haittaako jos lapsi nukkuu sohvalla?
Ap
Kommentit (19)
Lapsella on oma sänky ja huone muttei halua nukkua siellä. Mielummin nukkuu sohvalla samassa huoneessa.
Ap
Mietin että voisiko johtua siitä ette uskalla nukkua enään omassa huoneessaansa koska pitää tulla samaan huoneeseen nukkumaan. Ennen nukkui aina yönsä omassa huoneessa.
Ap
Jos haluat, että lapsesi selkä menee paskaksi, niin siitä vaan. Oletko aikuinen?
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 23:06"]Lapsella on oma sänky ja huone muttei halua nukkua siellä. Mielummin nukkuu sohvalla samassa huoneessa.
Ap
[/quote]
meillä sama "ongelma"... oon sit välillä antanut nukkua sohvalla.
Mun lapsi teki tota, kun oli nuorempi. Eli mulla on oma sänkyni olkkarissa ja sillä on oma huone. Aina kuitenkin halusi jäädä sohvalle nukkumaan, kuulemma oli mukavaa. Sit jossain vaiheessa kääntyi niin, että se olinkin minä joka nukkui siinä sohvalla ja lapsi mun sängyssä. :) Kesti muutaman vuoden tämä "sekoilu". Eikä tuosta mitään traumoja jäänyt tai ollut haitallista.
Mikset vain siirrä lapsen sänkyä sohvan tilalle ja otatte sitten myöhemmin siirtymisen takaisin omaan huoneeseen?
Olen nukkunut kohta 5 vuotta sohvalla ja ikää löytyy 17 vuotta. Ei ole omaa sänkyä. :)
Mutkun mun lapsi haluuuuu!! Enkä mä päätä sitä, missä mun lapsi nukkuu.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 23:10"]No jos ennemmin itse nukkuu sohvalla, niin anna nukkua
[/quote]
Oi kun viisaita neuvoja.
Älä pidä perunoita samassa huoneessa, äläkä surffilautaa. Ei sitten tule pojasta sohvaperunaa tai sohvasurffajaa.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 23:18"]Olen nukkunut kohta 5 vuotta sohvalla ja ikää löytyy 17 vuotta. Ei ole omaa sänkyä. :)
[/quote]
Miksei sulla ole sänkyä?
Minäkin olen nukkunut sohvalla kohta neljä vuotta. Ja ikää löytyy 43v. Ei ole omaa sänkyä.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 23:39"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 23:18"]Olen nukkunut kohta 5 vuotta sohvalla ja ikää löytyy 17 vuotta. Ei ole omaa sänkyä. :)
[/quote]
Miksei sulla ole sänkyä?
[/quote]
Hävettää sanoa, mutta en tiedä. :) Muilla on sängyt ja omat huoneet, minä nukun rikkinäisellä sohvalla. Selkä ja niskavaivat tulleet vuosien mittaan. Kotioloni eivät muutenkaan ole mitään herkkua. Nykyään, jos menen jonkun sängylle makaamaan, niin alkaa selkään sattumaan normaalin sängyn pehmeys ja suoruus. :/ Joten en suosittele monivuotiseksi pediksi.
t. 12
Täällä on nyt kasvatusalan ammattilaiset suositelleet, että jos lapsi haluaa kerran nukkua sohvalla niin anna vaan nukkua. Kyllä minä ainakin luotan näin asiantunteviin neuvoihin.
Yhden yön vai onko sohva sängylle korvike?