Olen juuri 60 v täyttänyt nainen
Mietin, millaisena minut nähdään. Itse koen olevani normaalipainoinen, ksunis, nuorekas, iloinen ja mukava. Vaan olenko kuitenkin rupsahtanut, ikäloppu, tekopirteä. Mistä saisin tietää miltä vaikutan?
Ja saanko jo olla vanha ja elämästä nautiskeleva ilman suorituspaineita? En ole työelämässä, niin minulla ei ole 'peilejä' joista reflektoida itseäni
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen rupsahtanut ikäloppu eikä se haittaa ollenkaan. En yhtään kärsi siitä vaan päinvastoin olen onnellisempi kun ei tarvitse ulkonäöstä piitata ja mennyt helpoksi elämä. Ei tarvitse peiliinkään katsoa aamulla kun lyö vain hatun päähäsä ja lähtee :D Kauneuden hoitokuluissa säästää melkoisen summan eikä mene kampaamoihin isoja summia.
En ymmärrä logiikkaasi.
Eihän sinun olisi tarvinnut nuorempanakaan piitata ulkonäöstäsi.
Naisilla on aina paljon annettavaa. miehet ikääntyvät nopeammin ja ottavat sitten nuorempia naisia, jotta he voivat teeskennellä olevansa nuoria.
Jos olet hyvä ihminen luonteeltasi, niin olet fiksu ja iällä ei ole silloin merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen rupsahtanut ikäloppu eikä se haittaa ollenkaan. En yhtään kärsi siitä vaan päinvastoin olen onnellisempi kun ei tarvitse ulkonäöstä piitata ja mennyt helpoksi elämä. Ei tarvitse peiliinkään katsoa aamulla kun lyö vain hatun päähäsä ja lähtee :D Kauneuden hoitokuluissa säästää melkoisen summan eikä mene kampaamoihin isoja summia.
En ymmärrä logiikkaasi.
Eihän sinun olisi tarvinnut nuorempanakaan piitata ulkonäöstäsi.
Jos ihminen kirjoittaa, että elämä on mennyt helpoksi niin ei se silloin aina ole ollut helppoa ja on piitannut ulkonäöstään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 57 vuotias ja olen edelleen hyvännäköinen. Juuri eilen töissä yksi asiakas sanoi ”oletpa kaunis”. En stressaa enää ulkonäöstäni, toki pidän itseni kunnossa ja hoikkana mutta ihan sama mitä mieltä muut ovat ulkonäöstäni, itse olen tyytyväinen. Tässä iässä painaa ihan muut asiat vaakakupissa. Tosin kivahan se on jos joku vielä pitää kauniina.
Meillä on töissä just tuommoinen elähtänyt, nuorekkaasti pukeutuva (nahkahame, ylipolven saappaat) ja vahvasti meikkaava nainen. Ihan vitsillä sitä kehutaan, kun näkee, miten se oikeen hykertelee. 😄
Missä kohtaa edellinen sanoi pukeutuvansa kuin ilotyttö??
Mä en ole edes parikymppisenä käyttänyt minihametta ja ylipolvensaappaita vaan normaaleja tyylikkäitä vaatteita ja aina saanut kiitosta ja kehuja niistä. Joillain meistä on tyylitajua vaikkei sulle sitä olekaan riittänyt.
No missä kohtaa minä kerroin pukeutuvani sinun mielestäsi tyylitajuttomasti?
En ole saanut sellaisia geenejä, joiden ansiosta olisin ikinä mahtunut kauniin raameihin. Mutta ei se haittaa. En välitä muiden mielipiteistä itseäni koskien, enkä anna talloa itseäni. Fyysisen kunnon vähitellen tapahtuva rapistuminen kaikista toimenpiteistä huolimatta harmittaa eniten, ei oikeastaan muu.
Tämä on ihan hyvä ikä. Lapset ovat maailmalla, ja miehen kanssa harrastetaan kaikenlaista, mitä töiltä ehditään.
Miksi tämänikäisen pitäisi näyttää joltain muulta, mitä on?
Olen saman ikäinen pulska ja rupsahtanut nainen. Taloudellisissa vaikeuksissa ja terveys reistailee. Olen alkanut tulla ilkeäksi enkä pidä itsestäni.
Odotan aikaa, ettei mua enää pidetä seksikkäänä. Olen saanut tarpeekseni siitä.
Olen muutaman vuoden nuorempi kuin ap. Haluan elämältäni vain rauhaa ja rentoa oloa. Ulkoilu ja luonnon rauhaa.
On helpottavaa, että en ole enää lisääntymisiässä eikä minua siis katsella sillä silmällä. Hyvin voin mennä kauppaan feikkicrocsit jalassa ja viedä roskapussin ilman meikkiä.
Mitä liukkaria näin 60 + ikäiselle naiselle, jolla kiristää kamalasti?
Kysymyksesi perusteella vaikutat jo aika laholta, koska jos esittää palstalla kysymyksen, ja pyytää analyysiä itsestään, "yleisöltä", joka ei tiedä henkilöstä mitään, ei voi olla kovinkaan järkevä. Autan sen verran, että mitäpä jos kysyisit lähipiiriltäsi, miltä näytät, vaikutat ja noin muutoinkin ilmenet.
Vierailija kirjoitti:
Mitä liukkaria näin 60 + ikäiselle naiselle, jolla kiristää kamalasti?
Yleensä sitä liukkaria tarvitaan, koska äijällä kuivannut esinahka peräpukamiin kiinni.
[quote = Visitor] [quote = Visitor] Depends on the woman.
Some women in their 60s are hot and younger than their age. Others are grandmothers.
There is nothing wrong with either, but there are differences. [/ Quote]
Who determines whether they look younger, older, or older? [/ Quote]
Vanhat miehet, jotka tarvitsevat nuoremman naisen teeskennellä olevansa nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Pidä hymy huulilla ja nauti elämästäsi! Tässä iässä ei enää tarvitse välittää muiden mielipiteistä vaan voi olla ihan vaan oma itsensä. Itse tosin aloitin sen jo nelikymppisenä.
T: toinen kuusikumppinen.
Kun täyttää 60 on siis itsekkyys huipussaan, KUN EI TARVITSE VÄLITTÄÄ MUIDEN MIELIPITEISTÄ MITÄÄN, olikin varsin mitäänsanomaton ilmaisu, olisin olettanut, että tuohon ikään mennessä on jo egosentrisyys kadonnut teinivuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö vesipohjaista liukkaria?
Mä olen 61v enkä ole elämäni aikana tarvinnut liukkaria koskaan. Miehestä ja intohimon määrästä se on kiinni, you know;) Huonon rakastajan kanssa ei kannata edes yrittää, hyvä kostuttaa jo pelkällä katseella!
En tarvinnut minäkään koskaan ennen vaihdevuosia. Mies on sama ja intohimoa on, vähäisellä estrogeenilla ei vain toimi kuin ennen. Ei mukavaa, mutta minkä teet.
Vierailija kirjoitti:
Olen 57 vuotias ja olen edelleen hyvännäköinen. Juuri eilen töissä yksi asiakas sanoi ”oletpa kaunis”. En stressaa enää ulkonäöstäni, toki pidän itseni kunnossa ja hoikkana mutta ihan sama mitä mieltä muut ovat ulkonäöstäni, itse olen tyytyväinen. Tässä iässä painaa ihan muut asiat vaakakupissa. Tosin kivahan se on jos joku vielä pitää kauniina.
Hyvännäköisyys on katsojan ja arvostelijan silmissä, ei sinun!
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö vesipohjaista liukkaria?
Liukkaria ei tarvita... Oli ikä mikä tahansa, vain huonon rakastajan kanssa joka ei ole kiihottava.
t. 60.v nainen
Kuka sen määrittää, näyttääkö ikäistään nuoremmalta, vanhemmalta vai ikäiseltään?