Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teillä on pöytäjuustona?

Vierailija
25.09.2021 |

Olen viime aikoina kokeillut monenlaisia ja ovat kaikki omalla tavallaan hyviä, en osaa päättää mitä seuraavaksi ostaisin. Nykyinen punaleima emmental kestää vielä pari päivää.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kaupan leppäsavujuusto

Vierailija
2/49 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkåän arlan tolkuttomasta cheddarista. Eihän se kunnon cheddaria ole mutta miedon makumsa vuoksi kelpaa lapsillekin. Ja cheddarina sopii gratinointiin, pizzaan jne kuiteskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdellen erilaisia. Nyt on Oltermanni cheddaria, viimeksi taisi olla joku gouda, en muista merkkiä. Sinileimaemmentalia käytetään myös, tykkään vähän miedommasta leivän päällä, että voi syödä jääkaappikylmänä. Nyt tekisi mieli jotain rasvaista kermajuustoa, täytyy hankkia sellaista seuraavaksi.

Vierailija
4/49 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tällaista. Syön hyvin harvoin leipää enkä kaipaa mitään kumimaisia edameja.

Jos ostan juustoa, se on yleensä appenzelleria, comtea, gruyereä, tete de moinea... Tai sitten ruoanlaittoon fetaa, halloumia...

Vierailija
5/49 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manchego, Gruyere tai Jukolan Juuston cheddar vintage/mustapippuri

Vierailija
6/49 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valio Valsa ohuenohut Oltermanni-viipaleet

Vierailija
7/49 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmental on minulla ikuinen suosikki. Merkillä ei ole niin väliä. Menee hyvin nuo kauppojen perusmallit. Kun en raaski ostaa hienoja ja kalliita. Ainakaan joka viikko. Puoliso taas tykkää goudasta. Meillä on yleensä molempia. Ja joskus käydään vieraissa. Onhan se goudakin hyvää.

Vierailija
8/49 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä milloinkin, yleensä tarjouksesta. Kermajuustoa, maasdamia, edamia, goudaa, emmentalia, cheddaria jne

Vierailija
9/49 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei tarvitse jatkuvasti juustoa. Siinä on suuri hiilijalanjälki. Syön itse vain harvinaisena herkkuna juustoa.

Vierailija
10/49 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön tolkuttomasti juustoa...siksipä olenkin siirtynyt jo aikaa sitten Arlan Kadett 5%...ensin oli kyllä 17% sitten 10%. Joskus kyllä jotain ” rasvaisempaa”.

Vierailija
11/49 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saariston gouda, Pirkka parhaat. Ålandsmejerietin juustot ovat muutenkin hyviä.

Vierailija
12/49 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei tarvitse jatkuvasti juustoa. Siinä on suuri hiilijalanjälki. Syön itse vain harvinaisena herkkuna juustoa.

Ihminen ei tarvitse jatkuvasti välttämättä mitään yksittäistä ruokakaupassa myytävää tuotetta.

Juusto on hyvää ja ravitsevaa ruokaa. Siksi sitä syön.

Vierailija
13/49 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keisarinna!

Vierailija
14/49 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tarvitsee, älä valehtele siinä.

Vierailija
15/49 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valio Luostari, Oltermanni ja sen eri variaatiot, Salaneuvos, Luomu gouda, Polar jne

Tai Kuusamonjuuston paimenpoika/savupaimenpoika.

Käytän aina ns pöytäjuustona vain joutsenlippujuustoja eli suomalaisesta maidosta tehtyjä. Joskus juustotarjottimella voi olla muutakin, mutta niihinkin pyrin valitsemaan myös suomalaisten juustoloiden tuotteita.

Vierailija
16/49 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään tällaista. Syön hyvin harvoin leipää enkä kaipaa mitään kumimaisia edameja.

Jos ostan juustoa, se on yleensä appenzelleria, comtea, gruyereä, tete de moinea... Tai sitten ruoanlaittoon fetaa, halloumia...

Olisko kuitenkin ihan salaattijuustoa, eikä fetaa?

Vierailija
17/49 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustot alkaa olemaan kalliita joten Oltermanni saa kelvata ja sitten joskus kun herkutellaan niin tulee ostettua jotain parempaa. 

Vierailija
18/49 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putinin pakotekermajuusto,  iso keltainen pötikkä  Oltermannin näköinen.   maksaa  jotain  3,25 kilo,  vai olisko se  800 gr. Minä itse en  syö mitään juustoja  , mutta  mies tykkää  ja  syö  sitä kuin leipää.. Ei kiva. Salaatissa  kyllä syön fetaa.

Vierailija
19/49 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta kiitos valtavasti tästä tiedosta.

Vierailija
20/49 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusamon Meijerin viipaloidut Maasdammer juusto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä