Miten erota fiksusti kirkosta?
napin painallus ei istu minun arvomaailmaani, pitäiskö tilata aika jollekin papille?
Kommentit (7)
Ei ne sillä tiedolla mitään tee. Klikkaat nappia ja se on siinä. Ei tarvitse julistaa netissä.
Maistraatissa voit käydä täyttämässä laput.
Höpöhöpö, napin painallus on ihan arvokasta.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:51"]
napin painallus ei istu minun arvomaailmaani, pitäiskö tilata aika jollekin papille?
[/quote]
Yksinketaisin tapa on aina paras.
Voit myös mennä seurakunnanvirastoon paikan päälle ja tehdä sen siellä. Ilman ajanvarausta. Ei sinua kukaan ala ylipuhumaan, voi olla että sinulta kysytään haluatko jutella jonkun kanssa mutta ei tarvitse jos ei tahdo. Eikä se ole mikään epätoivoinen jäsenenä kiinnipitämisyritys vaan annetaan mahdollisuus pohdiskella ja saada varmuus että sen todella haluaa tehdä.
Minä taisin ensimmäisellä kerralla erota kirjeitse, mutta toisella kerralla kävin kirkkoherranvirastossa ja juttelin papin kanssa, kun pappi näin toivoi. Ei se pappi ottanut sitä mitenkään henkilökohtaisesti. Erosin sen vuoksi, koska en hyväksy lapsikastetta enkä naispappeutta. Eroja opillisessa näkemyksessä siis.
Jos olet eroamassa, koska et usko, niin mitä muuta se pappi voi tehdä kuin pahoitella asiaa, toivottaa sinulle siunausta ja luvata rukoilla puolestasi?
Minusta tekisi papeille ihan hyvää kohdata näitä eroavia jäseniä. Pääsisivät kuulemaan, mikä kirkossa mättää. Toiset eroavat, koska kirkosta on tullut liian maallinen, toiset eroavat koska pitävät kirkkoa liian ahdaskatseisena. Näitä keskusteluja olisi pappien hyvä käydä lähtevien kanssa, voisivat ehkä miettiä omalta osaltaan mihin suuntaan kirkkoa pitäisi kehittää.
..joka puhuu sinut ympäri?