Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kaupoissa ole suomalaisia ruusukaaleja?

Vierailija
26.09.2021 |

Niin?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusukaali on tosi hidas kasvamaan, ehkä kausi ei ole vielä alkanut? Kasvaa pitkälle syksyyn. Kyllä niitä suomalaisiakin olen joskus kaupassa nähnyt.

Vierailija
2/17 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en ole koskaan ostanut minkään maalaisia ruusukaaleja. Syy, miksi osallistun ketjuun, joka selkeästikään ei minulle kuulu, on se, että kun sinä näemmä ruusukaaleja kovasti käytät, miten valmistat ne? Ovat ilmeisesti hyvinkin terveellisiä, mutta en ole koskaan maistanut hyvää, niin kiinnostaa, että miten niitä pitäisi valmistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä kauppiaalta, ääliö!

Vierailija
4/17 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hoitoon.

Vierailija
5/17 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusukaali 🤢

Vierailija
6/17 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, en ole koskaan ostanut minkään maalaisia ruusukaaleja. Syy, miksi osallistun ketjuun, joka selkeästikään ei minulle kuulu, on se, että kun sinä näemmä ruusukaaleja kovasti käytät, miten valmistat ne? Ovat ilmeisesti hyvinkin terveellisiä, mutta en ole koskaan maistanut hyvää, niin kiinnostaa, että miten niitä pitäisi valmistaa.

Nuput puoliksi ja uunipellille, päälle öljyä ja suolaa, tarpeeksi kuuma uuni ja nuput paahtumaan noin 20 minuutiksi. Jäävät napakoiksi eivätkä muussaannu lötköiksi.

Ja komppi ap:n huomiolle!

-eri

Vierailija
7/17 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene hoitoon.

After you...

Vierailija
8/17 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy siltä kauppiaalta, ääliö!

Laita puhelinnumero?

Vierailija
9/17 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuput puoliksi ja uunipellille, päälle öljyä ja suolaa, tarpeeksi kuuma uuni ja nuput paahtumaan noin 20 minuutiksi. Jäävät napakoiksi eivätkä muussaannu lötköiksi.

Ja komppi ap:n huomiolle!

-eri

Kiitos. Suolan käyttöä voisi miettiä. Kaikissa valmisruoissa on tolkuttomasti suolaa. Varsinkin huoltoasemilla. Ja kasvisvalmisteissa...

Vierailija
10/17 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös etsinyt kotimaisia ruusukaaleja, mutta ei ole löytynyt. 

Vierailija
11/17 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee joka syksy kauppoihin joskus lokakuussa.

Vierailija
12/17 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusukaaleille muutaman minuutin (lyhyt) kiehautus ja voilla sively toimii myös. Keittiömestari myös opetti että saa maukkaan raasteen/lisukkeen raoista rysselinkaaleista kun silppuaa ne hienoiksi, puristaa sitruunan mehua, öljyää ja maustaa esim. suolalla ja pippurilla.

Vierailija
13/17 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne maistuvat pahalle vaikka ovatkin terveellisiä. Samasta syystä ohra ei korvaa riisiä vaikka se onkin terveellinen.

Vierailija
14/17 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne maistuvat pahalle vaikka ovatkin terveellisiä. Samasta syystä ohra ei korvaa riisiä vaikka se onkin terveellinen.

Ei kai ne niin kauhean pahoja oo. Oon itsekin huomannut etteivät oo kotimaisia, niin en osta.

Ohra ei tosiaankaan ole riisin korvaaja, valitettavasti. Ei pysty paljoa syömään.

Vierailija
15/17 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä mielestäni oli jo.

Vierailija
16/17 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen itsekkin ihmetellyt et miksi ei ole kotimaisia banaaneja

Vierailija
17/17 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

B rinne kirjoitti:

Samaa olen itsekkin ihmetellyt et miksi ei ole kotimaisia banaaneja

Mutta hollantilaisia on. Se on suurin banaanien viejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi