ja on saatu passiivis-aggressiivista mutinaa vastaukseksi, lopputulos on tämä. Kun et saa tällaista ketjuakaan avattua ilman, että hohtimilla pitää kiskoa tärkeät tiedot, niin olet joko kuvitteellinen hahmo tai pihalla tilanteesi syistä.
Marttyyrijutut sikseen tällä kertaa. Olen samaa mieltä siitä, että tosi helposti isäpoika-klikki saa tuon tilanteen aikaan, että vaikka alkuperäistä marttyyrivikaa ei edes olisi kovin paljon, äiti silti jätetään piian rooliin, ja kyllähän sitä alkaa kuka tahansa oireilla. Isän ja pojan olisi syytä laittaa mietintämyssy päähän ja kehitellä konstit, joilla tuo kierre käännetään myönteiseen suuntaan. Täytyyhän sitä olla valmis osoittamaan, että toista arvostetaan ja tarvitaan, jos ei tosiaan haluta hänen poistuvan hiljaa perheestä. Sitä tärkeämpää tämä on, mitä parempia syitä eriseuraisuuteen on.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:46"]
Käyn töissä, mutta palkka ei riitä kaikkeen. Ap
[/quote]
Oletko puhunut tästä miehellesi? Tienaako hän siis huomattavasti enemmän kuin sinä? Paljon sinä saat palkkaa ja paljon hän saa?