Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teen työelämäntaparemonttia, miten vaikeaa!

Vierailija
15.11.2014 |

Yritän siis muuttaa tapaani tehdä työtä ja suhtautua työhön niin, että työ ei valtaisi vapaa-aikaanikin. Tein päätäksen, etten esim. työajan ulkopuolella lue tai vastaile sähköposteihin. En jää tekemään pitkää päivää ellei se todellakin ole sovittua ylityötä ( en ole koskaan tehnyt palkallista ylityötä). En tee viikonloppuisin, sairaslomapäivisin enkä iltaisin työasioita. Yritän myös olla tekemättä vapaa-aikana ajattelutyötä eli suunnitella mielessäni työasioita tai pohtia tapahtuneita. Ja kyllä on vaikeaa. Ihan kuin vieroitusoireita, ei tiedä miten tässä nyt olisi. Enole itsekään huomannut, miten syvällä työasioissa olen ja miten se on vallannut koko elämän.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin aikoinaan että se on ihan sama miten työni teen. Onnistumisia ei palkita, eikä epäonnistumista rangaista. Viisas todellakin pääsee vähemmällä.

Vierailija
2/2 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 13:15"]Itse huomasin aikoinaan että se on ihan sama miten työni teen. Onnistumisia ei palkita, eikä epäonnistumista rangaista. Viisas todellakin pääsee vähemmällä.
[/quote]

Minullakin tähän on johtanut se, että koen tekeväni enemmän töitä kuin saan siitä kiitosta. Kyse ei ole palkasta (joka on suomalaisten keskiarvoa) vaan siitä ettei tekemäni työtä arvosteta eikä nähdä työn määrää tulosten taustalla. Tiedän tekeväni laadukasta työtä, sitä palautetta saan kuitenkin kollegoilta oman organisaationi ulkopuolelta. Mutta omassa työpaikassani positiivinen palaute on hyvin niukkaa, esimieheni ei sano koskaan mitään hyvää, minun odotetaan tekevän asioita tyhjästä ja antavan vastauksia samalla sekunnilla. Ikään kuin tekisin kokoonpanoa liukuhihnalla vaikka teen ajattelua, pohtimista ja taustaselvityksiä vaativaa työtä. Olen aika pettynyt työelämään ja siksi yritän nyt vähentää sen negatiivista vaikutusta elämääni. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla