Kuparikierukka tuli itsestään ulos?!?!?!!
Kellekään muulle käynyt näin? Miten v€#&-ssa on edes mahdollista?!? Kierukka ollut n 5 kk, lisäsi vuotoa ja tiputteluvuotoja ollut kokoajan. Eilen alkoi hirveät vatsakrampit ja aamulla suihkussa käydessä koko härveli löytyi pimpsasta ihan irrallaan.
Kannattaakohan laittaa uutta samanlaista jos käy sama juttu uudestaan....? Onkohan näissä mitään takuuta, laitto maksoi yksityisellä yli 300€, vit&ttaa.
Kommentit (38)
Miksi kukaan nykyään käyttää kuparikierukkaa? Se hormonikierukka parempi eikä aiheuta oireita muualle kehoon vaan paikallisesti ainoastaan.
Minulla tuli samalla tavalla hormonikierukka ulos reilun puolen vuoden jälkeen. En laitattanut uutta. Lapset oli tehty ja mies vasektomiajonossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan nykyään käyttää kuparikierukkaa? Se hormonikierukka parempi eikä aiheuta oireita muualle kehoon vaan paikallisesti ainoastaan.
Hormonithan ninenomaan vaikuttavat muualle kehoon. Kupari on se, joka vaikuttaa vain paikallisesti.
En halua hormonaalista ehkäisyä joten ajattelin tän olevan ratkaisu. Näköjään sitten ei. Onko kellään ollut gynefix "kierukkaa"? Se ilmeisesti pysyvyydeltään parempi?
Olen kuullut, että toisten elimistöt abortoivat kierukat.
Kyllä kierukat voi tulla ulos, etenkin jos on vähän huonosti asennettu. Tiedän lapsenkin, joka on syntynyt kierukka kädessä. Itselleni tuli kuparikierukan kanssa kohdunulkoinen raskaus, jota leikatessa kierukka poistettiin - onneksi, vuodot oli niin kovat. Sain myöhemmin hormoonikierukan, joka oli aivan loistava; ehkäisyn, kuukautiset ja kivut unohtui moneksi vuodeksi.
Kaikille se ei sovi, mutta suosittelen ehdottomasti. Hormooneja pelkääville voin kertoa, että määrät on tosi minimaaliset, ja ihan samoja hormooneja mitä keho tuottaa muutenkin.
Joillain ihmisillä (myös minulla) on voimakas vierasesinehylky. Tää on lääkärin termi eli en ole itse keksinyt vaikka kuulostaa hassulta. Eli keho ei siedä sinne kuulumattomia laitteita/osia/implanttia. Vaan raivolla tekee kaikkensa että se ”väärä” asia työntyy pois.
Mulla tuon aiheuttaa liki kaikki, ehkäisyrengas, kierukka, jopa napalävistys nuorempana.
En suosittele uutta samanlaista. Nimittäin todennäköistä että sama toistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonithan ninenomaan vaikuttavat muualle kehoon. Kupari on se, joka vaikuttaa vain paikallisesti.
Hormonit kuuluu ihmisen elimistöön, kupari on suurina määrinä myrkyllinen. Ihmettelen, miksi jotkut mieluummin laittaa kohtuunsa myrkkykierukan sen sijaan, että laittaisivat luonnollisia aineita sisältävän kierukan.
Takaisin vaan kirjoitti:
Eikö sen kierukan voi työntää takaisin sinne?
T. Pälli-mies
Takaisin vaan kirjoitti:
Eikö sen kierukan voi työntää takaisin sinne?
Ei voi. Se on T muotoinen ja laitetaan alunperin supussa paikalleen.
Eikö hormonikierukka olisi parempi, loppuis ehkä vuodotkin.
Vierailija kirjoitti:
Löysät on paikat jos tolleen tipahtaa. Käsisuihkulla huuhtelet pimpsan siemensyöksyn jälkeen niin se riittää.
Mitä ihmettä? Kehuskelet tietämättömyyydelläsi.
Kierukka on kohdussa ja kohdunkaula on yhtä napakka synnyttäneellä kuin synnyttämättömälläkin eli hyvin tiivis. Nainen ei pysty itse vaikuttamaan kohdun eikä kohdunkaulan toimintaan.
Ap,ota kapseli.
Vierailija kirjoitti:
Kuparikierukka on todella mahtava, suosittelen. Olen käyttänyt sitä pitkään ja sopii pahaa migreeniä sairastavalle.
Mulla oli kuoarikierukka liikkunut pari senttiä alaspäin niin ehkäisytehoa ei sitten enää ollut ja tulinkin raskaaksi sitten. Eli kyllä se voi liikkua ja tulla jopa kokonaan pois.
Mulla oli kuparikierukka vuoden ja kokoajan alavatsakipuja. Vuodot myös runsastuivat. Terkka oli kokoajan mieltä että ei kivut johdu esineestä ja tarkistuksissa oli hyvin paikallaan. Kerran sitten lastenneuvolassa nappasi sen pois kun taas valitin ja tuumi että otetaan kun niin haluat.
Kaskummaa kun kivut loppuivat samantien...En senkoommin ole halunnut kokeilla hormonikierukkaakaan.
Minä muuten olen seuraus kuparikierukan käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonit kuuluu ihmisen elimistöön, kupari on suurina määrinä myrkyllinen. Ihmettelen, miksi jotkut mieluummin laittaa kohtuunsa myrkkykierukan sen sijaan, että laittaisivat luonnollisia aineita sisältävän kierukan.
Eipä tuo sen "luonnollisempaa" ole.
Hormonit ovat haitallisia liian suurina annoksina. Kaikille hormonaalinen ehkäisy ei vain sovi.
Hylkimisreaktio voi tulla, silloin kohtu ikäänkuin työntää kierukan pois. Lääkäri selitti tästä minulle ennen kierukan asennusta. Itselläni on kyllä kestänyt paikoillaan.
En uskaltanut uudestaan ottaa. Selitys oli, että joskus vaan käy näin.