Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääseekö terapialla eroon alemmuudentunteesta?

Vierailija
14.11.2014 |

Inhoan itseäni, ylimääräisiä kilojani, kroppaani, ulkonäköäni, tekemisiäni, työtäni, kotiani..

Tuntuu etten ole missään hyvä, kunpa jollain mitä teen olisi joku merkitys. Olen vain.

Tuntuu käsittämättömältä että joku voi olla tyytväinen itseensä ja elämäänsä. En muista milloin itsestäni olisi tuntunut siltä. Vai onkohan ikinä..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, kuulostaapa ikävältä. terapeutti ei sinänsä voi muuttaa sinua, mutta jos satut löytämään taitavan terapeutin ja olet halukas itse työskentelemään hänen kanssaan itsetuntosi voi hyvinkin parantua. Aika harvalle elämä on täydellistä.

Vierailija
2/8 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 02:41"]

Terapialla et pääse yhtään mihinkään. Psykologit ovat pelkkää hömppää. Ota itse omat tunteesi hallintaan, juttele jollekin ystävällesi ja säästä yhyeiskunnan varoja.

[/quote]Höpsis. Kun sitä itsekuria ja voimaa ottaa ne omat tunteet hallintaan ei löydy silloin kun asiat ovat ihan solmussa.. kavereista voi olla jopa haittaa, vaikka tarkoittaisivat hyvää tietämättömyydessään voivat saada lisää vahinkoa aikaan.

Terapeutti ei sinua paranna mutta osaa ohjata sinua oikeaan suuntaan. Tai paremminkin auttaa sinua näkemään vaihtoehtoja ja teet itse valinnat.

Osaa myös sanoittaa asioista joita ehkä sisimmässäsi tiedät mutta et saa niistä otetta.

Samoin kun sitoudut säännöllisiin käynteihin se auttaa sinua edistymään prosessissasi. Yksin helposti lipsuu ja luovuttaa.

Ehdottomasti haet ammattiapua, omin voimin jäät vain kurimukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 02:41"]

Terapialla et pääse yhtään mihinkään. Psykologit ovat pelkkää hömppää. Ota itse omat tunteesi hallintaan, juttele jollekin ystävällesi ja säästä yhyeiskunnan varoja.

[/quote]Höpsis. Kun sitä itsekuria ja voimaa ottaa ne omat tunteet hallintaan ei löydy silloin kun asiat ovat ihan solmussa.. kavereista voi olla jopa haittaa, vaikka tarkoittaisivat hyvää tietämättömyydessään voivat saada lisää vahinkoa aikaan.

Terapeutti ei sinua paranna mutta osaa ohjata sinua oikeaan suuntaan. Tai paremminkin auttaa sinua näkemään vaihtoehtoja ja teet itse valinnat.

Osaa myös sanoittaa asioista joita ehkä sisimmässäsi tiedät mutta et saa niistä otetta.

Samoin kun sitoudut säännöllisiin käynteihin se auttaa sinua edistymään prosessissasi. Yksin helposti lipsuu ja luovuttaa.

Ehdottomasti haet ammattiapua, omin voimin jäät vain kurimukseen.
[/quote]
ja on ihanaa maksaa terapeutille kalliimpaa tuntiveloitusta kuin juristeille tai lääkäreille joiden koulutuksen määrä ja vaativuus on aivan eri luokkaa kuin zykolokian maisteri, terapeuttikoulutuksella höystettynä.
Psykologit ovat kuin konsultteja, keksivät ratkaisuja ongelmiin, joita ei ollut edes olemassa ennen ensimmäistä tapaamista.

Vierailija
4/8 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pääsee. Suosittelen ratkaisukeskeistä terapeuttia.

Vierailija
5/8 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle ainakin on ollut apua. Ei siellä toki ihmistä kokonaan voi toiseksi muuttaa, mutta terapeutti voi tarjota vaihtoehtoisia ratkaisumalleja. Minun terapeuttini maksoi 60 eur tunnilta joten mielestäni aika vähän verrattuna esim. lääkäreihin. Kävin 2 kertaa kuukaudessa.

Vierailija
6/8 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin todellakin. Terapeutti on neutraali peili ja luotaimen ohjaaja, toisin kuin ystävät ja sukulaiset. Itsetuntosi on enimmäkseen kehittynyt yhteydessä läheisiisi, joten saisitko korjausapua siltä suunnalta? Niinpä.

Tiedoksi 3. vastaajalle: yhteiskunnan varoja ei käytetä ellei kyseessä ole sairauden hoitoon käytettävää kuntoutusta. Muutoin täysin omakustanteista ja sanoisin että hyvä sijoitus omaan elämänlaatuun.

t. 3 vuotta Kelan kuntoutusta

Vierailija
7/8 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et koskaan

Vierailija
8/8 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan