Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni nainen EI treenannut lantionpohjaa raskaana/synnytyksen jälkeen?

Vierailija
12.11.2014 |

Kysyisin tästä muilta raskaana olleilta naisilta, tai siis niiltä, joka eivät tehneet lantionpohjanjumppaa raskaana ollessaan tai synnytyksen jälkeen: miten olette pärjäilleet ja onko tullut joitakin ongelmia? Itselleni tuo on jotenkin todella vastenmielistä puuhaa ja olenkin melko varma, että jää kyllä tekemättä... Toisaalta kauhujutut löystymisestä vähän pelottavat, kun ei miehelläkään kovin iso ole :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole treenannut, ei ole eikä ole ollut mitään ongelmia. 

Vierailija
2/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin satunnaisesti tein, eli voisi sanoa etten treenannut. ei ongelmia, pissa ei karkaa, ei laskeumia, seksikin tuntuu vähintään yhtä hyvältä kuin ennen raskautta. jälkitarkastuksessakin lääkäri totesi kaiken olevan hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan treenannut. Kolme lasta ja kaikki paikat on kunnossa.

Vierailija
4/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En treenannut ennen enkä jälkeen. Ei ongelmia.

Vierailija
5/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, voi olla että kaikkien ei näköjään tarvitse treenata, mutta kyllä minun ainakin piti. Vasta näillä loppui virtsankarkailu ja palasi edes jonkinlainen tunto alapäähän.

Vierailija
6/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tarvinnut.. mutta oon ottanut varman päälle ja tehnyt aina kun muistan.. Viisi raskautta takana. :)

Vierailija
7/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En treenannut raskauden aikana ja se kostautui.. :( Kannattaisi treenata. Riippuu tietysti minkälainen kudostyyppi on.

Vierailija
8/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenasin, mutta repesin pahasti enkä parantunut kunnolla, joten eipä tässä treenailut enää paljoa auta, vaikka niitä synnytyksen jälkeen jatkoinkin ja jatkan edelleen. :(

Vierailija
9/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta, en treenaillut kummastakaan. En huomaa eroa aikaisempaan. Tosin harrastan ratsastusta ja muutenkin palauduin raskauksista hyvin. Ei venynyttä ihoa, arpia tms. Synnytkset helppoja ja nopeita alatiesynnytyksiä, ei repeämiä.

Vierailija
10/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri treenaillut. Virtsan karkailua, kai jonkunlaista laskeumaa. Jumppa kyllä auttaa.

Vierailija
11/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo tehnyt mitään. Itse asiassa luulin, että lantionpohjan lihaksia ei sais treenata ennen synnytystä, jotta lapsi plompsahtaisi ulos helpommin (ettei kireät lihakset kinnaisi vastaan). Nyt on menny 8 vko synnytyksestä ja kaikki ok, ei oo ollu mitään vaivoja.

Vierailija
12/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että riippuu kudostyypistä. Itsellä löystyi jo ekasta raskaudesta niin, että virtsa vieläkin karkailee, useampi vuosi synnytyksen jälkeen. Nyt olen aloittanut tehojumpan mutta voi olla että se ei kohdallani auta. Ennen raskautta oli superhyvät lihakset :(

Vierailija
13/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta. En treenannut. Trampalle en lähtisi koittamaan. Mutta juoksemaan yms. Pystyy normaalisti.

Vierailija
14/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenasin ihan vähän ekan raskauden aikana, ei olisi pitänyt. Lantionpohjan lihakset olivat tosi tiukat ja synnytys hankala osittain sen takia. Kätilön ja lääkärin näkemys, ei siis itse keksimäni juttu.

En jumppailut sitten enää.

Koskaan ei ole ollut mitään vaivoja, ei virtsankarkailua, ei laskeumia (kai? mistä sen tietää :D), en usko että olisi mitään väljyyttäkään.

Pystyn juoksemaan, hyppimään trampalla, ihan mitä vaan.

Ja alatiesynnytyksiä nykyisin kaksi, molemmat imukupilla vielä.

Oman näkemykseni mukaan jumppa on turhaa ja sitä tarvitaan vain erikoistapauksissa, mutta voin toki olla väärässäkin ja olla itse se poikkeus.[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 15:50"]

En oo tehnyt mitään. Itse asiassa luulin, että lantionpohjan lihaksia ei sais treenata ennen synnytystä, jotta lapsi plompsahtaisi ulos helpommin (ettei kireät lihakset kinnaisi vastaan). Nyt on menny 8 vko synnytyksestä ja kaikki ok, ei oo ollu mitään vaivoja.

[/quote]

Vierailija
15/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käytännöllisesti katsoen treenannut, vaikka kolme lasta olen alakautta punkenut ulos. Ei ole ollut mitään ongelmia ja mies on vain kehunut. Olisin treenannut kyllä jos tarvetta olisi ollut ja kun asiasta niin kovasti on jauhettu, niin pari kertaa sitä kokeilin.

Vierailija
16/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta, en ole treenaillut. Ei ainakaan mitään sellaista ongelmaa, jonka huomaisin tai joku muu huomaisi. Ei tule pissat housuun, juokseminen ja pomppiminen onnistuu normaalisti. :)

Vierailija
17/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenasin raskaana ollessa ja heti synnytyksen jälkeen. En kuitenkaan muistanut treenata enää paljoa sen jälkeen, kun jälkivuoto loppui. Jälkivuodon aikana treenasin ahkerasti, koska se auttoi kipuun. Nyt en tosiaan oo enää muistanut ja kyllä se pissa sen verran karkaa, että pikkarit lemahtaa, muttei kuitenkaan varsinaisesti kastu. Oon nyt yrittäny taas muistaa jumpata, että saisi ongelman kuriin.
Surkea peruskunto mulla, enkä harrasta mitään liikuntaa, niin osaltaan varmasti vaikuttaa, kun missään ei tule huomaamatta käytettyä noita lihaksia. Lisäksi kudostyyppini on ilmeisesti huonosti palautuva, saan esim kissan raapaisuista tosi herkästi arpia.
Kyllä se jumppa varmasti suurimmalla osalla kannattaa.

Vierailija
18/18 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olet tyhmää- ei niitä miehen takia trenataan vaan itseään takia,muuten kusi rupeää valumaan housuun ja vanhana tulee virtsankarkailu. Et kuulu ihan oman itses takia-ettet joka paikassa haisisi kuselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi