e pillerit!
Aloitin viime kuussa yaz pillerit ja en pitänyt kuukautisia nyt on ollut niukkaa punaista ja rusehtavaa tiputtelua 6 päivää. Oon tosi huolissani onko normaalia? Menen lääkärikn ensi viikolla jos on vielä tiputtelua.
Kommentit (13)
Osaatko sanoa mistä tämä johtuu ja onko vaarallista?
Se On Normaalia jos tulee tiputtelua, kun jättää kuukautiset välistä :-) se lukee siinä pakkaustiedossakin
Mutta tätä on tullut jo kuusi päivää
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:46"]Mutta tätä on tullut jo kuusi päivää
[/quote]
Itsellä menkat kestää 7-8pv. Siis alkamisesta ihan viimeiseen tippaan asti.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:46"]Mutta tätä on tullut jo kuusi päivää
[/quote]
Itsellä menkat kestää 7-8pv. Siis alkamisesta ihan viimeiseen tippaan asti.
[/quote]
Jeep mutta menkkojen ei pitäisi edes alkaa ei ole runsasta mutta alushousun suojaa pitää käyttää ja aika punaista on esim kun käy vessassa ja pyyhkii niin huomaa
Se on niin yksilöllistä, että tiputteleeko ja kuinka pitkään. Mutta pakkausselosteessa sanotaan selvästi, että vuotohäiriöitä voi tulla ja mulle gyne sanoi, että 3kk kannattaa syödä samaa merkkiä ennen kuin lähtee vaihtamaan. Mulla käytössä Zoely ja oon nyt 2 laattaa syönyt. Tänään aloitin 3 laatan ilman taukoa ja toivon, ettei tiputtelua tuu, mutta katsotaan miten käy. Sivuvaikutuksia ei oo sen kummemmin ollut paitsi mitä nyt mielialat vaihtelee... En tiedä tosta yaz-pilleristä, mutta oon joutunut 2 kertaa pillerit vaihtamaan (aiemmin cerazette & mercilon).
Yazien kanssa mulla tiputteli kuukausia vaikka pidin menkat aina ajallaan :)
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:57"]Se on niin yksilöllistä, että tiputteleeko ja kuinka pitkään. Mutta pakkausselosteessa sanotaan selvästi, että vuotohäiriöitä voi tulla ja mulle gyne sanoi, että 3kk kannattaa syödä samaa merkkiä ennen kuin lähtee vaihtamaan. Mulla käytössä Zoely ja oon nyt 2 laattaa syönyt. Tänään aloitin 3 laatan ilman taukoa ja toivon, ettei tiputtelua tuu, mutta katsotaan miten käy. Sivuvaikutuksia ei oo sen kummemmin ollut paitsi mitä nyt mielialat vaihtelee... En tiedä tosta yaz-pilleristä, mutta oon joutunut 2 kertaa pillerit vaihtamaan (aiemmin cerazette & mercilon).
[/quote]
Okei no toivottavasti tämä loppuu pian: )
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 18:58"]Yazien kanssa mulla tiputteli kuukausia vaikka pidin menkat aina ajallaan :)
[/quote]
Jostakin luin että ensimmäisen 3kk aikana on yleensä tiputtelua, mutta en tiennyt että näinkin pitkään voi tiputella
Mullakin joka kerta kun siirrän menkat ne tulee sit viikon päästä 1-2 viikkoa kestävänä tiputteluna.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:00"]Mullakin joka kerta kun siirrän menkat ne tulee sit viikon päästä 1-2 viikkoa kestävänä tiputteluna.
[/quote]
Tai siis "en pidä menkkoja" eli siirtäisin niitä kuukaudella eteen päin :)
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 19:00"]Mullakin joka kerta kun siirrän menkat ne tulee sit viikon päästä 1-2 viikkoa kestävänä tiputteluna.
[/quote]
Tai siis "en pidä menkkoja" eli siirtäisin niitä kuukaudella eteen päin :)
[/quote]
Okei hyvä että on normaalia :)
jyrkkä ei näille myrkyille.Suosittelen sullekin.