Pimeys ahdistaa niin, että tuntuu että happi loppuu
Muutin kesällä asumaan yksin, ja olen muuten tykännyt asua itsekseni, mutta nyt pimeään aikaan tämä on ihan kamalaa. Ahdistaa ja on niin yksinäinen olo, että ihan rintaa puristaa ja tuntuu että happi loppuu ja koko ajan itkettää.
Kommentit (16)
Minä pidän pimeydestä, minulla liittyy pimeään vuodenaikaan useita hyviä lapsuusmuistoja. Voisitko yrittää luoda tunnelmaa (valoja, kynttilöitä, musiikkia...) ja uusia mielleyhtymiä pimeästä?
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 16:50"]Minä pidän pimeydestä, minulla liittyy pimeään vuodenaikaan useita hyviä lapsuusmuistoja. Voisitko yrittää luoda tunnelmaa (valoja, kynttilöitä, musiikkia...) ja uusia mielleyhtymiä pimeästä?
[/quote]
Minäkin pidin ennen pimeästä, mutta yksinäisyys ja pimeys aiheuttaa vain ahdistusta :(
Ap
Laita kynttilöitä ja ota vähän kaljaa.
Laita paljon kynttilöitä mutta ei kaljaa. Ota tuoksuvaa teetä, ja nauti siitä että olet elossa.
Kirkasvalolamppu. Onko ruokavalio ja liikunta kunnossa?
Sytyä kynttilöitä, syö jotain hyvää & kuuntele vaikka joululauluja. :)
Ei se pimeys taida olla suurin ongelma? Minuakin ahdistaa tällä hetkellä yksi asia ja pimeys lisää sitä fiilistä.
.Mee ulos! Mä tykkään pimeästä. Mitä pimeämpää, sen parempi.
Minullakin oli joka syksy sama tunne, mutta kirkasvalolampulla korjaantui :) Pidän sitä kokoajan päällä ja välillä pällistelen naama siinä kiinni, ihan kuin kesä!
Siis kotoasiko muutit omilleen? Etkö voi mennä sinne välillä vähän punkkaamaan? Osta lisää lamppuja ja tv, radio.
Mulla ihan sama. Ahdistus lisääntyy samaa vauhtia pimeyden myötä. Aina se on jonkin verran ahdistanut, mutta nyt yksin ollessa vasta oikein kunnolla. Eli tiedän, mistä puhut :(
Oletteko siis nuoria ensiasuntoon muuttajia vai eronneita? Kehoitan lähtemään vaikka kävelylle, käytte jossain ihmistenilmoilla!
Mä rakastan yksinoloa, perheellisenä se on harvinaista herkkua. Laita kämppään valoja, kynttilöitä, hyvää musaa, kokkaa itselkesi jotain hyvää,lue, katso töllöä, hemmottele itseäsi
Reilu 4 viikkoa ja päivä alkaa pitenemään ja pian onkin jo kevät
Mä puolestani rakastan tätä pimeää vuodenaikaa, mutten kehtaa koskaan sanoa sitä ääneen kun kaikki koko ajan valittavat siitä kuinka kamalaa tää on. Töissäkin koko ajan kaikki huokailevat että tulis nyt edes lunta että olis vähän valosampaa. No, en kaipaa sitäkään, mutta sitäkään en viitsi ääneen sanoa.
Ymmärrän sua!