Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lääkäri määrää

Vierailija
15.11.2014 |

niin teetkö juuri niin?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee.

Vierailija
2/63 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatillisesti vai kotona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina. Mulle on esim määrätty ja kirjoitettu 10 mielialalääkeereseptiä, yhtäkään en ole hakenut.
Antibioottikuureja jättänyt syömättä.
Jumppaliikkeitä jättänyt tekemättä.

Vierailija
4/63 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina. Lääkäri ehdotti lääkkeen vaihtoa. Lupasin harkita asiaa kunhan ensin selvitän itselleni, olenko valmis kärsimään uudenlaisia sivuvaikutuksia. Lääkäri hyväksyi päätökseni. Kyse oli masennuslääkkeistä. Nyt sitten harkitsen. Lupasin palata asiaan lähiaikoina. Sekin sopi lääkärille. Hän ilmeisesti arvioi minut kykeneväksi tekemään järkeviä päätöksiä eikä ruvennut painostamaan minua. 

Vierailija
5/63 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Esim antibiootit jätän syömättä keuhkoputkentulehdukseen jne.

Vierailija
6/63 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 15:47"]En. Esim antibiootit jätän syömättä keuhkoputkentulehdukseen jne.
[/quote] miksi jätät syömättä?

Vierailija
7/63 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hakeudutte lääkäriin jos ette noudata ohjeita ja osaatte näemmä itsekin hoitaa itsenne?

Vierailija
8/63 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lääkkeitä läheskään aina syö. Esim. määrätty flunssalääkkeitä, masennuslääkkeitä jne. 

Vierailija
9/63 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:30"]En tee.
[/quote]
Ja tämäkös se juuri vituttaa. Tarviiko sinne vastaanotolle sitten tulla?? Lääkäri näkee vaivaa määrätäkseen sopivan lääkkeen/lääkeyhdistelmän...aivan vitun turhaan. Kyllä turhauttaa, suurin osa lääkäreistä kuitenkin haluaa potilaan parasta.
Terveisin, turhaan työhön tympääntynyt
ps. osa lääkkeistä on oirelääkkeitä kun taas osa vaikuttaa ennusteeseen..kannattaa miettiä kahdesti ennen kuin jättää jälkimmäisiä käyttämättä

Vierailija
10/63 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 15:56"]

Miksi hakeudutte lääkäriin jos ette noudata ohjeita ja osaatte näemmä itsekin hoitaa itsenne?

[/quote]

Työnantaja tarvitsee lääkärintodistuksen. En todellakaan ala syömään antibioottia flunssaan.

Vierailija
11/63 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:55"]

En aina. Mulle on esim määrätty ja kirjoitettu 10 mielialalääkeereseptiä, yhtäkään en ole hakenut.

[/quote]

Kannattaa hakea...

Vierailija
12/63 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 16:12"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 15:56"]

[/quote]

Työnantaja tarvitsee lääkärintodistuksen. En todellakaan ala syömään antibioottia flunssaan.

[/quote]

Tämä on ihan järkevää. Flunssa on virus eikä siihen antibiootti mitään auta.

Itse olen yleensä noudattanut lääkärin ohjeita, mutta ihosairauteen määrätyn sisäisen kortisonin olen jättänyt ottamatta. Tiedän, että kortisoni ei sovi minulle enkä suostu sitä käyttämään muuten kuin jos olen sairaalan osastolla tarkkailussa. Kaikenmaailman ihotautilääkäreitä en todellakaan usko enkä tottele, jos he määräävät mitä sattuu ja kuvittelevat tietävänsä miten mun atopia käyttäytyy perustuen 10 minuutin jutteluun. 

Vierailija
13/63 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:30"]En tee.
[/quote]
Ja tämäkös se juuri vituttaa. Tarviiko sinne vastaanotolle sitten tulla?? Lääkäri näkee vaivaa määrätäkseen sopivan lääkkeen/lääkeyhdistelmän...aivan vitun turhaan. Kyllä turhauttaa, suurin osa lääkäreistä kuitenkin haluaa potilaan parasta.
Terveisin, turhaan työhön tympääntynyt
ps. osa lääkkeistä on oirelääkkeitä kun taas osa vaikuttaa ennusteeseen..kannattaa miettiä kahdesti ennen kuin jättää jälkimmäisiä käyttämättä
[/quote]

TÄMÄ. Hirveät jonot, riittämättömyyden tunne, ihmiset jotka todella tarvitsevat apua, mutta joiden aikaa vievät eevartit, jotka eivät ohjeita edes noudata. Kiitos teille.

Vierailija
14/63 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä se määrää. Olen kieltäytynyt lääkärin määräämästä lääkkeestä, josta minulle tulee ikäviä sivuoireita. Lääke oli määrätty kroonisen sairauden pahenemisvaiheeseen.

Vierailija
15/63 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen niin monisairas ihminen, että olen itse itseni paras hoitaja. Käyn lääkärissä vain hakemassa jotakin tiettyä asiaa. Ilmoitan tästä heti ovella. Jos tarvitsen antibiootin ja yskänlääkkeen, pyydän ne. Kiitän ja poistun. Ongelmia tulee yleensä silloin, kun lääkäri ei usko pitkäaikaissairaan osaavan hoitaa itseään. Itse ilmoitan suoraan ovella onko ongelmani sellainen mihin ei tavanomaiset toimet tehoa. Esim astmaatikko tulee vastaanotolle vasta silloin, kun lääkitys on jo nostettu ja oireet ovat jo pitkittyneet. Päivystys sitten erikseen.

Vierailija
16/63 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania tällaiset potilaat, jotka käyvät usein valittamassa vaivojaan ja sitten näen paljon vaivaa diagnoosin selvittämiseksi, mutta potilas ei syö lääkkeitä, koska "lääkärit ei tiedä mitään". Vaiva pitäisi poistaa ilmeisesti jollain taikatempulla, koska "lääkefirmojen myrkkyjä en syö!". Kyllä minä kuuntelen potilaan omaa diagnoosiehdotusta, mutta kun usein se on ihan päin honkia ja vaaditaan tiettyä lääkettä, kun "kaverillakin auttoi". Ei lääkärille tulla shoppailemaan kivoja hoitoja ja lääkkeitä vaan kuuntelemaan asiantuntijan mielipide. On vain äärimmäisen tyhmää olla kuuntelematta monta vuotta opiskellutta asiantuntijaa ja jättää lääkkeet syömättä vain oman jääräpäisyytensä takia. 

Vierailija
17/63 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 18:05"]

Ei lääkärille tulla shoppailemaan kivoja hoitoja ja lääkkeitä vaan kuuntelemaan asiantuntijan mielipide.

[/quote]

Tämän takia minä en saanut uusittua reseptiä lääkkeelle jota olen käyttänyt kauan unettomuuteeni (väsyttävä allergialääke). Olin niinkin nenäkäs että kerroin mitä lääkettä tarvitsen, ja lääkäri sanoi että minä en päätä mitä lääkettä minulle määrätään, ja määräsi vahvoja psyykelääkkeitä (ketipinor). Nyt ollaan sitten ilman lääkkeitä, sillä noita minulle määrättyjä en ala syömään.

Vierailija
18/63 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin lisään vielä, että mielenterveyspotilaat ovat aivan henkilökohtaisia "suosikkejani": Eivät tule sovittuna aikana, sitten tunnin myöhässä tulevat itkeskelemään, miten kukaan ei välitä, kun eivät sitten pääsekään hoitoon, vaan varataan uusi aika, eivät syö lääkkeitä ja noudata muitakaan ohjeita, eivät kuitenkaan halua terapiaankaan, vaan ongelman pitäisi hoitua nopeasti sormia napsauttamalla... Jos heitä yrittää vähänkään vastuutta omasta hoidosta on helvetti irti, hirveä itkupotkuraivari siitä, miten ei ole oma vika vaan on sairas. Ymmärrän kyllä sen tietysti, mutta vähän voisi itse yrittää ottaa lääkkeet säännöllisesti ja oikeasti ilmestyä sinne terapiaan sovittuna aikana. Tsemppiä vaan kaikille psykiatreille ja psykologeille!

Vierailija
19/63 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 18:05"]

Ei lääkärille tulla shoppailemaan kivoja hoitoja ja lääkkeitä vaan kuuntelemaan asiantuntijan mielipide.

[/quote]

Tämän takia minä en saanut uusittua reseptiä lääkkeelle jota olen käyttänyt kauan unettomuuteeni (väsyttävä allergialääke). Olin niinkin nenäkäs että kerroin mitä lääkettä tarvitsen, ja lääkäri sanoi että minä en päätä mitä lääkettä minulle määrätään, ja määräsi vahvoja psyykelääkkeitä (ketipinor). Nyt ollaan sitten ilman lääkkeitä, sillä noita minulle määrättyjä en ala syömään.

[/quote]

Ketipinoria kyllä käytetään ihan yleisesti nukahtamislääkkeenä. Oliko sinulla joku hyvä perustelu, miksi olisit halunnut juuri tietyn lääkkeen ja miksi et halua syödä lääkärin määräämää? Vai onko syy vain yksinkertaisesti se, että luulet tietäväsi paremmin ja olet niin jäärä, ettet kiusallisikaam syö lääkärin määräämää?

Vierailija
20/63 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori meni ihan ohi toi, että oli aikaisemmin ollut käytössä jo toimiva lääke. Noi väsyttävät antihistamiinit on ihan hyviä, eikä paljoa haittoja. Koita toista lääkäriä ja kysy ystävällisesti, voisiko saada samaa vanhaa ja hyväksihavaittua lääkettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme