Kokemuksia höyrypesureista
Onko kenelläkään kokemusta höyrypesureista? Minkälainen kannattaa laittaa? Itselläni on houkuttanut jo pitkään sellaisen ostaminen, mutta pelkään, että se olisikin turha ostos.
Kommentit (18)
Kokemus: Ei niin hyviä kuin voisi kuvitella, ainakaan ne halvimmat. Pitää olla jo kuudensadan laite että oikeasti olisi tehokas.Ei mun höyrypesurilla(Kärcher) saa tekstiileistä mitää pois. Jättää tekstiilit märäksi. Pesuhuoneen lattia puhdistuu, mutta niin puhdistuu ihan normipesullakin.
Mulla hobbyhallista ostettu ja on huono :( mopilla lähtee paljon puhtaammaksi. Pitää myös kovaa ääntä. Toi telkassa mainostettava tai ostos tv:n höyrypesuri voi olla parempi.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 09:46"]Kokemus: Ei niin hyviä kuin voisi kuvitella, ainakaan ne halvimmat. Pitää olla jo kuudensadan laite että oikeasti olisi tehokas.Ei mun höyrypesurilla(Kärcher) saa tekstiileistä mitää pois. Jättää tekstiilit märäksi. Pesuhuoneen lattia puhdistuu, mutta niin puhdistuu ihan normipesullakin.
[/quote] Juuri Kärcheriä olin suunnitellutkin.. Muistatko mikä malli sulla on? Paljonko maksoi?
Minulla on haan. Olen erittäin tyytyväinen! Lattioiden pesu on helppoa ja tulee hyvä mieli kun ei tarvitse käyttää kemikaaleja. Lattia ei jää märäksi. Grillin puhdistin sillä kuin uudeksi, samoin uuni. Matot saa höyrytettyä. Sohvaankin toimii mutta pitää olla varovainen ettei käytä yhteen kohtaan liikaa (jos tumma sohva) jää muuten vaalea jälki.
Meillä oli bilteman höyrypesuri. Sillä oli näppärä suoristaa verhot, kun ne oli jo roikkumassa. Ikkunatkin pesin sillä, mutta onnistuin vahingossa katkaisemaan sen suuttimen ihan juuresta, joten sillä ei tee enää mitään. Oli hieman kömpelö, mutta näppärä.
Täällä oli hyvää juttua http://www.vauva.fi/keskustelu/3982926/ketju/olen_loytanyt_hoyrypuhdistuksen_paljastui_likainen_koti
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 08:28"]
Minulla on haan. Olen erittäin tyytyväinen! Lattioiden pesu on helppoa ja tulee hyvä mieli kun ei tarvitse käyttää kemikaaleja. Lattia ei jää märäksi. Grillin puhdistin sillä kuin uudeksi, samoin uuni. Matot saa höyrytettyä. Sohvaankin toimii mutta pitää olla varovainen ettei käytä yhteen kohtaan liikaa (jos tumma sohva) jää muuten vaalea jälki.
[/quote] Kiitoksia kokemuksesi jakamisesta! Ihan äsken Prisman sivuilta huomasin Prismassa myytävän Haan höyrypesuria ja mietinkin, että minkälainen se mahtaa olla. Vaikuttaa kyllä ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta.
Minä olen tosi tyytyväinen. Kaikki keittiön pinnat lähtevät puhtaiksi ilman mitään puhdistusaineita. Samoin ikkunat ja peilit on helppo pestä. Lauteiden yms. puupintojen pesussa ei ole erityisen kätevä.
Lattioiden moppaus käy näppärästi ja tulee raikas tuoksu kaupan päälle. Pölyt pyyhin pienemmällä harja+froteepyyhe yhdistelmällä.
Kärcherin perusmalli, ei imevä, maksoi jotain 200. Pois en antaisi.
Höyrypesuri on aika turha. Höyryimuri sitä vastoin kultaakin kalliimpi.
Halvimmat on surkeita, niillä ei tee mitään.
Keskihintainen meillä on kotona. Ei minusta sovellu päivittäiseen siivoamiseen tai siihen kuuluisaan ikkunanpesuun, mutta laatan saumojen pinttyneet liat sillä saatiin kohtuullisen näppärästi pois, kun mikään muu ei ollut tehonnut. Samaten auton penkkien puhdistus tehtiin sillä, kun ei keksitty mitään muuta - tosin tahroja kyllä jäi. Lisäksi olen käyttänyt sitä saunan ja pesutilan vuolukivilaattoihin, kun niille ei voi oikein mitäänpesuainetta käyttää ja siinä se on hyvä.
Jos haluaa oikeasti käyttää päivittäiseen siivoamiseen, niin pesurin pitäisi olla sellainen imevä, jolloin mennään kalleimpaan hintaluokkaan. Meillä on töissä sellainen teollisuuskäyttöön tarkoitettu höyrypesuri, joka kyllä tekee puhdasta, mutta maksaa tuhansia euroja.
Sitten kolmas kysymys on se, että onko järkeä käyttää jotain teholaitetta päivittäiseen siivoamiseen vai saako sillä jo liian puhdasta ja steriiliä. Liika puhtaus lisää allergioita ja autoimmuunisairauksia. Esim. pölynimurin päivittäinen käyttö on tosi huono juttu, pitäisi käyttää vain harjaa ja rikkalapiota ja pölynimuria vain silloin tällöin...
Minä en käytä haaniani joka päivä, en tietenkään. Kerran viikossa vedän sillä lattiat ja sitten noita erikoisjuttuja silloin kun tarve vaatii.
Sillä on muuten myös kiva höyrytellä esim patjat ja lasten lelut.
Meillä on kaksi erilaista Kärcheriä vähän eri tarpeisiin, mutta ostin myös sen tv shopin, koska se on pienempi ja näppärämpi. Nyt tosin huomasin, että Kärcher on tehnyt myös sellaisen kevyemmän "keittiömallin". Olen ollut tyytyväinen näihin kaikkiin. Isoa Kärcheriä en oikeastaan ole käyttänyt, se on enemmänkin ollut käytössä sellaisissa teollisemmissa hommissa. Pienempi Kärcher on ollut ihan ok lattianpesussa, mutta tv shopin systeemissä on parempi kuljetettavuus ja tykkään myös niistä useista vaihtopäistä. Kärcherillä on ollut yllättävän vähän niitä vaihtopäitä valittavana. Muutenhan se tv shopin sitten taas on selvästi heppoisempi, tuntuu aina että se hajoaa käteen, vaikka ehjänä se toki on säilynyt. Summa summarum, halvallakin voi saada hyvän, kalliilla saa varmasti hyvän, ja tosi kalliilla voi saada hyvän, jossa on ne halvimmassa luvatut monet ominaisuudet.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 09:07"]
Meillä on kaksi erilaista Kärcheriä vähän eri tarpeisiin, mutta ostin myös sen tv shopin, koska se on pienempi ja näppärämpi. Nyt tosin huomasin, että Kärcher on tehnyt myös sellaisen kevyemmän "keittiömallin". Olen ollut tyytyväinen näihin kaikkiin. Isoa Kärcheriä en oikeastaan ole käyttänyt, se on enemmänkin ollut käytössä sellaisissa teollisemmissa hommissa. Pienempi Kärcher on ollut ihan ok lattianpesussa, mutta tv shopin systeemissä on parempi kuljetettavuus ja tykkään myös niistä useista vaihtopäistä. Kärcherillä on ollut yllättävän vähän niitä vaihtopäitä valittavana. Muutenhan se tv shopin sitten taas on selvästi heppoisempi, tuntuu aina että se hajoaa käteen, vaikka ehjänä se toki on säilynyt. Summa summarum, halvallakin voi saada hyvän, kalliilla saa varmasti hyvän, ja tosi kalliilla voi saada hyvän, jossa on ne halvimmassa luvatut monet ominaisuudet.
[/quote] Okei, eli se tv-shopin pesurikin voi kestää. Paljon olen lukennut siitä sellaisia kokemuksia, että on hajonnut muutaman käyttökerran jälkeen.
Mulla on Kärcherin höyrypesuri. Hintaa noin 250e ja on kyllä maksanut jo itsensä takaisin! Kylpyhuoneen laatat on kuin uudet, kun vesi on värjännyt ne ruskehtavaksi. Hanat kiiltää (kuinka paljon niihinkin ahtaisiin paikkoihin voi jäädä likaa) Sohva tuoksuu puhtaalta ja pahimmat koirankarvatkin saa pois.
+tietty ikkunoitten pikapesu menee normisiivouksen seassa näppärästi.
Suosittelen! Merkeistä en osaa sanoa mikä on paras, valitsin tutun merkin vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 09:07"]
[/quote] Okei, eli se tv-shopin pesurikin voi kestää. Paljon olen lukennut siitä sellaisia kokemuksia, että on hajonnut muutaman käyttökerran jälkeen.
[/quote]
Samoja luin itsekin, mutta päätin silti kokeilla, kun halusin sellaisen pikkunäppärän koneen helposti keittiötä varten saataville. Meillä on ollut se noin vuoden ja välillä sitä innostutaan käyttämään useita kertoja viikossa. Vielä on ehjä :) Mutta on se tosiaan heppoisempi kuin Kärcherit. Täällä sitä Tvinsiä myydään myös Kodin ykkösessä. Jos löydät jostain kaupasta, niin käy tunnustelemassa sopiiko omaan käteen.
up