Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te älyköt opiskelette?

Vierailija
26.09.2021 |

^

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehdi opiskelemaan, kun pitää heilutella lattekahvilassa käsiä.

Vierailija
2/10 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehdi opiskelemaan, kun pitää heilutella lattekahvilassa käsiä.

Tämä nyt on jonkinlaista pilkkaa, mutta yleensä vapaa-ajan merkitys oikeasti korostuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/10 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäm kovassa korkeakoulussa tyhjän toimittajaksi.

Vierailija
5/10 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti luetaan vaadittava teksti. Tehdään kirjaan alleviivauksia tms jotka myöhemmin kerrataan. Kyllä se pänttäystä vaatii.

Vierailija
6/10 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuutta. Tiedän asioita, joista ei kannata ( ainakaan täällä) puhua. Monenkaan ymmärrys ei riitä. Tämä ei tarkoita tyhmyyttä, vaan kehitystasoa. Tulee aika jolloin kaikki ymmärtävät.

Ja tähdennän, että en ole koskaan pitänyt itseäni älykkönä. Vastasin kuitenkin.

Vierailija
7/10 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuutta. Tiedän asioita, joista ei kannata ( ainakaan täällä) puhua. Monenkaan ymmärrys ei riitä. Tämä ei tarkoita tyhmyyttä, vaan kehitystasoa. Tulee aika jolloin kaikki ymmärtävät.

Ja tähdennän, että en ole koskaan pitänyt itseäni älykkönä. Vastasin kuitenkin.

Vastasit niin ärsyttävän kryptisesti ja ylemmyydentuntoisesti, että mukavampi olisi ollut jos olisit jättänyt väliin.

Vierailija
8/10 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan ylös sanat ja asiat jotka on tärkeimmät muistaa ulkoa. Jos on joku opeteltava kokonaisuus niin tiivistän, sitten tiivistän tiivistelmää jne ja puran sen jälkeen takaisinpäin. Ei ole järkeä opetella pinnallisesti, vaan ymmärtää kokonaisuus.

Vierailija
9/10 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en edes kauheasti opiskele. Oon kolme kertaa päässyt eri yliopistoihin ihan eri aineita lukemaan. En tiedä miten sen teen, että pääsen aina sisään (huom! pääsykokeella). Kursseista tulee nelosia sillä tavalla, että teen vain vaadittavat jutut ja that's it. En tiedä mitä teen, koska en edes panosta mihinkään kunnolla. Ilmeisesti sitten vain näen yhteyksiä asioiden välillä helposti ja muutenkin ajatukset kulkevat ihan omia latujaan ja mulla jää asiat helposti päähän. Olen aina ollut tällainen. Sinänsä harmi, koska musta on tullut sillä tavalla laiska, että en viitsi panostaa, vaikka välillä olisi hyvä oikeasti panostaa.

Vierailija
10/10 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten lukisin asiat kirjasta tai jostakin huolella koostetusta opintomonisteesta. Jos sellaista ei ole saatavilla, kirjoitan itse, ja joka tapauksessa kirjoitan kirjankin sisällöstä itselleni tiivistelmän. Jos jokin kohta jää epäselväksi, mielelläni keskustelisin siitä esim. opettajan kanssa, ja ehdottomasti mieluummin kirjallisesti. Jos asiaan liittyy harjoitustehtäviä, paneudun niihin huolella.

Luennoilla en opi mitään. Koulussa istuminen oli minulle hukkaan heitettyä aikaa. PowerPointit ovat saatanasta. Kammoan tilanteita, jossa pitää nopeasti ryhmätyönä ratkoa joku ongelma, joka annetaan vasta siinä tilanteessa. En osaa samanaikaisesti kuunnella, kirjoittaa ja ajatella.

Valitettavasti aina ei ole mahdollista opiskella tavoilla, jotka olisivat minulle tehokkaimpia. Niin moni opettaja on rakastunut ääneensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi