Mitä mieltä olette Ullanlinnasta asuinpaikkana? Meille tarjoutui mahdollisuus vuokrata 2h + avokeittiö Ullanlinnasta
Minä olen ihan huippuinnoissani, mutta mies empii vielä. Nyt asutaan 3h + k + sauna radanvarressa.
Ullanlinnan asunnossa pinta-alaa olisi melkein puolet vähemmän ja vuokra korkeampi.
Meitä on 2 aikuista ja kissa.
Olen aina halunnut asua Eirassa tai Ullanlinnassa, tän on ihan pakko onnistua, muuten kuolen!!!!
Kommentit (27)
Opiskeluaikana asuin siellä vuoden alivuokralla. Lähinnä muistan vanhan kolisevan hissin ja kaikuvat rappukäytävän Vuokranantaja oli vanhempi rouva jolla ilmeisen arvokas huoneisto täynnä rojua.
En oikein viihtynyt.
Muutin sitten Pasilaan.
En tykännyt asua Tehtaankadulla jugend-talossa. Kadulla on yllättävän paljon liikennettä, ja jos on enemmän kiinnostunut luonnosta kuin kivoista ravintoloista, siellä on tylsää. Nykyään asun luonnon keskellä Siuntiossa.
Me asuttiin mun vanhempien kämpässä Ullanlinnassa opiskeluaikoina. Se on kivaa aluetta kyllä. Mutta ostettiin sit oma Sipoosta. Itse arvostan kyllä tilaa ja luontoa enemmän, kuten nähtävästi miehesikin. Sun pitää myt vaan päättää mikä on tärkeintä, mies vai Ullanlinna. Aika selvä päätös, mutta teet miten teet. Muista, että voi sitä myöhemminkin sit hankkia sen oman unelman, on se sitten Ullanlinna tai vaikkapa merenranta Sipoosta, kuten meillä.
Suurin osa syntyperäisistä stadilaisista asuu jossain ihan muualla kuin Ullanlinnassa, siellä asuu lähinnä rikkaiden perheiden kersat jostain jyväskylästä ja muualta maalta. Toki siellä voi bongata seiska-julkkiksia, hekin usein böndeltä, jos sillä elämä oikeasti muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Museolähiö, jonne X-sukupolvi muuttaa alkoholisoitumaan. Loput kiinteistöjä, joissa ei asu ketään, vaan varakkaat lähinnä lepuuttaa rahojaan. Tästä seuraa, että kyseessä on täysin pystyynkuollut lähiö, jossa kahvila-ravintoloidenkin tarjonta on jämähtänyt jonnekin 90-luvulle. Vanhat talot myös huonosti akustoituja, joten sitä päiväkännääjien ovien paukuttelua jotuuu kuuntelemaan läpi vuorokauden.
Sorry, mutta jugend-kerrostaloissa on ehkä suomalaisen arkkitehtuurin paras äänien kuulumattomuus. Paikalleenmuuratussa kivitalossa todellakin on naapurirauha asuessa.
Sorry, mutta ei ole. Seinänaapurista ei toki kuulu, kun rakenteet järisyttävän paksut mutta kerroksien välit on valitettavan usein lähes onttoja. Tästä seuraa ylhäältä alaspäin kuuluvat tavallisemmin kävelyn äänet, jotka sitten saavat välitilassa mahtavan kaikukammion. Ei tarvitse olla edes mikään kanta-astuja yläkerran naapurina.
Muuten Ullanlinna on kaunista, hyvin hoidettua ja ylläpidettyä aluetta ja arkkitehtuuri on kyllä valtavan kaunista, ympäristöä on kiva katsella(ei ihan joka paikassa tosin-on sinnekin rakennettu viime vuosisadan puolen välin jälkeen ihan kamalaa soopaa) kävelyn lomassa ja alueella on ns vanhan rahan tunnelma, hyvässä mielessä. Kesäisin ranta on mahtava, talvisin se on kaunis mutta tuulisella säällä jäätävän kylmä.
Ap, jos kuljet vain julkisilla niin siinä mielessä alue on kyllä pussinperällä, ei sinne kamalan montaa linjaa mene ja kaikkeen poikittaisliikenteen suuntaan täytyy aina mennä käytännössä keskustan kautta. Myös ruokaostokset voi olla näppärämpää tilata kotiin, koska alueella on vain pikkukauppoja ja valikoima siten paljon rajatumpi.
Vierailija kirjoitti:
Opiskeluaikana asuin siellä vuoden alivuokralla. Lähinnä muistan vanhan kolisevan hissin ja kaikuvat rappukäytävän Vuokranantaja oli vanhempi rouva jolla ilmeisen arvokas huoneisto täynnä rojua.
En oikein viihtynyt.
Muutin sitten Pasilaan.
Onhan se nyt Pasila jotain, Ullanlinnaan verrattuna.
Sauna ja luonto löytyy heti, kun irroittaa veneen laiturista ja lähtee saarille.