Kuparikierukka tuli itsestään ulos?!?!?!!
Kellekään muulle käynyt näin? Miten v€#&-ssa on edes mahdollista?!? Kierukka ollut n 5 kk, lisäsi vuotoa ja tiputteluvuotoja ollut kokoajan. Eilen alkoi hirveät vatsakrampit ja aamulla suihkussa käydessä koko härveli löytyi pimpsasta ihan irrallaan.
Kannattaakohan laittaa uutta samanlaista jos käy sama juttu uudestaan....? Onkohan näissä mitään takuuta, laitto maksoi yksityisellä yli 300€, vit&ttaa.
Kommentit (38)
Kyllä vain maksoi, mukana tietysti kierukan hinta. Omastakin mielestäni kallista lystiä etenkin jos pysyvyys tätä luokkaa!!!!!!
En laitattaisi uutta, kun aiheuttanut tuota lisävuotoakin.
No sitten jos sis kierukan. Ota yhteys kierukan laittaneeseen tahoon ja kysy mitäs nyt.
Löysät on paikat jos tolleen tipahtaa. Käsisuihkulla huuhtelet pimpsan siemensyöksyn jälkeen niin se riittää.
Voiko keho hylkiä kierukkaa? Krampit tuntui samalta kuin lievät synnytyssupistukset, luulen että kroppa tavallaan työnsi kierukan ulos jos se on mahdollista. Tai voiko runsaat kk olla aiheuttaneet sen että härveli valunut alaspäin ja sitten kohtu supistellut sen ulos?!?. Ihan absurdi olo että näin voi edes käydä, laittajakaan ei sanonut mitään että olisi tämmöistä riskiä olemassa.
Keho voi synnyttää vierasesineen ulos.
Muistan et noin 20 v sitten mun äidille kävi jotain samantapaista (olin lapsi). Hänellä oli illalla alkanut kovat kivut, ja paineli ensiapuun, missä huomattiin irronnut kierukka, ja se poistettiin.
Jep sama homma käynyt. Hirveän supistelun jälkeen tipahti sairaalan vessaan, kun odottelin vuoroani. Siihen loppui kivut.
Minulle kävi samoin, ehti olla muistaakseni yhdet menkat ja seuraavien aikana lähti. Minulla tosin oli kuukuppi käytössä ja ilmeisesti se on saattanut vaikuttaa. Asennuksen yhteydessä asiasta oli puhetta ja se oli lääkärin mielestä ok. Mitään takuuta ei ollut. En laittanut enää uudestaan kun lisäsi vuotoakin reilusti, tiedä sitten olisiko ajan mittaan tasaantunut.
Minulle kävi vuosia sitten melkein sama. Järkyttävien vatsakipujen kourissa menin lopulta päivystykseen, jossa huomattiin kuparikierukan olevan jo puoliksi ulkona. Ottivat pois ja sen jälkeen ei ikinä enää kierukkaa kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Jep sama homma käynyt. Hirveän supistelun jälkeen tipahti sairaalan vessaan, kun odottelin vuoroani. Siihen loppui kivut.
Laitatitko uudestaan, jos niin pysyikö paikallaan? Saitko vastausta miksi näin kävi?
Kai se on mahdollista, joidenkin kohtu hylkii kierukkaa tosi paljon ja synnyttää ne pois. Itse en ikinä ottaisi kierukkaa, mutta kai niitäkin on jonkun pakko kokeilla jos muu ehkäisy ei toimi ja haluaa vielä myöhemmin lapsia.
Mulle on kans käynyt noin. Ilmeisesti jo asennus epäonnistui kun jäin koviin kipuihin. Pari kuukautta soittelin ehkäisyneuvolaan joka viikko että hei, kipu ei ole vieläkään mennyt ohi, ja sanoivat siellä vaan että ei voi mittään. Alistuin sitten siihen että kai sitten elämä nyt vaan on tätä, kunnes pidemmän kävelyretken aikana kipu vähitellen hellitti. Perille päästyä kierukka oli melkein pikkareissa.
Toinen kierukka oli paikallaan 8 vuotta, kivutta.
Vierailija kirjoitti:
Löysät on paikat jos tolleen tipahtaa. Käsisuihkulla huuhtelet pimpsan siemensyöksyn jälkeen niin se riittää.
En ole kuullut kenestäkään, jolla kierukkaa olisi valahtanut kivuitta ulos "löysistä paikoista". Kyllä se ihan tuskalla syntyy.
Eikö sen kierukan voi työntää takaisin sinne?
Onhan se täysin mahdollista ja näitä tapahtuu. keho on ihmeellinen. Se osaa poistaa itsestään asioita jotka se kokee vanhingolliseksi. Jos se ei pysty siihen niin kehoon tulee tulehdustila.
Kyllä kulostaa oudolta! Itselläni oli aina kupari kierukka,märätyt vuodet lääkäri vaihto sen.Käytössä siihen asti kun vaihdevuodet tulivat.Mitän ongelmia ei ollut ja aikanaan lääkäri sen poisti.Kun en enää ollut sukukypsä,ei tarvetta vaihtoihin ja uuteen.Naurahdan! Yhdelle sopii yksi ehkäisy muoto ,toiselle toinen. Kuitenkin pitäisi asiasta, vaivoista mennä sinne lääkäriin.Kaikki me olemme erinlaisia keholta ja Hormoni toiminoilta.Joten omaa tilaasi ei järkevää verrata muiden tilaan.Lääkärit on sitä varten, joilta saa oikeat vastaukset ihan kaikeen.
Aiheutti noin paljon harmia ja sä edes mietit uudelleen laittamista? 🙄
Voi samoin hormoni kierukka elimistö työnsi sitä ulos ja oli kipuja koko ajan. Kyllä. Yksityisellä käynti maksaa ensin se lääkärin palkkio siinä 70-120€ ja toimistokulut 25-30€ sitten muu . Tippuri testi 200€ plus lääkäri 80€ . Plus toimistokulut 25€ noin. Sen takia ne opiskelee että saa kunnon palkan . Älä laita ota sterilisointi se helpottaa.
Valehtelet, laitto ei maksa noin paljoa. Tai sitten teilläpäin on suolaiset hinnat.