Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näettekö yleensä mukavia unia, vai painajaisia?

Vierailija
24.09.2021 |

Näen yleensä jonkin sortin painajaisia, todella harvoin näen unia, joissa on hyvä ja mukava fiilis. Elämä on tällä hetkellä stressaavaa ja huolia täynnä, heijastuuko se uniin? Miten teillä, minkätyyppisiä unia näette ka millainen on elämäntilanteenne yleensä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistavia unia.

Näin viime yönä unta jossa tappelin siskoni kanssa jostakin asiasta, ykskaks olimme kaupassa ha paukuttelin hänen päätään metalliseen hyllyyn. Joku kauppias tuli siihen ihmettelemään joten tein saman hänelle ja sen jälkeen heittelin hyllyn tavarat hujan hajan kauppaa.

Edellisyönä näin unta että minulla oli kesämökki saaressa jonne pääsee siltää pitkin, silta kuitenkin oli suljettu korjaustöiden takia joten vedn kamalat kilarit niille raksamiehille.

Sitä edellisenä yönä näin unta että poltin kotitaloni.

Vierailija
2/19 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistavia unia.

Näin viime yönä unta jossa tappelin siskoni kanssa jostakin asiasta, ykskaks olimme kaupassa ha paukuttelin hänen päätään metalliseen hyllyyn. Joku kauppias tuli siihen ihmettelemään joten tein saman hänelle ja sen jälkeen heittelin hyllyn tavarat hujan hajan kauppaa.

Edellisyönä näin unta että minulla oli kesämökki saaressa jonne pääsee siltää pitkin, silta kuitenkin oli suljettu korjaustöiden takia joten vedn kamalat kilarit niille raksamiehille.

Sitä edellisenä yönä näin unta että poltin kotitaloni.

Anteeksi, mutta tämä nauratti, sulla on ollu kunnon angstit unissa :D Itse yleensä pakenen unissa jotain, tai joku huone/paikka on hukassa enkä löydä sinne.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen epämiellyttäviä unia, jotka eivät ole kuitenkaan varsinaisesti painajaisia. Jos uni muuttuu liian ahdistavaksi, herään. Elämä on nykyään hyvin stressaavaa ja se sama stressi jatkuu unissa. Esimerkiksi viime aikoina olen joutunut siivoamaan hamstraajan taloa, mikä on loputon ja toivoton urakka. Jokin aika sitten siivosin unessani kellarivarastoa, joka oli täynnä kaikenlaista inhottavaa, homeisia laatikoita, pilaantuneita säilykkeitä ym. Lopulta sain varaston tyhjennettyä - ja kun astuin ulos ja käännyin lukitakseni oven, huomasin että olin siivonnut väärän varaston.

Vierailija
4/19 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistavia unia, elämäni on ahdistavaa. Hyvin harvoin mitään mukavia unia ja välillä kunnon painajaisia.

Vierailija
5/19 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein näette painajaisia? Ja toistuuko niissä jokin sama teema?

Lähisukulainen on jo monta vuotta nähnyt samantyylisiä painajaisia monta kertaa viikossa.

Vierailija
6/19 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä näe mitään unia mutta jos näen, niin ne ovat painajaisia.

Näen usein unia joissa äitini on käymässä luonani ja hän lähtee jossain vaiheessa kotiin. Hetken päästä kuulen ääntä toisesta huoneesta ja kun menen sinne äitini istuu siellä ja ihmettelen miten hän siinä on kun aiemmin näin hänen lähtevän pois. Hänen suunsa vääntyy kammottavaan hymyyn ja hän vastaa "oletko varma että olen äitisi". Herään siihen ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa.

Tämä uni on toistunut vuosien varrella useita kertoja.

Vierailija
7/19 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole nähnyt painajaisia tai ainakaan muistanut näitä mies muistiin. Ehkä painajaiset kuuluu vaikeisiin elämäntilanteisiin.

Vierailija
8/19 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen painajaisia, jos syön kovin suolaista tai rasvaista ruokaa ennen nukkumaanmenoa.

Minulla on kausia, kun en näe ollenkaan unia. Nyt jostain syystä olen taas muistanut niitä paremmin. Yksi toistuva viime ajoilta on sellainen, jossa olen yökerhossa ja huomaan, että laukusta on varastettu lompakko. Ei varsinainen painajainen mutta tosi stressaava! Tosielämässä en ole ollut vuosikausiin yöelämässä, en tiedä, mitä tämä uni mahtaa nyt symboloida, jotain menettämisen pelkoa kenties?

Vierailija
9/19 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen hassuja ja hurjia unia. Joskus krapulassa ne on painajaisia. Oon tottunut niihin ja ohjailen niitä unia. Myöskin lennän unissani ilmassa ja roikun katon rajassa. sitten lähden taas lentoon ja kun herään petyn etten osaakaan lentään.

Unimaailmani on mielenkiintoinen ja vahva sekä erikoinen. Ilmeisesti mulla on vilkas mielikuvitus. uneni ovat kuin jatkokertomuksia jotka parhaimmassa tapauksessa jatkuu seuraavana yönä.

Jos nuo kaikki saisi filmille se olisi niin hullu elokuva ettei tosikaan. Muuten elämäni on hiukan tasapaksua ja usein stressaavaakin. Juon liikaa tai liian pitkään jotka sitten johtaa vielä hurjempiin uniin. Kiitos kuitenkin unista kun maailma potkii.

Ja siitä että pystyin ohjailemaan ja lentämään unissani. Ne ovat tosi eläviä ja toden tuntuisia. Miltäköhän se ulkopuolisesta näyttää kun näen vilkkaita unia?

10/19 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä stressi ja ahdistus saattavat heijastua uniin, mutta ei se mitenkään yksi yhteen mene omien kokemusteni mukaan.

Näen aika usein painajaisia sekä epämiellyttäviä unia. Joissain niistä ei näennäisesti tapahdu mitään pahaa tai surullista, mutta tunnelma silti on pahaenteinen tai surullinen. Esim. joku tietty unen tapahtuma on neutraali tai myönteinen, mutta se symboloi unessa jotain kielteistä.

Unissani on ollut paljon toistuvia teemoja. Yksi pitkäaikaisimmista on eksymispainajaiset.

Vierailija
11/19 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähisukulainen on jo monta vuotta nähnyt samantyylisiä painajaisia monta kertaa viikossa.

Viikottain näen. Itselläni on pari teemaa, jotka toistuvat. Nyt syksyn aikana vanhempani ovat esiintyneet unissa usein, he ovat elossa, mutta luulen että pelkään menettäväni heidät. Toinen toistuva on että olen sisällä, kuulen helikopterin äänen, laitan kiireesti sälekaihtimet kiinni ja menen piiloon kopterin valonheitintä, joka etsii minua. Monta kertaa yritän myös soittaa jonnekin, mutta numero ei vaan mene oikein. Ja paikat on myös hukassa, en löydä perille, vaikka kuljen tuttua reittiä. Tai sitten hävitän lompakon tai puhelimen. Kaikista epämiellyttävin uni on jossa juuri hetkeä ennen, tunnen kun jokin voima nostaa minut ylös ja riepottelee ilmassa ja yritän huutaa lopettamaan tai jotain auttamaan. Se on kestopainajaiseni. En muista milloin olisin viimeksi nähnyt mitään mukavia unia.

Ap

Vierailija
12/19 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen joka yö painajaisia tai vähintään epämiellyttäviä/jotenkin ahdistavia unia. On muutama toistuva teema.

Vierailija
13/19 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mulla on kanssa toistuvana teemana unissa se, että näpyttelen kerta toisensa jälkeen numeroa uusiksi puhelimeen ja aina menee väärin!

Ihanimpia unia ovat romanttiset unet, joissa itselläni on enemmän vahvoja romanttisia tunteita kuin tosielämässä olen saanut kokea.

Vinkki naisille ja miksi ei miehillekin: tryptofaania sisältäviä ruokia kun syö ennen nukkumaanmenoa (esim. kananmunat tai tablettinakin sitä saa), voimistuu mahdollisuus romanttisten unien näkemiseen. Sama aine miehillä aiheuttaa helposti seksuaalisia unia.

Aika hassu tämä ero, miksi naisilla romantiikka ja miehillä seksi, onko aivokemiasta kiinni, ja tämä samahan heijastuu myös sukupuolten valve-elämän painotuksiin

Vierailija
14/19 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikottain näen. Itselläni on pari teemaa, jotka toistuvat. Nyt syksyn aikana vanhempani ovat esiintyneet unissa usein, he ovat elossa, mutta luulen että pelkään menettäväni heidät. Toinen toistuva on että olen sisällä, kuulen helikopterin äänen, laitan kiireesti sälekaihtimet kiinni ja menen piiloon kopterin valonheitintä, joka etsii minua. Monta kertaa yritän myös soittaa jonnekin, mutta numero ei vaan mene oikein. Ja paikat on myös hukassa, en löydä perille, vaikka kuljen tuttua reittiä. Tai sitten hävitän lompakon tai puhelimen. Kaikista epämiellyttävin uni on jossa juuri hetkeä ennen, tunnen kun jokin voima nostaa minut ylös ja riepottelee ilmassa ja yritän huutaa lopettamaan tai jotain auttamaan. Se on kestopainajaiseni. En muista milloin olisin viimeksi nähnyt mitään mukavia unia.

Ap

Olen nähnyt samanlaista unta. Itse ajattelin tästä toistuvasta uniteemasta, että se saattaa tarkoittaa sitä, että haluan kätkeä jonkun asian itsessäni muilta. Aloin työstämään tätä valveilla, ja unet loppuivat kun tajusin, mikä se asia oli, jonka halusin kätkeä. Tulin sen asian kanssa sinuiksi ja helikopteriunet loppuivat.

Vierailija
15/19 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

... Itse ajattelin tästä toistuvasta uniteemasta, että se saattaa tarkoittaa sitä, että haluan kätkeä jonkun asian itsessäni muilta. Aloin työstämään tätä valveilla, ja unet loppuivat kun tajusin, mikä se asia oli, jonka halusin kätkeä. Tulin sen asian kanssa sinuiksi ja helikopteriunet loppuivat.[/quote]

Tämä on mielenkiintoista, koska toistuvat painajaiset on ihan kamalia ja vaikuttavat pahimmillaan ahdistuneena olona myös päivisin. Liiallisista painajaisista olisi tärkeää päästä eroon. Mitenhän asioita kannattaisi yrittää työstää.

Vierailija
16/19 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen pilvenpoltto on blokannut minulta unet täysin jo parinkymmenen vuoden ajan. Toleranssitaukojen aikana sitten saatan viikon-kahden jälkeen nähdä unta ja poikkeuksetta seksiunta. Näen unta noin 5-10 kertaa vuodessa.

Vierailija
17/19 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen menossa jonnekkin,mutta tulee mutkia matkaan enkä koskaan pääse mihinkään.

Paikka ja ihmiset vaihtelee mutta sama juttu joka ikisessä unessa.

Vierailija
18/19 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... Itse ajattelin tästä toistuvasta uniteemasta, että se saattaa tarkoittaa sitä, että haluan kätkeä jonkun asian itsessäni muilta. Aloin työstämään tätä valveilla, ja unet loppuivat kun tajusin, mikä se asia oli, jonka halusin kätkeä. Tulin sen asian kanssa sinuiksi ja helikopteriunet loppuivat.

Tämä on mielenkiintoista, koska toistuvat painajaiset on ihan kamalia ja vaikuttavat pahimmillaan ahdistuneena olona myös päivisin. Liiallisista painajaisista olisi tärkeää päästä eroon. Mitenhän asioita kannattaisi yrittää työstää.

Miettimällä, mitä ne toistuvat uniteemat voisivat sinun elämässäsi tarkoittaa. Kohtaamalla vaikeita tunteita ja asioita valveilla ajatuksissasi. Tässä muutamia muitakin neuvoja:

https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/0c7cfad2-b374-4435-9939-f5d4…

Toivottavasti pääset eroon painajaisistasi.

Vierailija
19/19 |
25.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään. :D Ja jos joskus harvoin näen jotakin, niin ne on painajaisia. Mies24

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän