Korvaako tapaturmavakuutus yleensä ollenkaan fysioterapiaa?
Vai saako vaan kelakorvauksen? Joo aioin varmistaa kyllä itsekin vakuutusyhtiöltä, mutta ajttelin kysyä jos jollain olis jotain tietoa. Mulla on siis Lähitapiolan kautta yksityinen täysajan tapaturmavakuutus. Loukkasin kättäni ja nyt lääkäri kirjoitti lähetteen fysioterpiaan. En tiedä onko opiskelijana varaa käydä 10 kertaa fysioterapiassa.
Kommentit (3)
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 12:59"]
Pääsääntö taitaa olla se, että fys.hoitoa ei korvata. Joillakin yhtiöillä voi olla sellainen sääntö, että leikkauksen jälkeen voidaan korvata max. 5 fys.hoitokertaa esim. olan liikkuvuuden turvaamiseksi. Näin oli ainakin vielä pari vuotta sitten, kun olin korvauskäsittelijänä vakuutusyhtiössä.
[/quote]
ei mene näin. Joissain vakuutuksissa voi olla pikkupräntillä kirjattuna että korvaa ainoastaan leikkauksen jälkeisen fysioterapian, mutta määrää voidaan näissä tapauksissa hakea vaikka kuinka paljon. mut tosiaan perusfyssaria ei, ellei se liity jotenkin johonkin kelatuettuun sairauteen
Ei ole mitään leikkausta tehty, joten vähän oon epäillytkin, että fysioterapiaa ei taideta korvata. Hölmöä sinänsä kun korvaa kyllä kalliin yksityisen lääkärikäynnin, josta hyöty oli lähinnä lähete fyssarille :D No ei kai se auta kún maksaa ja käydä edes jonkun kerran. 10 kertaa tuskin käyn, taitaa se verran jäädä hintaa itse maksettavaksi .
Pääsääntö taitaa olla se, että fys.hoitoa ei korvata. Joillakin yhtiöillä voi olla sellainen sääntö, että leikkauksen jälkeen voidaan korvata max. 5 fys.hoitokertaa esim. olan liikkuvuuden turvaamiseksi. Näin oli ainakin vielä pari vuotta sitten, kun olin korvauskäsittelijänä vakuutusyhtiössä.