Olipas kurja vastaanotto, kun yritin puhua sijoittamisesta työpaikalla:(
Vaihdoin työpaikkaa vähän aikaa sitten. Olen tutustunut työkavereihin ihan hyvin ja nyt sitten eräänä päivänä tuli puhetta taloudesta, lähtien jostain valtion talouden hoidosta omaan varallisuuteen.
Höpötin jotain saamistani pienistä osingoista, kun ilmapiiri lounaspöydässä muuttui. Yhtäkkiä minua alettiin pitää jonain "porvarina" ja "helppoahan se on minun sijoittaa, kun on kaksi aikuista taloudessa". Menin ihan jäihin, en halunnut asiaan enää palata, mutta nyt huomaan, että olen jäänyt ns. ulkopuolelle työporukan jutuista. Työkavereina sekä naisia että miehiä.
En ymmärrä tätä asennetta nyt ollenkaan! Jos olisivat yhtään olleet kiinnostuneita olisin voinut heille kertoa, että aloitin sijoittamisen asuessani yksin, pienellä summalla ja johonkin onnettomaan rahastoon! Olisin vielä kertonut, että sain tähän neuvot entiseltä työkaveriltani, että minä olisin voinut puolestani auttaa heitä!
Miksei vaan asiallisesti olisi voinut sanoa, että sijoittaminen ei ole yhtään heidän juttunsa, heti iskettiin joku "porhon" leima minun päälle:( Vaikka kaikki sijoitukset on pieniä, olen oikein naureskellut miehen kanssa omille osingoilleni... Pyörii kuitenkin mielessä, kun maanantaina taas töihinpaluu...en olisi uskonut, että sijoittaminen on näin punainen vaate joissain piireissä..
Täällä on parissa viestissä mainittu puolisot. Siis puhutteko te ihan oikeasti puolisoista työkavereiden kesken? Meillä ei onneksi puhuta.