Tuttavani petti ja jätti naisystävänsä. Nyt vuotta myöhemmin..
..hänellä on petoskumppanin kanssa lapsi tulossa ja asuvat yhdessä. Viikonloppuna näin miestä baarissa ja alkoi kännissä avautua, kuinka kaipaa niin kovasti takaisin entiseen suhteeseensa.
Mitä näille oikein pitäisi sanoa lohdutukseksi? Teki mieli sanoa, että sait mitä ansaitsitkin, jatkossa sekoile vähemmän ja mieti enemmän ennen kuin annat sen kikkelin viedä. Onnistuin varmaankin silti olemaan suht. ystävällinen ja ymmärtäväinen. Nyt mietin, pitäisikö mainita asiasta tälle jätetylle naiselle, joka on myös ystäväni, vai pitää asia omana tietonani. :/
Kommentit (17)
Olisko tää nyt se Karman laki, vai mikä sen on?
Kerro! On varmaan ollut aika shokki hänelle aikoinaan. Uskon, että tieto lohduttaa ja kohentaa itsetuntoa.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:45"]
Kerro kaverilles. Saapahan hänkin pienen tyydytyksen vahingonilon muodossa
[/quote]
Ei se vahingonilo niin kovin kivaa ole, varsinkin jos kohdistuu ihmiseen jota on rakastanut ja jolle on käynyt huonosti. Ystäväni todennäköisesti edelleen on kiintynyt tähän mieheen. Jos oikein huonosti kävisi, hän alkaisi vielä vokotella miestä takaisin kuullessaan, että mies kaipaa. Vähintään hänelle tulisi paha mieli siitä, että on turhaan kärsinyt nuo pettämiset ja jättämiset, kun mies ei niiden seurauksena nyt edes ole onnellinen.
ap
Ei se ruoho vaan ole toisella puolella vihreämpää...Kumma kun aikuiset ihmiset toimii impulsiivisesti.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:04"]
[/quote]
Olet järkevä! Ei todellakaan pidä kertoa.
Ei se vahingonilo niin kovin kivaa ole, varsinkin jos kohdistuu ihmiseen jota on rakastanut ja jolle on käynyt huonosti. Ystäväni todennäköisesti edelleen on kiintynyt tähän mieheen. Jos oikein huonosti kävisi, hän alkaisi vielä vokotella miestä takaisin kuullessaan, että mies kaipaa. Vähintään hänelle tulisi paha mieli siitä, että on turhaan kärsinyt nuo pettämiset ja jättämiset, kun mies ei niiden seurauksena nyt edes ole onnellinen.
ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 15:45"]
[/quote]
ap
[/quote]
Ei ihmiset ajattele noin. Kyllä se katkeraksi vetää, jos näkee pettäjän onnellisena uudessa suhteessa. Mä kertoisin. Voihan olla, että nainen on koko tämän ajan tuntenut huonommuutta ja riittämättömyyttä. Hän voisi päästä eteenpäin vahvempana.
[/quote]
ap
[/quote]
Tuossa tapauksessa en kertoisi ystävällesi. Ensinnäkään tuollaista luuserimiestä ei kannata tavoitella takaisin ja toiseksi, kuten sanottu niin jos jotain henkilöä on oikeasti rakastunut hänelle haluaa vain hyvää ja toivoisi olevan onnellinen.
Voi itku näitä. Ehkä on paras, ettet kerro ystävällesi että mies haikailee takasin. Varsinkin jos vielä vanha suola janottaa. Siinä voi pahimmillaan vielä käydä niin että mies jättää raskaana olevan nykyisen, päätyy eksän kanssa takasin yhteen ja sitten on vielä se lapsikin sopassa mukana.
Mies kantakoon nyt vastuunsa teostaan.
Tietysti ystävälle kerrotaan tuollainen asia. Hän on aikuinen ihminen, ja tekee itse omat johtopäätöksensä ja valintansa. Mies nyt ainakin on aloittajalle kertonut asiasta taka-ajatuksena se, että juttu päätyisi exän tietoon. Senkin jätetty varmaan osaa ottaa huomioon nyt kun tietää, miten heikko äijä on.
Luoja mikä hyypiö. Mä en tajua näitä, jotka tekevät lapsen suhteeseen, jossa on itse vain puolitosissaan.
Ehkä se "kaipaa entiseen" vain siksi, että lapsi on tulossa eikä halua perhe-elämää vaan poukkoilla vielä vapaasti sinne tänne. Kahdesta pahasta pienempi paha, mutta eipä tarvitse yksin vetää käteen.
En kyllä kertois ystävälle. Sekinhän voi olla vaan jotain väliaikaista, kun on lapsi tulossa ja se hirvittää. Ite on äijä soppansa keittäny, niin selvitköön siitä sotkematta enempää muiden elämää.
[/quote]
Haittaisiko se jos palaisivat takaisin yhteen ja kotka jäisi nuolemaan kynsiään????
ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:31"]
Haittaisiko se jos palaisivat takaisin yhteen ja kotka jäisi nuolemaan kynsiään????
[/quote]
No enpä tiedä, onko tuo petoskumppani mikään varsinainen "kotka". En tiedä asioita aivan tarkalleen, mutta ymmärtääkseni hän ei ollut alussa tiennyt, että uudella ihastuksella onkin avovaimo kotona odottamassa. Raskauden alkamiseen liittyviä yksityiskohtia en tiedä, mutta pidän outona että mies olisi ihan päättänyt ryhtyä isäksi tuosta vain tämän naisen tavattuaan. Toisaalta vaikutti kyllä korviaan myöten rakastuneelta silloin, joten voihan sekin olla mahdollista..
Itse olen sitä mieltä, että olisi ihan hyvä jos ystäväni ei enää tähän kyseiseen mieheen sekaantuisi. Toisaalta mieskin on ystäväni tai vähintäänkin kaveri, ja toivon hänellekin elämässään hyvää. Mielestäni vain tämä jätetty nainen on sen verran paljon vastuullisempi ja kypsempi ihminen, että hän vain satuttaisi itseään uudestaan jos menisi yhteen aikuisuutta vasta opettelevan miehen kanssa. Ei kannattaisi alistua sellaisen opettelun välineeksi, jos itselle on jo selvää miten haluaa elämäänsä elää. Sopivan kumppanin löytyminen voi jäädä kokonaan väliin, jos tuhlaa aikaansa tuollaiseen sekoiluun. Siitä huolimatta, miltä tämä juttu kuulostaa, kukaan osapuolista ei enää ole perheen perustamista ajatellen kovin nuori.
Toisaalta, mikä minä olen ystäväni elämän kulusta päättämään? Uskon siihen, että ihmiset osaavat itse tehdä omat päätöksensä ja heille tulee antaa siihen mahdollisuus. Siinä on myös yksi syy, miksi itse vihaan pettämistä: pettäjä ei anna kumppanilleen mahdollisuutta valita, haluaako tämä olla suhteessa vieraissa juoksevan henkilön kanssa vai ei.
Toisaalta tiedän, että tällä naisella on hankalaa ja paljon ongelmia itseluottamuksensa suhteen. Hän käy terapiassakin tästä syystä. Tuntuisi julmalta asettaa hänet tällaiseen tilanteeseen. Minun näkökulmastani on toki itsestäänselvää, ettei tuohon mieheen kannata enää kajota. Mutta ystävälleni voi olla paljon, paljon vaikeampaa tehdä tuollainen päätös ja sitten vielä pysyä siinä vaikka mies pitkäänkin anelisi takaisin.
Ärsyttävä tilanne. Ehkä en ainakaan heti kerro ystävättärelleni asiasta. Mies oli todella kännissä, joten uskon että voi olla aidosti puhunut ihan vahingossakin sivu suunsa. Toivon, että päättäisi nyt keskittyä olemassaolevassa suhteessa elämiseen ja isänä olemiseen. On mahdollista, että on näin päättänytkin. Siinäkin häntä olisi varmaan ihan hyvä tukea, eikä mennä enää sekoittamaan pakkaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 16:18"]
Voi itku näitä. Ehkä on paras, ettet kerro ystävällesi että mies haikailee takasin. Varsinkin jos vielä vanha suola janottaa. Siinä voi pahimmillaan vielä käydä niin että mies jättää raskaana olevan nykyisen, päätyy eksän kanssa takasin yhteen ja sitten on vielä se lapsikin sopassa mukana. Mies kantakoon nyt vastuunsa teostaan.
[/quote]
No eiköhän uudenkin vaimon olisi hyvä tietää, että miestä kaduttaa suhde ja lapsi hänen kanssaan. Tuskin haluaa väkisin elää suhteessa miehen kanssa, joka kaihoaa entistä vaimoaan ja katuu uuden kanssa elämistä. Minä ainakin haluaisin tietää, jos mies ei haluaisikaan olla minun kanssani, vaan "korjaisi jälkensä" ja olisi minun kanssani vain siksi, että olisi vastuussa teoistaan. Se toinenkin nainen ansaitsee parempaa.
vaikutat ap vastauksiesi perusteella fiksulta ja mukavalta ihmiseltä:) en tiedä, teki vain mieli tulla sanomaan.:)