Nuorten ihmisten arvot ovat huvittavia.
Niin idealistisia ja mustavalkoisia. No, ennen pitkää elämä opettaa että se mihin uskoi joskus 18 tai 23-vuotiaana, oli naurettavaa.
Kommentit (9)
Onko sinulla heittää mitään esimerkkiä?
Vähän tarkemmin voisi kertoa. Mulla oli osittain naurettavat arvot 16-19-vuotiaana. Mustavalkoinen en ole ollut, mutta kuvittelin liikaa, että isot rahat ja kova työnteko voisi tuoda onnea. Mutta se on yleensä niin epärehellinen maailma, että ilman sitä stressiä on parempi. Tai on parempi, että ei ota elämäntehtäväkseen työskennellä niska limassa yrityksen eteen, jolle olet vain yksi työmyyrä muiden joukossa. Ja muut kampittavat sekä kilpailevat. Elämä on lyhyt.
Ap jos sinulla on näin ollut ei tarkoita taas että kaikilla. Älä yleistä.
onko tää taas jotain ikiksen juttuja?
Elikkä olet itse ollut tollo jo nuorena ja nyt edelleen tollona yleistät kokemuksesi kaikkiin muihin. Asia selvä.
Minunkin äitini on pitänyt minua tyhmänä, koska kuulemma itsekin oli nuorena. Valitettavasti aikuisuus ei riipu iästä. Ja oman kypsymättömyytensä paljastaakin siinä että on yhäkin se sama kaikkitietävä mikä oli kuulemma "nuorempanakin". Näin ollen Ap on yhtä hölmö kuin vuosia aikaisemmin - eri tavalla vain.
Älkää nuoret välittäkö näistä. Ei me kaikki kalkkikset olla näin tyhmiä.
Itse olen itse asiassa nykyään mustavalkoisempi kuin nuorena, luulin nimittäin, että esim. huonoilla vanhemmilla on joku mystinen syy siihen, että ovat paskapäitä, joku sellainen syy mitä en vain tiennyt, koska olin nuori.
Myös kaikki sellaiset sanonnat kuin kyllä sitten itse ymmärrät vanhempana ja vanhana, no en ymmärrä, vaan päinvastoin ymmärrän vielä vähemmän, eikä minulla ole enää mitään sympatiaa ns. huonoja ihmisiä kohtaan, eläinrääkkäjiä jne.
Tajusin, että nuo jutut siitä miten muka sitten vanhempana ymmärtää kaikenlaisia kusipäitä, on valhetta, mistään ei tullut mitään mystistä ymmärrystä.
Uskon edelleen samoin kuin 20, 16, 10, jopa 3-vuotiaana. Sitä vanhempia asioita en valitettavasti muista. T. 60-v.