***ELOisat syyskuisena sunnuntaina***
Kommentit (16)
ihanaa opemamma kun jaksat tsempittää se on tosi kiva juttu!
mua jännittää niin pirusti,koska uskon että jään sisään..:S koko viimeyön näin unta synnytyksestä. itse asiassa löysin 2000 vuoden vauva lehen mis oli synnytyksestä kuvis...jaiks.. mä pelkään niin sitä kauheeta kipua,mutta pitää luottaa henkilökuntaan. mä uskon että meillä on ensviikolla jo nyytti :) saa nähä ollaanko villankaa samaan aikaan jortsuilee :D.
mutta olo ei oo sen kummempi,eilen muuten katos lonkkakivut joksikin aikaan pois ja olo oli tosi pirtee,mut taas ne sitte tuli takasin ja polttelua alakerrassa,oiskohan se sitä kypsymistä ;).
nyt poistun aamupalalle,kauhea nälkä :P
k.hp ja tänään 41+0 <:o)
Ensiksi kaikille Vauvautuneille Suuren suuret Onnittelut!
Tänne minäkin kurvasin kun pojat lähti ovesta ulos :) me täällä tytön kanssa odottelemme, että pääsemme joku päivä ulos, vielä ei olla pidetty kiirettä.
Tyttö on rauhallinen ja nukkuu paljon. Poika ei oikein tiedä mitä mieltä olisi pikkusiskostaan. Toisaalta kiinnostaa mut toisaalta taitaa vähän harmittaa. kivasti on kuitenkin mennyt ja suuremmilta yhteentörmäyksiltä on vielä vältytty.
Pumpuli: Niinpä niin, taitaa olla parasta ettemme kumpikaan jätä tuota leipätyötämme. Ei meissä taida olla ennustajan vikaa ;) hän-jonka-nimi-jääköön-mainitsemattta ei ole vielä nähnyt vauvaa. Alku viikosta varmaakin haluavat tulla käymään ja morjestamaan uutta tulokasta.
ei muuta kin pepsodentti-hymy päälle..
Opemamma: Siis ei mun pisteet minnekään nouse valitettavasti. Minähän olen tehnyt tytön hänelle. karmaisee jo valmiiksi se omiminen ja äidin vähättely :( täytyy vaan ajatella, etä heidän on ongelma jos ei ole omaa elämää jota elää..
Mutta kaikille viime metreillä kärviteleville jaksamista!
pubu ja Anni 5päivää " vanha"
Joo k.h.p, saa nähdä jos tämä masussa oleilija päättäis haluta ulos alkuviikosta... ;) Sitte oltais yhtäaikaa jorvissa, toivotaan.. Vielä se onnessaan loikoilee ja liikkeet on vähentyny ja hiljentyny selkeesti. Ei suppareita ole ollut eikä muutakaan. Huomenna tosiaan mulla se neuvola, kun sä taas menet sairaalaan. Niin, mites me sitte toisemme tunnistetaa siellä Jorvissa, lupaatko huudella käytävällä VILLAAA? :D ;) Jos huutelen k.h.p.;tä niin pääsen pian suljetulle osastolle tai poliisi vie putkaan.. se kuulostaa niin salaiselta koodilta! :D
Toivotaa, et sullaki sekä mulla lähtis itestää syntymään, ettei paljon tarvis käynnistellä. Oon kuullu että käynnistelyt ei aina ole niin kivoja, ellei ole paikat valmiina. Kyllä meillä kaikki hyvin menee ja saadaan nämä kääröt. N.Viikon sisään toivottavasti molemmilla rääkyvät " pullerot" mahassa köllijöiden sijaan. :D
Villa ja masuolosta nautiskeilija rv 40+6
Sitä tosiaan tarvitsee.. alkaa olla tässä vaiheessa " vähän" synkkiä mietteitä ollut viime päivinä. Täältä kun kaikki katoaa ja puhelin soi... Vielä pitäs hetki jaksaa kärvistellä... korkeintaan reilu viikko. Toivottavasti ei niin kauan! Enkä mihinkää syyskuisii liity, kun elokuisissa olen koko tämän ajan ollut. Vaikka sitte yksin jäisin tänne, hitto. Täällä olen ja pysyn eloisissa hiirissä syyskuisena synkeänä sunnutaina. :)
Villa rv40+6
ajattelin vain ilmoittaa että poikamme syntyi 10.8 rv41+2..
hieman kertomusta..supistukset alkoi yöllä 00.30 10minuutin välein melkeinpä heti ja koko ajan..sairaalaan mentiin vasta 8.30,kituuttelin kotona ja sairaalastaki sano ettei mitää kiirettä..nooh,3cm oli auki sairaalaan päästessä ja tunnin päästä 7cm..ja sitten jäi epiduraalit yms saamatta eli aikas luomulla ja olihan se tuskaa!!poika syntyi solisluu murtuneena klo 11.39,mitat 50cm,3630g..
Kotona oli alussa aika raskasta kun muuttokin oli 2pv kotiutumisen jälkeen..poika on tarkkailija ja älyttömän kova kannattelemaan päätä jo heti alusta alkaen,vatsavaivoista kärsii välillä tosi pahastikin,ajattelinkin jos ens viikolla käyttäis vyöhyketerapiassa,jos ei ole muu auttanu.imetän mutta ei riitä kuitenkaan ku viel tunnin tisseillä olon jälkeen poika saattaa ottaa 100ml korviketta..
mutta sellaista tänne ja ONNEA kaikille nyyttinsä saaneille!!
...notkutaan.
Olipahan yö! Puoli kolmen aikaan olin lähdössä vessaan ja yritin varovasti kylkeä kääntää, kun kuului karmea naksahdus. No ei mennyt tietenkään lapsivedet, vaan tuolla alapäässä jotkut luut vissin natisi. oiskois noi häpylyyt ja liitoskivut tms?!?!? No nyt sen jälkeen on sitten kävely ollut yhtä tuskaa. Aamulla en saanut edes itse housuja jalkaan. Istuminen vielä menee, mutta kun aikansa on ollut paikallaan, on liikkeelle lähtö kuin hidastetussa filmissä. Eli nyt on tullut se pallo jalkoväliin. No tästä ei muuta tuskaa ole aiheutunut. Ei edes supistukset ole kovenneet. Vauva onneksi liikkuu aika ajoin, niin tietää että sillä kaikki ok. Eivät varmaan äippäpolilla tekisi asialle mitään, jos sinne soittelis ja valittais?!?!? Pitkä päivä on tässä vaan odotellessa ollut. Huomenna neuvolaan. Pitää koittaa kovasti olotilaa valittaa, että jos jotain lähetettä naikkarille suostuis terkka laittamaan!!
Näin täällä tänään.
Teippi rv 40+3
Onneksi huomenna on maanantai ja ainakin khp ja villa pääsette vähän eteenpäin. Toivotaan parasta! TSEMPPIÄ!
KÄYNNISTYKSESTÄ: mulla toinen synnytys käynnistettiin peräruiskeella ja kalvojenpuhkaisulla + oksitosiini. Jäi hyvä mieli, supparit oli kivuliaampia kuin tässä kolmannessa synnytyksessä, mutta epiduraali tepsi kyllä osittain. Enkä tiedä, että johtuiko ne kivut sitten oksitosiinitipasta vai olinko nyt tällä kolmannella kerralla enemmän itse " hallinnassa" ja siksi tuntui helpommalta? Käynnistettykin synnytys voi siis olla hyvä :)
ONNEA kaikille vauvan saaneille, JMI ainakin ja ketäs muita. ONNEA!
Jamssa + tyttö 2vk2pv
Pitkänmatkan vieraita, oli kiva tavata kummipoikaa ja perhettä.
Onnea nyytin saaneille,
Velho78, ElinaE, Jmi82 ja poikavauvat
Pubu ja Hiiru3 ja tyttövauvat
t. Kretukka
k.h.p, villa ja teippi ja vieläkös oli muita, tsemppiä viimeisiin päiviin..
myry ja Eetu 1,5kk
täällähän on vipinää ;)
vietiin tyttö kulta hoitoon kummitädilleen,niinhän siinä itku tuli äitille ja tytölle..on niin haikee olo kun toinen jäi :' ( kyllä se siitä.
villa:hmm.. mistäs tosiaan tunnetaan toisemme ,vois porukka katella kun huutelee siellä molemmin puolin.. jos nyt käynnistävät ees..
ai että riisisuklaa on hyvää :P,pakko suruun syödä ;)
noh nyt en keksi mitään,meen syömään jotain että jaksaa..palailen kyllä..
kiitti mieltsisti kaikille tsempityksestä...jännitää..
Täällä tämä vauveli vain masussa muljauttelee, toivottavasti ei ole kääntymässä nyt perätilaan, kun on jo oikein päin ollut toista kuukautta... ;)
K.P.H; piti kysymäni, että oletko menossa kenties perhehuoneeseen vai tavalliseen? Tietää edes mistä huhuilla jos samaa aikaan päästää jorvii???
Me yritetää saada perhehuone, kun tämä on meille eka vauva. :)
Ompa hiljainen ollut tämäkin päivä.. aika matelee. Ei meinaa enää keksiä mitään tähdellistä tekemistä. Vähiten kuitenkaan haluan yhtään puhelua päivääni " piristämään" . Sosiaalisuus siis kukoistaa edelleen. Vois vaikka kadottaa tuon kännykän johonkin pariksi viikoksi... ;)
kyllä me varmaan tavikseen mennään,vai pitääks perhehuoneeseen varaa joteski paikka?
mulla tää pallero kyllä jyllää niin paljon et nipistelee/vihloo kummasti. eilen oli taas aika hiljanen..mullaon supistellu tänään kivuttomasti mutta napakasti..en kyllä meinaa lähtee huomena pois sieltä,ei vaa kestä enää..:)
saa nähä tuleeko uni ku 2 yötä on menny miten on.. :S
Perhehuoneeseen ei välttämättä pääse jos ei oo hyvät perusteet - etenkin jos siel on tungosta.. Ei voi varata etukäteen. Tavalliseen huoneesee sitä itekin voin mennä siis. Tsemppiä sulle huomiseen ja koko synnytyskoitokseen! :o)
hmm..se siis voi olla että ollaan samaan aikaan siellä,tiiä vaikka samassa huoneessa..:) toivotaan ettei nyt ihan täyttä oo..
nii sulla oli neukku huomena?!. toivotaan et pääsisit kanssa jortsuilee..
nooh,mä laittelen konetta kiinni ja yritän mennä nukkuu ajoissa,aamulla aikanen herätys..palailen ilmottelee jos joudunki kotiin.. nyt öitä kaikille ja suppari säteilyjä~~~~~~~~~
k.h.p jälleen..
Täällä avaamassa teille pinoa ja tsempittämässä teitä! Eilisille vauvauutisen tuojille paljon onnea ja lämpimät halaukset!
Piihelle kiitokset ihanista onnitteluista!!
k.h.p.:lle tsemppiä yliaikaiskontrolliin ja Villalle (muistinhan oikein?) käynnistykseen.
Nyt menen kahvin keittoon, isommat katsovat lastenohjelmia, yksi on lätkäharkoissa jo ja Vimpula ottaa tirsaa tuossa vieressä. Palaan...
Opemamma ja Vimpula 6vrk