Mitä lihaa käytät lihapadan tehdessäsi?
Mietin sisäpaistin, kulmapaistin ja kaslerin välillä..
Kommentit (25)
Etuselkää ehdottomasti. Ei tule kuivaa purukumia.
Joku aika sitten tehdessäni lihapataa yllätyin ihan täysin. Olen aiemmin tehnyt karjalanpaistilihoista, possunlihasuikaleista ym. mitä on ollut saatavilla. Nyt oli jäänyt viikonlopulta kassler-pihvejä (valmiiksi maustettuja) rasiallinen. Tein siitä pataa ja siitä tuli ihan täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Joku aika sitten tehdessäni lihapataa yllätyin ihan täysin. Olen aiemmin tehnyt karjalanpaistilihoista, possunlihasuikaleista ym. mitä on ollut saatavilla. Nyt oli jäänyt viikonlopulta kassler-pihvejä (valmiiksi maustettuja) rasiallinen. Tein siitä pataa ja siitä tuli ihan täydellinen.
Noissa valmiissa suikaleissa ja palalihoissa on kaikkein huonoimmat roippeet, niitä ei kannata ikinä käyttää. Lihan paloitteluun menee pari minuuttia ja tietää mitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa valmiissa suikaleissa ja palalihoissa on kaikkein huonoimmat roippeet, niitä ei kannata ikinä käyttää. Lihan paloitteluun menee pari minuuttia ja tietää mitä saa.
Mitkä on ne huonoimmat roippeet? Eikö patoihin juuri laitetakin niitä halvempia lihoja, joissa on sidekudosta? Soveltuvat hyvin pitkään haudutukseen.
Eri
Halvinta mitä hyllystä löytyy, kunhan ei ole marinadissa valmiiksi uitettu. Pataan laittaessa käy kaikki kokonaisesta kanasta siihen punalaputettuun sisäfileeseen. Annan niiden hautua yön yli papujen ja/tai juureksien+mausteiden kanssa matalalla lämmöllä kannellisessa padassa. Ruoka on valmis kun sitä ei tarvitse kunnolla pureskella syödessä.
Koko kesän oon odottanut että kelit viilenee niin hyvin että voi öisin taas haudutella.😄