Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko eskarilaisen jättää kotiin jumpan ajaksi

Vierailija
13.11.2014 |

14 ja vajaa10 -vuotiaiden sisarusten kanssa? Menisi noin1.5h matkoineen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 15:49"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 15:46"]

Meidän ipanat oli n 3, 6 ja 9, kun kaipasin myös liikuntaa. Kun olin hakenut ipanat hoidosta, istutin ne telkkarin ääreen klo 17 kun alkoi pikkukakkoset, ja kävin juoksemassa tunnin lenkin. Sitten klo 18 oli ruuan vuoro ja telkkari kiinni. Toimi hyvin tämä järjestely.

[/quote]

Varmaan toimii, mutta kuulostaa vähän karulta että joku 3v on ollut ensin koko päivän hoidossa ja sitten heti kotona istutetaan telkkarin ääreen ja äiti lähtee tunniksi juoksemaan... Tai siis jotenkin sitä luulisi, että noin pienen kanssa haluaa viettää ne illan vähäiset tunnit mitkä hoidosta tulemisen ja nukkumaanmenon välillä on...

[/quote]

No lapset olisivat joka tapauksessa katsoneet ne ohjelmat. Heillä oli ihan kivaa keskenään. ja äiti sai pois loputkin raskauskilot, urheili itsensä kuntoon ja jaksoi paremmin niin töissä kuin kotona. Toiset keksivät tekosyitä miksi eivät voi pitää itseänsä kunnossa, toiset taas käyttävät kaikki mahdollisuudet pysyäkseen kunnossa.

Vierailija
22/26 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 15:58"]

Meidän ipanat oli n 3, 6 ja 9, kun kaipasin myös liikuntaa. Kun olin hakenut ipanat hoidosta, istutin ne telkkarin ääreen klo 17 kun alkoi pikkukakkoset, ja kävin juoksemassa tunnin lenkin. Sitten klo 18 oli ruuan vuoro ja telkkari kiinni. Toimi hyvin tämä järjestely.

[/quote]

Varmaan toimii, mutta kuulostaa vähän karulta että joku 3v on ollut ensin koko päivän hoidossa ja sitten heti kotona istutetaan telkkarin ääreen ja äiti lähtee tunniksi juoksemaan... Tai siis jotenkin sitä luulisi, että noin pienen kanssa haluaa viettää ne illan vähäiset tunnit mitkä hoidosta tulemisen ja nukkumaanmenon välillä on...

[/quote]

No lapset olisivat joka tapauksessa katsoneet ne ohjelmat. Heillä oli ihan kivaa keskenään. ja äiti sai pois loputkin raskauskilot, urheili itsensä kuntoon ja jaksoi paremmin niin töissä kuin kotona. Toiset keksivät tekosyitä miksi eivät voi pitää itseänsä kunnossa, toiset taas käyttävät kaikki mahdollisuudet pysyäkseen kunnossa.

[/quote]

No jos sä olet yksinhuoltaja eikä ole isää joka jäisi lasten kanssa, niin voihan sitä vaikka jumpata olohuoneessa kun lapset on menneet nukkumaan? Tai juosta päiväkodilta töihin ja töistä päiväkotiin? Mä sanoisin ennemminkin, että toiset keksivät keinoja urheilla niin että aika ei ole lapsilta pois, toiset taas ei keksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tä? Olisin eniten huolissaan tuosta 14-vuotiaasta jota et automaattisesti katso niin päteväksi että voi vahti 1.5h 6-vuotiasta. Huh huh. Vastaus: tottakai voit jos 14-v. on terve lapsi.

Vierailija
24/26 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä uskaltaisin jättää. Kun itse olin pieni niin äiti oli sopinut yhden naapurin kanssa että heiltä voi aina käydä pyytämässä apua. Olin ekaluokkalainen kun 10v vanhempi siskoni sai epilepsia kohtauksen. Juoksin heti naapuriin ja apu tuli :)

Ja tuo kohtaus tapahtui kerran vaikka oltiin päivästä toiseen aina hetki ilman aikuista :)

Vierailija
25/26 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 15:58"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No jos sä olet yksinhuoltaja eikä ole isää joka jäisi lasten kanssa, niin voihan sitä vaikka jumpata olohuoneessa kun lapset on menneet nukkumaan? Tai juosta päiväkodilta töihin ja töistä päiväkotiin? Mä sanoisin ennemminkin, että toiset keksivät keinoja urheilla niin että aika ei ole lapsilta pois, toiset taas ei keksi.

[/quote]

Mikäköhän vika tuossa systeemissä sitten on? Sekö että äiti ei ole kotona, kun lapset keskenään tuijottavat herkeämättä Pikku Kakkosta? Tai ehkä 9-vuotias ei katso täysin herkeämättä, mutta hän osaisi vaikka soittaa äidille puhelimella, jos tulisi joku hätä. Tai jos vaikka sopisi naapurin kanssa, että lapset voivat mennä soittamaan hänen ovikelloaan tuolla ajalla, jos jotain kamalaa sattuisi. Klo 18 on taas perheen yhteinen aika. En näe tuossa ongelmaa, ellei 3-vuotiasta pelota se, ettei äiti ole hetkeen kotona.

Oma muksuni ei edes huomaa, jos poistun Pikku Kakkosen aikaan jonnekin ja hän jää isin kanssa kotiin. Ihmettelee vaan missä olen ollut kun tulen, vaikka sanon aina, jos jonnekin lähden. 

Vierailija
26/26 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 15:39"]Tottakai voit jättää. Onhan sisarukset jo isoja! Herranen aika sentään, järki käteen.
[/quote]
Entäs se vajaa 10-v?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän