Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut puhelinmyyjä jo 5 vuotta, ihmettelen yhtä juttua

Vierailija
12.11.2014 |

Elikkäs. Miten teitä asiakkaita riittää? Päivittäinen tulos koko firman myynnillä (toimistoja suomessa yhteensä 15) on yleensä 700-1500 kpl. Joskus varmaan enemmänkin. Tämä hämmentää minua joka päivä. Itse teen päivässä 6-20 kauppaa. Kertokaa joku asiantuntija miten on mahdollista että asiakkaita tulee aina vain lisää ja lisää. Huomenna kysyn tätä pomolta jos osaisi vastata :D

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:07"]no mä teen näin: heti kun on joku puhelinmyyjä niin sanon "hei, nyt en voi puhua, olen tosi pahassa paikassa...hei hei" ja luuri korvaan. Aika on rahaa enkä kuuntele 5 minuutin monologeja todellakaan. [/quote] Välillä kannattaisi kuunnella, esim joiltakin operaattoreilta soitellaan vanhoille asiakkaille ja tarjotaan näiden vanhoihin(huonoihin) liittymiin tuntuvasti parempia ja edullisempia liittymiä. Itse teen nyt juurikin tätä ja huvittaa ihmiset jotka maksavat hyvillä mielin liittymistään 50€/kk kun voisivat saada saman ja enemmän 19€/kk tai jopa halvemmalla. Joten lyökää vaan sitä luuria korvaan, osa on ihan hyvällä asialla. Ja tuolla kiireellä perustelulla laitetaan meillä ainakin uudelleen soittoon vaan.

[/quote]

Mula on puhelimessa paketti 19,90e kuukaudessa. Sisältää rajattoman netin, puhelut ja viestit, myös multimediaviestit. Väitän ettet pysty tarjoamaan edullisemmalla hinnalla vaikka olenkin ollut firman asiakas aina. Katos kun osaan kilpailuttaa ilman puhelinmyyntiäkin.
[/quote]

Mulla on tuo sama paketti hintaan 14,90€/kk :)
[/quote]

Ja usein puhelinmyyjillä on paremmat tarjoukset kuin netissä yms

Vierailija
2/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:15"]Miten oot jaksanu noin kauan?!paljonko tienaat?ihmettelen kanssa mistä löydätte asiakkaita..itse en kuuntele sekuntiakaan. [/quote] Mä mietin tätä kanssa kun olin pari kk puhelinmyyjänä ja sain 5 asiakasta tilaamaan lehden. Ehkäpä johtui äänestäni, tavastani puhua tai keskustelutaidoistani, koska viereinen muija myi joka toiselle puhelulla jonkun lehtipaketin. Sattumaa? En usko, se on kiinni myyjästä meneekö puhe läpi. Taidokas puhelinmyyjä saa ihmiset ostamaan jopa lehtiä vaikka eivät edes tarvinneet!

[/quote]

Juuri näin,olen joskus nuorempana tilannut sekä Aku Ankan että Me Naiset,jota kumpaakaan en koskaan lukenut,myyjä oli vain niin hyvä tyyppi. Itse olen surkea puhelinmyyjä,olen kestänyt kyseistä työtä korkeintaan kolme päivää putkeen ja luovuttanut itkien,ei minusta ole tyrkyttämään ihmisille tuotteita :D Ehkä puhelinmyynti on kutsumusammatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:07"]no mä teen näin: heti kun on joku puhelinmyyjä niin sanon "hei, nyt en voi puhua, olen tosi pahassa paikassa...hei hei" ja luuri korvaan. Aika on rahaa enkä kuuntele 5 minuutin monologeja todellakaan. [/quote] Välillä kannattaisi kuunnella, esim joiltakin operaattoreilta soitellaan vanhoille asiakkaille ja tarjotaan näiden vanhoihin(huonoihin) liittymiin tuntuvasti parempia ja edullisempia liittymiä. Itse teen nyt juurikin tätä ja huvittaa ihmiset jotka maksavat hyvillä mielin liittymistään 50€/kk kun voisivat saada saman ja enemmän 19€/kk tai jopa halvemmalla. Joten lyökää vaan sitä luuria korvaan, osa on ihan hyvällä asialla. Ja tuolla kiireellä perustelulla laitetaan meillä ainakin uudelleen soittoon vaan.

[/quote]

Mula on puhelimessa paketti 19,90e kuukaudessa. Sisältää rajattoman netin, puhelut ja viestit, myös multimediaviestit. Väitän ettet pysty tarjoamaan edullisemmalla hinnalla vaikka olenkin ollut firman asiakas aina. Katos kun osaan kilpailuttaa ilman puhelinmyyntiäkin.
[/quote]
Sen takia sun kaltaisille ihmisille ei soitetakkaan meidän puolelta :) Me soitetaan sellaisille jotka eivät osaa tai ole saaneet aikaiseksi itse päivittää liittymiä ja maksavat ihan huimia summia. Mm pelkkä puhepaketti voi jollain ihmisellä maksaa 40€ ja hän soittelee vain 30min/kk. Hänelle saataisiin paljon paljon edullisempi liittymä jos hän viitsisi vain kuunnella tai edes vastata puhelimeen :)

Vierailija
4/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:01"]Eiks nykyään ole joku kielto että puhelinliittymiä ei saa puhelimessa kaupata uusille asiakkaille? Ainoastaan oman liittymän puhelinmyyjät saavat soitella ja kaupitella parempaa pakettia?
[/quote]
Minä vähän ihmettelinkin kun vaihdoin liittymää jokin aika sitten ja sain vain tekstarin perään soneralta että laittaa viestiä jos haluan niiltä uuden tarjouksen liittymästä. Tämä selitti kaiken.

Vierailija
5/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku ostavat usein puhelinmyyjiltä ja toiset taas ei koskaan. Itse en ole ikinä tehnyt yhtään ostosta puhelimyyjältä, enkä tule tekemään.

1000 asiakasta päivässä on 365000 asiakasta vuodessa, jos myyntiä joka päivä ja jokainen noista asiakkasta tekeen yhden oston vuodessa.

On paljon ihmisiä jotka tilailee esim. lehdistä lyhitä tutustumistarjouksia, joten sellaisella ihmisellä voi tulla vaikka kymmenen ostoa vuodessa.

Luulisin että enemmän on niitä ihmisiä jotka eivät voi sietää puhelinmyyntiä, kuin niitä jotka ostaa sen kautta jotain.

Vierailija
6/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 07:19"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:00"]

[/quote]

[/quote]
Sen takia sun kaltaisille ihmisille ei soitetakkaan meidän puolelta :) Me soitetaan sellaisille jotka eivät osaa tai ole saaneet aikaiseksi itse päivittää liittymiä ja maksavat ihan huimia summia. Mm pelkkä puhepaketti voi jollain ihmisellä maksaa 40€ ja hän soittelee vain 30min/kk. Hänelle saataisiin paljon paljon edullisempi liittymä jos hän viitsisi vain kuunnella tai edes vastata puhelimeen :)
[/quote]
Miksihän operaattori lähtee tuohon? Siis että soitetaan "tiedätkö, maksat liikaa", jos kuitenkin olisi mahdollisuus maksattaa asiakkalla 30e/kk ylimääräistä. Miksi mun on vaikea luottaa siihen, että se on vain hyvää palvelua..

Vierailija
7/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:09"]

Useimpien puhelinmyyjien luotettavuus on erään intialaisperäisen vähemmistön tasoa. Olennaisia asioita jätetään kertomatta ja joskus päätös tehdään jopa asiakkaan puolesta. Ilmaisten tuotteiden takaa paljastuu velvoitteita, joista on vaikea päästä eroon ja tunnetut puhelinfirmatkin järjestävät sopimuksiinsa ovelia kepposia ja ovat siis syystäkin oikeudessa harhaanjohtavasta mainonnasta silloin tällöin. 

99% puhelinmyyntifirmoista pilaa sen rehellisen ja oikeissa töissä käyvän yhden prosentin maineen. 

[/quote]

Ihana ilmaus," luotettavuus on erään intialaisperäisen vähemmistön tasoa",olen niin hämäläinen että kesti hetki tajuta mistä puhutaan :D Olen samaa mieltä kanssasi,nykyään en ihan periaatteesta osta mitään puhelinmyyjiltä,tarjoukset ovat liian hyviä ollakseen totta. Itse yritin puhelinmyyntiä muutaman päivän,piti kaupata määräaikaista lehtitilausta,jossa sai kivan kylkiäisen.Jos asiakas ei itse älynnyt kysyä,ei tarvinnut kertoa,että ai niin,tilaus jatkuukin kestotilauksena ikuisesti,ellei sitä itse katkaise. 

Vierailija
8/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:00"]

Pääseekö puhelinmyyjästä nopeasti ja kohteliaasti eroon? En haluaisi lyödä luuria, mutta turhauttaa kuunnella 5 minuutin monologia, kun tiedän, että en osta mitään. Opiskelijabudjetti.

[/quote]

Kokemukseni mukaan helposti. Sanon vain: "Kiitos, en ole kiinnostunut." En ymmärrä, miksi sen sanominen on useimmille niin vaikeaa. Minulla on yksi puhelinmyyjä yrittänyt jäädä jankkaamaan tuon jälkeen, jolloin olen toistanut tuon saman lauseen. Jos se ei tepsi, voi hyvällä omallatunnolla löydä myyjälle luurin korvaan. Jos myyjä yrittää aloittaa pitkän monologin ennen kuin olen saanut suunvuoron, keskeytän hänet.

[/quote]

En ole kiinnostunut, moikka (ja heti perään punaista luuria)

Joillakin myyjillä on ilmeisesti yksi palkan peruste se että saavatko esitettyä myyntipuheensa, joten haluasivat jatkaa puhelua että saavat kerrottua asiansa, mutta se ei ole minun ongelmani.

Vierailija
9/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen vielä alaikäinen :D Oon 16v, ja siitä huilimatta mulle on soitettu tällä viikolla jo kolmesti. Kaks kertaa yrittivät kaupitella edullisempää sähkösopimusta, mutta sanoin kysyttäessä et kenellä mun sähkö nyt on, että "oon vasta 15v ja mun porukat hoitaa nää, etten tiedä". Pahoitteli ja toivotti hyvää päivänjatkoa :D Ei tarvii jäädä jankkaa, kun mun ikäisille ei voi myydä. En tiedä miksi, mutta yleensä sanon ikäni vuoden kaks nuoremmaks jos puhelinmyyjä soittaa. Liittymä äiten nimissä.

Vierailija
10/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään käsitä miten teillä riittää asiakkaita. Yhdellä puhelinsoitolla saa ilmaisen markkinointieston ja muutaman viikon päästä ei tule soiton soittoa minkään maailman lehtimyyjiltä.

Vierailija
12/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:18"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:00"] [quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:07"]no mä teen näin: heti kun on joku puhelinmyyjä niin sanon "hei, nyt en voi puhua, olen tosi pahassa paikassa...hei hei" ja luuri korvaan. Aika on rahaa enkä kuuntele 5 minuutin monologeja todellakaan. [/quote] Välillä kannattaisi kuunnella, esim joiltakin operaattoreilta soitellaan vanhoille asiakkaille ja tarjotaan näiden vanhoihin(huonoihin) liittymiin tuntuvasti parempia ja edullisempia liittymiä. Itse teen nyt juurikin tätä ja huvittaa ihmiset jotka maksavat hyvillä mielin liittymistään 50€/kk kun voisivat saada saman ja enemmän 19€/kk tai jopa halvemmalla. Joten lyökää vaan sitä luuria korvaan, osa on ihan hyvällä asialla. Ja tuolla kiireellä perustelulla laitetaan meillä ainakin uudelleen soittoon vaan. [/quote] Mula on puhelimessa paketti 19,90e kuukaudessa. Sisältää rajattoman netin, puhelut ja viestit, myös multimediaviestit. Väitän ettet pysty tarjoamaan edullisemmalla hinnalla vaikka olenkin ollut firman asiakas aina. Katos kun osaan kilpailuttaa ilman puhelinmyyntiäkin. [/quote] Mulla on tuo sama paketti hintaan 14,90€/kk :)

[/quote]

Mulla 4G

t. se jolla 19.90

Vierailija
13/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
14/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 08:04"]En myöskään käsitä miten teillä riittää asiakkaita. Yhdellä puhelinsoitolla saa ilmaisen markkinointieston ja muutaman viikon päästä ei tule soiton soittoa minkään maailman lehtimyyjiltä.

[/quote]

Ja se esto häipyy samantien jos tilaat vailla H&M:ltä tai mistä tahansa nettikaupasta jotain johon syötät puhelinnumerosi. Tuota ei kaikki tajua. Vaikka sinne laittaa raksin että tietojani ei saa käyttä suoramarkkinointiin (harvemmin nettisivustoilla on edes sitä) niin robinson esto lähtee pois.

Vierailija
15/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
16/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 08:32"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:18"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:00"] [quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:07"]no mä teen näin: heti kun on joku puhelinmyyjä niin sanon "hei, nyt en voi puhua, olen tosi pahassa paikassa...hei hei" ja luuri korvaan. Aika on rahaa enkä kuuntele 5 minuutin monologeja todellakaan. [/quote] Välillä kannattaisi kuunnella, esim joiltakin operaattoreilta soitellaan vanhoille asiakkaille ja tarjotaan näiden vanhoihin(huonoihin) liittymiin tuntuvasti parempia ja edullisempia liittymiä. Itse teen nyt juurikin tätä ja huvittaa ihmiset jotka maksavat hyvillä mielin liittymistään 50€/kk kun voisivat saada saman ja enemmän 19€/kk tai jopa halvemmalla. Joten lyökää vaan sitä luuria korvaan, osa on ihan hyvällä asialla. Ja tuolla kiireellä perustelulla laitetaan meillä ainakin uudelleen soittoon vaan. [/quote] Mula on puhelimessa paketti 19,90e kuukaudessa. Sisältää rajattoman netin, puhelut ja viestit, myös multimediaviestit. Väitän ettet pysty tarjoamaan edullisemmalla hinnalla vaikka olenkin ollut firman asiakas aina. Katos kun osaan kilpailuttaa ilman puhelinmyyntiäkin. [/quote] Mulla on tuo sama paketti hintaan 14,90€/kk :)

[/quote]

Mulla 4G

t. se jolla 19.90
[/quote
Mitä se 4G siihen liittyy?:D D

Vierailija
17/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1

Vierailija
18/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

F

Vierailija
19/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
20/43 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 07:52"][quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 07:19"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 20:00"]

[/quote]

[/quote]
[/quote]
Miksihän operaattori lähtee tuohon? Siis että soitetaan "tiedätkö, maksat liikaa", jos kuitenkin olisi mahdollisuus maksattaa asiakkalla 30e/kk ylimääräistä. Miksi mun on vaikea luottaa siihen, että se on vain hyvää palvelua..
[/quote]
Osalla menee vanhoista liittymistä tarjouksia umpeen ja puhelinlaskut suurenisi yllättäen huimia summia. Halutaan pitää vanhat asiakkaat jatkossakin tyytyväisenä. Näissä ei ole mitään koiras haudattuna, tätä kuulen paljon asiakkaiden ihmettelevän :) ja ei kaupata edes mitään määräaikaisia liittymiä vaan ihan toistaiseksi voimassa olevia :)