Osaatteko tehdä itse sushia?
Kommentit (17)
Osaan. Syön sushia 3-4 kertaa kuukaudessa. Mies24
En varsinaisesti. Muutaman kerran olen kokeillut, ensin sellaisella "lisää vaan kala ja vihannekset" -setillä, myöhemmin ihan hankkimalla kaikki ainekset erikseen. Kyllä maku oli kummassakin tapauksessa ok, mutten saanut niistä kauniin näköisiä. Ja se ulkonäköhän on niissä kai myös yksi merkittävä tekijä?
Olen tehnyt, mutta en tarpeeksi hyvää. Normibuffet-sushin tyyppiseen yllän, mutta en Hankosushiin. Puhumattakaan muista.
Helppoa. Puristelen vähän riisipalleroita ja laitan graavilohta päälle.
Osaan, jos on oikeanlaista riisiä ja välineet. En tykkää sushista, eikä kukaan perheessä, niin en silti tee.
Vierailija kirjoitti:
Helppoa. Puristelen vähän riisipalleroita ja laitan graavilohta päälle.
Nigirit nyt ei maistukaan miltään, ne on helppoja tehdä.
Osaan mutten tee niitä koska en tykkää sushista.
Oon joskus tehnyt ja ihan hyvää ja nätinnäköistä myös tuli. Oli joku sellainen valmis pakkaus, jossa oli sushiriisiä, oikeanlaista riisietikkaa, merileväarkkeja ja bambumatto. Täytteeksi laitoin tyyliin avokadoa ja jotain muuta kasvista kun en syö kalaa. Toisaalta en ole mikään ruokahifistelijä, joten voi olla että vähän valikoituneempi ruokailija ei olisi arvostanut sushejani muutoi kuin kauniin ulkonäön perusteella.
En ole koskaan yrittänyt, koska en tykkää. Hyh, raakaa kalaa ja kitkerää ällölevää.
Osaan tehdä hyvän makuisia, mutta en saa niiden rakennetta tarpeeksi tiiviiksi. Hajoavat helposti kun niitä kastaa puikoilla soijassa .
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan yrittänyt, koska en tykkää. Hyh, raakaa kalaa ja kitkerää ällölevää.
Sulle siis vain nakit ja muusi, vai ällöttääkö sekin.
Parasiittien tähden ei syödä raakaa kalaa ei lihaa vaan kypsennys on tärkeintä meillä ja ulkomailla samoin sekä pullovesi aina pestään kädet hyvin.
Kastaa puikoissa. Ajalta ennen Kristusta syötiin puutikuilla . Budhauskonnot ei ole kristittyjä. Kiinan budha ravintoloissa saa syödä ihan oikeasti veitsellä ja haarukalla siellä on aina ne tarjolla siinä pöydän päässä. Ei tarvi ruveta muu uskoiseksi tai mennä matoja syömään puikoilla. Voit pyytää että kypsentää kalan.
Nakit pitää kypsentää hyvin ja hyvää on. Ei tule matoja .
Osaan. Oleellista on maustaa riisi oikeanlaiseksi.