Olen ollut puhelinmyyjä jo 5 vuotta, ihmettelen yhtä juttua
Elikkäs. Miten teitä asiakkaita riittää? Päivittäinen tulos koko firman myynnillä (toimistoja suomessa yhteensä 15) on yleensä 700-1500 kpl. Joskus varmaan enemmänkin. Tämä hämmentää minua joka päivä. Itse teen päivässä 6-20 kauppaa. Kertokaa joku asiantuntija miten on mahdollista että asiakkaita tulee aina vain lisää ja lisää. Huomenna kysyn tätä pomolta jos osaisi vastata :D
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 08:48"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 08:32"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:18"] [quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:00"] [quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:07"]no mä teen näin: heti kun on joku puhelinmyyjä niin sanon "hei, nyt en voi puhua, olen tosi pahassa paikassa...hei hei" ja luuri korvaan. Aika on rahaa enkä kuuntele 5 minuutin monologeja todellakaan. [/quote] Välillä kannattaisi kuunnella, esim joiltakin operaattoreilta soitellaan vanhoille asiakkaille ja tarjotaan näiden vanhoihin(huonoihin) liittymiin tuntuvasti parempia ja edullisempia liittymiä. Itse teen nyt juurikin tätä ja huvittaa ihmiset jotka maksavat hyvillä mielin liittymistään 50€/kk kun voisivat saada saman ja enemmän 19€/kk tai jopa halvemmalla. Joten lyökää vaan sitä luuria korvaan, osa on ihan hyvällä asialla. Ja tuolla kiireellä perustelulla laitetaan meillä ainakin uudelleen soittoon vaan. [/quote] Mula on puhelimessa paketti 19,90e kuukaudessa. Sisältää rajattoman netin, puhelut ja viestit, myös multimediaviestit. Väitän ettet pysty tarjoamaan edullisemmalla hinnalla vaikka olenkin ollut firman asiakas aina. Katos kun osaan kilpailuttaa ilman puhelinmyyntiäkin. [/quote] Mulla on tuo sama paketti hintaan 14,90€/kk :) [/quote] Mulla 4G t. se jolla 19.90 [/quote Mitä se 4G siihen liittyy?:D D
[/quote]
On nopeampi?
Vaikka jotkut eivät sitä uskokkaan, niin puhelinmyyjillä on usein hyviä tarjouksia.
Pari juttua hyvä muistaa:
-Pyydä aina kirjalisena esim. sähköpostiin sopimus, näet jos on jotain "koiraa haudattuna" ja vot perua kaupan.
-Osta vain sellaista mitä oikeasti tarvitset.
Esim. vaikka lehtitilaukset ja puhelinliittymät, noissa myyjillä on yleensä aina hyvä tarjous, miksi maksaa esim. sanomalehdestä ns. listahintaa, kun sen saa (laittamalla lehden hetkeksi katkolle) n. puoleen hintaan kun puhelinmyyjä soittaa perään. Jos perheeseen tulee esim. neljä lehteä, puhutaan jo aika isoista säästöistä vuositasolla...
Miten oot jaksanu noin kauan?!paljonko tienaat?ihmettelen kanssa mistä löydätte asiakkaita..itse en kuuntele sekuntiakaan.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:15"]Miten oot jaksanu noin kauan?!paljonko tienaat?ihmettelen kanssa mistä löydätte asiakkaita..itse en kuuntele sekuntiakaan.
[/quote]
Minulla on 10 euroa tuntipalkka + provisio. Tienaan kuukaudessa yleensä 2400 e nettona, aika tasaisesti tuolla ollaan menty. Provikka lähtee kertymään siis tietyn kauppamäärän jälkeen. Muutamina kuukausina olen tienannut 4000 euroa, ne oli kyllä aikamoisia huippukuukausia. Hyvin tätä jaksaa, vaikka välillä kyllästyttääkin. Kun siihen tiettyyn kauppamäärään pääsee, niin se tulee yleensä rutiinilla joka päivä.
Oletan että myyt nettiliittymiä tai lehtiä. Jos myyt liittymiä, niin sehän on helppo selittää: Pekka ostaa Elisalta netin, puolen vuoden päästä soittaa Jonne Dna:lta ja puhuu Pekan ympäri mahtavilla tarjouksilla ottamaan dnan netin, Pekka vaihtaa tyytyväisenä. Ei mene kauaa kun Viivi Saunalahdelta soittaa ja tarjoo Pekalle edullisempaa ratkasua. pekka vaihtaa. Hetken päästä Pekalle lähetetään myös joku tekstari saako tarjota kännykkäliittymää (muutenhan kännyliittymää ei saa myydä puhelimitse) ja taas lisää kauppaa.
Jos taas myyt lehtiä, niin mahdollisuudet on rajattomat kestotilausten pituuksien vuoksi ja yksi ihminen voi tilata monta lehteä uudestaan ja uudestaan.
Onpa kummallista, että riittää. No, tuon ymmärrän että netti- ja puhelinliittymiä myydään, koska niitä kilpailutetaan jatkuvasti ja ihmiset tarvitsevat yhteyksiä. Muuten en kyllä ole sinun asiakkaksi, koska en tilaa lehtiä, en tarvitse partateriä enkä sukkia, en kalaöljykapseleita enkä rintasyöpävakuutuksia miltään kulkukauppiaalta.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:15"]Miten oot jaksanu noin kauan?!paljonko tienaat?ihmettelen kanssa mistä löydätte asiakkaita..itse en kuuntele sekuntiakaan.
[/quote]
Mä mietin tätä kanssa kun olin pari kk puhelinmyyjänä ja sain 5 asiakasta tilaamaan lehden. Ehkäpä johtui äänestäni, tavastani puhua tai keskustelutaidoistani, koska viereinen muija myi joka toiselle puhelulla jonkun lehtipaketin. Sattumaa? En usko, se on kiinni myyjästä meneekö puhe läpi. Taidokas puhelinmyyjä saa ihmiset ostamaan jopa lehtiä vaikka eivät edes tarvinneet!
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:15"]Miten oot jaksanu noin kauan?!paljonko tienaat?ihmettelen kanssa mistä löydätte asiakkaita..itse en kuuntele sekuntiakaan.
[/quote]
Mä mietin tätä kanssa kun olin pari kk puhelinmyyjänä ja sain 5 asiakasta tilaamaan lehden. Ehkäpä johtui äänestäni, tavastani puhua tai keskustelutaidoistani, koska viereinen muija myi joka toiselle puhelulla jonkun lehtipaketin. Sattumaa? En usko, se on kiinni myyjästä meneekö puhe läpi. Taidokas puhelinmyyjä saa ihmiset ostamaan jopa lehtiä vaikka eivät edes tarvinneet!
[/quote]
*tarvitse
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:51"]Eli mitä sä myyt?
[/quote]
En viitsi paljastaa, mutta on jo mainittu tässä ketjussa. :D Vainoharhaisuuksissani pelkään että joku tunnistaa minut :D
Mutta minulla meni puoli vuotta ennen kuin aloin myymään hyvin. Ja parhaiten saan tulosta kun keskityn jokaiseen puheluun 100%:sesti. Pikkuisenkin jos ajatukset harhailee puhelun aikana tai jos vaikka selailen puhelinta samaan aikaan, niin ei tule kauppaa. Puhelut menee vain liukuhihnamaisesti ohitse.
Pääseekö puhelinmyyjästä nopeasti ja kohteliaasti eroon? En haluaisi lyödä luuria, mutta turhauttaa kuunnella 5 minuutin monologia, kun tiedän, että en osta mitään. Opiskelijabudjetti.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:00"]Pääseekö puhelinmyyjästä nopeasti ja kohteliaasti eroon? En haluaisi lyödä luuria, mutta turhauttaa kuunnella 5 minuutin monologia, kun tiedän, että en osta mitään. Opiskelijabudjetti.
[/quote]
Jaa no riippuu myyjästä. Toiset luovuttaa heti, toiset taistelee viimeiseen asti.
Toiset taas innostuu tuosta, siis liittymämyyjät ja sähkömyyjät :) Koska aletaan heti tarjoamaan vieläkin halvempaa vaihtoehtoa ja vaihtaminenhan ei maksa mitään.
no mä teen näin: heti kun on joku puhelinmyyjä niin sanon "hei, nyt en voi puhua, olen tosi pahassa paikassa...hei hei" ja luuri korvaan. Aika on rahaa enkä kuuntele 5 minuutin monologeja todellakaan.
No varmaan just siks asiakkaita riittää kun asiakkaat kiertää myyjältä toiselle. Samasta firmasta usein soittaa eri henkilö muutaman viikoin välein.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:00"]
Pääseekö puhelinmyyjästä nopeasti ja kohteliaasti eroon? En haluaisi lyödä luuria, mutta turhauttaa kuunnella 5 minuutin monologia, kun tiedän, että en osta mitään. Opiskelijabudjetti.
[/quote]
Kokemukseni mukaan helposti. Sanon vain: "Kiitos, en ole kiinnostunut." En ymmärrä, miksi sen sanominen on useimmille niin vaikeaa. Minulla on yksi puhelinmyyjä yrittänyt jäädä jankkaamaan tuon jälkeen, jolloin olen toistanut tuon saman lauseen. Jos se ei tepsi, voi hyvällä omallatunnolla löydä myyjälle luurin korvaan. Jos myyjä yrittää aloittaa pitkän monologin ennen kuin olen saanut suunvuoron, keskeytän hänet.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:07"]no mä teen näin: heti kun on joku puhelinmyyjä niin sanon "hei, nyt en voi puhua, olen tosi pahassa paikassa...hei hei" ja luuri korvaan. Aika on rahaa enkä kuuntele 5 minuutin monologeja todellakaan.
[/quote]
Välillä kannattaisi kuunnella, esim joiltakin operaattoreilta soitellaan vanhoille asiakkaille ja tarjotaan näiden vanhoihin(huonoihin) liittymiin tuntuvasti parempia ja edullisempia liittymiä. Itse teen nyt juurikin tätä ja huvittaa ihmiset jotka maksavat hyvillä mielin liittymistään 50€/kk kun voisivat saada saman ja enemmän 19€/kk tai jopa halvemmalla. Joten lyökää vaan sitä luuria korvaan, osa on ihan hyvällä asialla. Ja tuolla kiireellä perustelulla laitetaan meillä ainakin uudelleen soittoon vaan.
Useimpien puhelinmyyjien luotettavuus on erään intialaisperäisen vähemmistön tasoa. Olennaisia asioita jätetään kertomatta ja joskus päätös tehdään jopa asiakkaan puolesta. Ilmaisten tuotteiden takaa paljastuu velvoitteita, joista on vaikea päästä eroon ja tunnetut puhelinfirmatkin järjestävät sopimuksiinsa ovelia kepposia ja ovat siis syystäkin oikeudessa harhaanjohtavasta mainonnasta silloin tällöin.
99% puhelinmyyntifirmoista pilaa sen rehellisen ja oikeissa töissä käyvän yhden prosentin maineen.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:07"]no mä teen näin: heti kun on joku puhelinmyyjä niin sanon "hei, nyt en voi puhua, olen tosi pahassa paikassa...hei hei" ja luuri korvaan. Aika on rahaa enkä kuuntele 5 minuutin monologeja todellakaan. [/quote] Välillä kannattaisi kuunnella, esim joiltakin operaattoreilta soitellaan vanhoille asiakkaille ja tarjotaan näiden vanhoihin(huonoihin) liittymiin tuntuvasti parempia ja edullisempia liittymiä. Itse teen nyt juurikin tätä ja huvittaa ihmiset jotka maksavat hyvillä mielin liittymistään 50€/kk kun voisivat saada saman ja enemmän 19€/kk tai jopa halvemmalla. Joten lyökää vaan sitä luuria korvaan, osa on ihan hyvällä asialla. Ja tuolla kiireellä perustelulla laitetaan meillä ainakin uudelleen soittoon vaan.
[/quote]
Mula on puhelimessa paketti 19,90e kuukaudessa. Sisältää rajattoman netin, puhelut ja viestit, myös multimediaviestit. Väitän ettet pysty tarjoamaan edullisemmalla hinnalla vaikka olenkin ollut firman asiakas aina. Katos kun osaan kilpailuttaa ilman puhelinmyyntiäkin.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:07"]no mä teen näin: heti kun on joku puhelinmyyjä niin sanon "hei, nyt en voi puhua, olen tosi pahassa paikassa...hei hei" ja luuri korvaan. Aika on rahaa enkä kuuntele 5 minuutin monologeja todellakaan. [/quote] Välillä kannattaisi kuunnella, esim joiltakin operaattoreilta soitellaan vanhoille asiakkaille ja tarjotaan näiden vanhoihin(huonoihin) liittymiin tuntuvasti parempia ja edullisempia liittymiä. Itse teen nyt juurikin tätä ja huvittaa ihmiset jotka maksavat hyvillä mielin liittymistään 50€/kk kun voisivat saada saman ja enemmän 19€/kk tai jopa halvemmalla. Joten lyökää vaan sitä luuria korvaan, osa on ihan hyvällä asialla. Ja tuolla kiireellä perustelulla laitetaan meillä ainakin uudelleen soittoon vaan.
[/quote]
Mula on puhelimessa paketti 19,90e kuukaudessa. Sisältää rajattoman netin, puhelut ja viestit, myös multimediaviestit. Väitän ettet pysty tarjoamaan edullisemmalla hinnalla vaikka olenkin ollut firman asiakas aina. Katos kun osaan kilpailuttaa ilman puhelinmyyntiäkin.
[/quote]
Mulla on tuo sama paketti hintaan 14,90€/kk :)
Mun mies on puhelinmyyjä ja sanoo myös että hassua miten niitä oikeasti ostetaan niin paljon. Tienaa oikeasti hyvin 3100-5600€/kk. Tuo ala on sellainen jolla voi oikeasti tienata "pienellä" jos on sisukas ja ei lopeta yhden huonon kuukauden jälkeen. Mun miehenkin eka palkka oli van 80€...:D Sen jälkeen oppi ja otti neuvoja vastaan sekä puhelimen käteen. Suurinosa työntekijöistä eivät halua kuin istua penkissä ja odottaa rahaa, eivät kestä myymistä, jotkut eivät sitä mitä puhelinmyyjistä ajatellaan...Itse luulin ennen että ihan paskaa että ei tienaa mutta ajatukseni on muuttunut :)