Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treeniohjeita/ reidet!!

Vierailija
14.11.2014 |

Viimeisen vuoden aikana reidet levinneet "ylhäältä". (Kaksi loukkaantumista takana, jotka osittain selittävät tätä kun liikunta ollut vähäisempää.) Millä liikkeillä saisi treenattua/ pienennettyä ylä- ja sisäreisiä? Ovat ihan hirveän näköiset. Painoa ei ole tullut, lantiolle asti yläkroppa oikein hyvässä kunnossa, vatsalihasliikkeitä olen voinut tehdä, mutta reidet ovat kamalat :(

Voiko jokin aineenvaihduntajuttu aiheuttaa tälläistä? Tai auttaa tässä ongelmassa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua paikallisesti muuttaa yhtä osaa kehostani. Ihmeytelen vain yllättävää rasvakertymää reisissä ja polvissa. Niiden poistamiseksi kyselin treeniohjeita. Olen kokeillut kaikenlaista, mutta jos vielä lisävinkkejä :) Muuten olen erittäin tyytyväinen kroppaani.

Vierailija
2/17 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 10:17"]Mä en ymmärrä näitä aloituksia, joissa halutaan muuttaa paikallisesti jotain kehon yhtä kohtaa. Varmaan on jääkaapin oveen teipattu motivaatiokuvaksi joku lehtikuva, jossa on 16-vuotias luikeliini jolla jo ihan lähtökohtaisesti eri mallinen kroppa.

Muutenkin tuo ajatus, että tekemällä jotain voi vaikuttaa vain siihen "ongelmakohtaan", muuhun kroppaanhan se ei sitten vaikuta (painonpudotus, treenaus jne.) *huoh*
[/quote]

No mitäs sanot siihen, että olen 167cm ja paino 51kg. Rasvaprosentti on 16,5. Lihaskunto huippuhyvä samoin aerobinen. Reisissä on hirveät läskit, vaikka lihastakin on paljon.

Jos tässä tilanteessa ei kannata kohdistaa paikallisesti toimia reisiin, niin mitä minun sitten tulisi tehdä? Voisitko neuvoa, kun homna selkeesti on sulla erittäin hyvin hallussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 10:58"]En halua paikallisesti muuttaa yhtä osaa kehostani. Ihmeytelen vain yllättävää rasvakertymää reisissä ja polvissa. Niiden poistamiseksi kyselin treeniohjeita. Olen kokeillut kaikenlaista, mutta jos vielä lisävinkkejä :) Muuten olen erittäin tyytyväinen kroppaani.
[/quote]

Mulla ihan sama. Painoa kehosta ei saa lähteä yhtään eikä rasvaprosentti saa pudota, koska on nyt 16.

Treenaa reisiä pitkillä sarjoilla eri liikkeellä ja sen jälkeen johonkin hypoxihoitoon.

Vierailija
4/17 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 10:17"]Mä en ymmärrä näitä aloituksia, joissa halutaan muuttaa paikallisesti jotain kehon yhtä kohtaa. Varmaan on jääkaapin oveen teipattu motivaatiokuvaksi joku lehtikuva, jossa on 16-vuotias luikeliini jolla jo ihan lähtökohtaisesti eri mallinen kroppa. Muutenkin tuo ajatus, että tekemällä jotain voi vaikuttaa vain siihen "ongelmakohtaan", muuhun kroppaanhan se ei sitten vaikuta (painonpudotus, treenaus jne.) *huoh* [/quote] No mitäs sanot siihen, että olen 167cm ja paino 51kg. Rasvaprosentti on 16,5. Lihaskunto huippuhyvä samoin aerobinen. Reisissä on hirveät läskit, vaikka lihastakin on paljon. Jos tässä tilanteessa ei kannata kohdistaa paikallisesti toimia reisiin, niin mitä minun sitten tulisi tehdä? Voisitko neuvoa, kun homna selkeesti on sulla erittäin hyvin hallussa.

[/quote]

Pointti on se, että et voi ruumiinrakenteellesi mitään, vaikka kaikenlaiset mainoskuvat haluaisivat antaa kuvan, että voit muokata kroppaasi aivan kuten itse haluat.

Se, että 16,5 rasvaprosentilla reisissä on "hirveet läskit", kuulostaa siltä, että sinulla on vääristynyt kuva siitä, miltä naisen keho näyttää. Monissa urheiluvaatemainoksissa muuten on malleina naisia, jotka ovat joko luonnostaan hyvin hoikkia ja linnunluisia tai teini-ikäisiä tyttöjä, jotka eivät ole naisistuneet vielä.

Ennemmin kyseenalaistaisin sen, onko parasta sinulle, että ajattelet kehostasi negatiivisesti.

Vierailija
5/17 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spinningiä, ja salilla kyykkyjä, askelkyykkyjä tai prässi 10*4 niin isoilla painoilla että vikat ei mene. Ruoka tietty vhh, kasvista ja lihaa. Leivät ym potut pois. Mutta muista treenata myös yläkroppaa että pysyy tasapaino :)

Vierailija
6/17 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin kyykkäämään!

Vierailija
7/17 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en usko että 16,5 rasvaprosenttilla voi olla "hirveät läskit" reisissä... Mulla on painoindeksi 20 ja olen normaalipainoinen, joskin kovin päärynävartaloinen. Kaikki rasva kertyy erityisesti reisiin ja pyllyyn. Jos laihdutan, se lähtee ylävartalosta. Ei auta muuta kun liikkua monipuolisesti ja treenata salilla alavartaloa. Ostin myös silikoniset kuppauskupit, jolla toivon voivani (yhdessä ruokavalion ja liikunnan kanssa) voivani vaikuttaa selluliittiin.

Vierailija
8/17 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tahansa aerobista liikuntaa. Ja lisäksi lihaksien vuoksi kyykkyjä ja vastaavia alavartalon liikkeitä.

Vaikka paino ei ole muuttunut, on mahis että liikunnattomalla kaudella lihaksia on vähentynyt ja läskiä tullut tilalle. Ja lihashan mahtuu pienempään pakettiin kuin läski, joten siksi läski on nyt suurentanut sun reisiä. Kyse on luultavasti ihan muutamista kiloista joten nopeasti ne lähtee kun alat vaan liikkumaan.

Vierailija
9/17 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ap, mutta mietin, miten peppua saa kiinteytettyä ilman että etureidet kasvaa samalla? En haluais mitään luistelijoiden reisiä. Kyykkääminen ei pienennä tai kavenna mitään, enemmänkin aerobinen käy kaventavasta liikunnasta. 

Vierailija
10/17 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, luuletteko tosiaan, että reisiin kasvaa yht´äkkiä jotkut valtavat lihakset..ihan itsestään..Ihmetyttää aina nämä "En halua mitään isoja reisilihaksia" tai "Haluan vain kiinteytyä, en halua salikäynneillä saada mitään lihaksia"-tyypit.. Itsellä takana paha polvivamma ja haluan nimenomaan kasvattaa reisilihakset jämäkiksi. Se on todellaa raakaa työtä, eivät ne lihakset siihen "pyytämättä ja yllättäen" kasva!!

Vierailija
11/17 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:46"]

En oo ap, mutta mietin, miten peppua saa kiinteytettyä ilman että etureidet kasvaa samalla? En haluais mitään luistelijoiden reisiä. Kyykkääminen ei pienennä tai kavenna mitään, enemmänkin aerobinen käy kaventavasta liikunnasta. 

[/quote]Tämän voi tehdä melkein missä asennossa tahansa, makuullaankin. Eli pakaroiden jännitystreeni:

1. Jännitä pakarat kuvitellen että yrität puristaa niitä yhteen.

2. Jännitä pakarat kuvitellen että yrität työntää niillä jotain kauemmas/alaspäin. Kuulostaa hassulta, mutta tän ymmärtää kun kokeilee, ja saattaa olla että pitää vähän opetella että tapa löytyy.

Nämä siis harjoittavat pepun eri lihaksia.

Pidä jännittämistä yllä 2-5 sekuntia kerrallaan ja tee niin monta toistoa kuin jaksat. Kannattaa aloittaa vähemmällä, vaikka 15 x liike.

Vierailija
12/17 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 10:17"]Mä en ymmärrä näitä aloituksia, joissa halutaan muuttaa paikallisesti jotain kehon yhtä kohtaa. Varmaan on jääkaapin oveen teipattu motivaatiokuvaksi joku lehtikuva, jossa on 16-vuotias luikeliini jolla jo ihan lähtökohtaisesti eri mallinen kroppa. Muutenkin tuo ajatus, että tekemällä jotain voi vaikuttaa vain siihen "ongelmakohtaan", muuhun kroppaanhan se ei sitten vaikuta (painonpudotus, treenaus jne.) *huoh* [/quote] No mitäs sanot siihen, että olen 167cm ja paino 51kg. Rasvaprosentti on 16,5. Lihaskunto huippuhyvä samoin aerobinen. Reisissä on hirveät läskit, vaikka lihastakin on paljon. Jos tässä tilanteessa ei kannata kohdistaa paikallisesti toimia reisiin, niin mitä minun sitten tulisi tehdä? Voisitko neuvoa, kun homna selkeesti on sulla erittäin hyvin hallussa.

[/quote]

Pointti on se, että et voi ruumiinrakenteellesi mitään, vaikka kaikenlaiset mainoskuvat haluaisivat antaa kuvan, että voit muokata kroppaasi aivan kuten itse haluat.

Se, että 16,5 rasvaprosentilla reisissä on "hirveet läskit", kuulostaa siltä, että sinulla on vääristynyt kuva siitä, miltä naisen keho näyttää. Monissa urheiluvaatemainoksissa muuten on malleina naisia, jotka ovat joko luonnostaan hyvin hoikkia ja linnunluisia tai teini-ikäisiä tyttöjä, jotka eivät ole naisistuneet vielä.

Ennemmin kyseenalaistaisin sen, onko parasta sinulle, että ajattelet kehostasi negatiivisesti.
[/quote]

Melkoisen paksua tekstiä. Jos ihminen pitää hyvästä kropasta ja on kriittinen itselleen eikä halua päästää itseään repsahtamaan, niin kyse ei ole vääristyneestä kehonkuvasta.

Minulle tuli reisiin läskit ns. Ratsastushousu - kohtiin, kun en tapaturman vuoksi kyennyt liikkumaan kunnolla puoleentoista vuoteen. Tuli vain mässäiltyä. Paino ei noussut kuitenkaan.

Jouduin tämän jälkeen tekemään hulluna töitä puolitoista vuotta, jotta sain paikalliset läskit pois. Min. 5 krt viikossa salia, bodypumppia ja aerobista. Ruokavalio takaisin normaaliksi ja lisäksi hierontaa läskeille.

Vierailija
13/17 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten "kiinteytyy" salitreenillä. Sanon suoraan, että nainen ei voi saada liian isoja lihaksia ilman steroideja tai muita kemiallisia apuja. Kyykky syvälle tehtynä kehittää lähes kaikkia lihaksia, ei tarvitse tehdä mitään pakaran jännitysliikkeitä tai jalanojennuksia kunhan tekee kyykkyjä.

Vierailija
14/17 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut vähitellen kävellä joka päivä, n.10-15km. Jännitteen samalla kunnolla lihaksia. Juoksu ei todennäköisesti onnistu, mitä mieltä pyöräilystä? Suurinta ongelma aluetta pakaroiden alaosa ja tosiaan reidet.

Lisävinkkejä? Ohjeita syömisen?

Vierailija
15/17 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä näitä aloituksia, joissa halutaan muuttaa paikallisesti jotain kehon yhtä kohtaa. Varmaan on jääkaapin oveen teipattu motivaatiokuvaksi joku lehtikuva, jossa on 16-vuotias luikeliini jolla jo ihan lähtökohtaisesti eri mallinen kroppa.

Muutenkin tuo ajatus, että tekemällä jotain voi vaikuttaa vain siihen "ongelmakohtaan", muuhun kroppaanhan se ei sitten vaikuta (painonpudotus, treenaus jne.) *huoh*

Vierailija
16/17 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Itsellä on lähtenyt läskiä kaikkialta muualta, paitsi sisäreisistä. Rtureidet varsinkin ovat timmit, mutta sisäreidet ovat pelkkää löllöä. Takareidetkin kiinteytyvät pikkuhiljaa.

Vierailija
17/17 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salille en pääse, mutta kuntopyöräily onnistuu jos ei pääse ulos. En pelkää isoja lihaksia enkä usko sellaisia edes saavani vaikka harjoittelisin kuinka paljon. Syön aika terveellisesti, viljoja ja hedelmiä en juurikaan, vihanneksiä ja lihaa. Ratsaripaikat juuri ovat levinneet ja selluloituneet :( Kyykyt hieman haastavia polvivamman vuoksi, olisiko muita liikkeitä lisäksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi