Laihduttaisitko tilanteessani?
Eli kolme raskautta takana, pituutta 168 ja ennen raskauksia paino oli 58, jossa viihdyin ihan kohtalaisesti. Ekan raskauden jälkeen paino palautui takaisin, toisesta se jäi siihen 62 kiloon ja nyt viimeisimmästä kiloja on 65. Nämä ylimääräiset kilot ärsyttävät ihan sikana ja koska en oikein ehdi liikkumaan kolmen pienen lapsen kanssa, niin laihdutus pitäisi tehdä ruokavaliolla. Mies sanoo, että on tyytyväinen kroppaani näinkin, mutta kuulemma tukee jos päätän pudottaa painoa. Pienet valvottavat öisin ja univelkaa on suunnattomasti. Ruokavaliossa ei ole mitään ylimääräisiä herkkuja (ei pizzaa, karkkia, limuja, ihan peruskotiruokaa). Jotenkin tuntuu etten keksi mistä päästä lähtisin yrittämään, joku mehupaasto vie voimat totaalisesti, kun pitäisi valvoa öitä ja olla skarppina päivisinkin. Laihduttaisitko tilanteessani vai antaisitko olla? Ja jos laihduttaisit, niin MITEN?
Kommentit (9)
Laihduttaisin ne muutamat kilot pois. Se on helppoa siihen verrattuna että kilot jatkavat hiipimistään ylöspäin ja huomaat 10 v kuluttua olevasi tonnikeiju. Tekisin niin, ja olen tehnytkin, että söisin alkuviikkoisin vähän ja järkevästi ja viikonloppuisin vapaammin ja myös herkkuja. Sitten kun siirryin laihdutuksesta painontarkkailuun, niin "alkuviikko" on lyhentynyt ja "viikonloppu" pidentynyt, siis tuossa kalorimielessä. Ei missään vaiheessa tarvinnut olla epätoivoinen että "kauheaa, en koskaan enää saa syödä suklaata".
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:46"]
Ala syödä kevyemmin. "Perus kotiruoka" voi olla yllättävän tuhtia. Tee esim. Koko perheelle makaronilaatikko ja salaattia, mutta syö itse vain jauhelihaa ja salaattia. Jumppaa illalla kotona youtuben jumppavideoilla? Tee vaunulenkkejä.
[/quote]
Joo, meillä on kotiruokana mm. kaalipataa, borssikeittoa, kinkkukiusausta, erilaisia kasvissosekeittoja, kanafileitä ja salaattia, jauhelihakastiketta ja spagettia, lohikeittoa jne. Olen miettinyt, miten voisi mielekkäästi jättää pastan pois, mutta jauhelihakastikkeen syöminen sellaisenaan tuntuu kummalta.. Nuo Youtuben videot oli hyvä vinkki!! Mähän saan ne tv:stäkin näkymään.. Pitää vaan siirtää sohvapöytä poistieltä :D Kiitos!!
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:47"]
Juo paljon vettä.
[/quote]
Veden juomista lisäsin ja yritän nyt killittää sen kahdeksan lasillista päivässä, tiukkaa tosin tekee :/ Ai niin, ja aamukahvistakin jätin sokerin pois. On muuten isoin uhraus tähän saakka.
Itse olen 173cm ja painan 70 kg. Ihan normi BMI, mutta pitäisi varmaan "ihannemittoihin" laihduttaa viitisen kiloa. Anyway, hyvin on miesrintamalla flaksi käynyt jos nyt käytetään termiä "tasokkaiden" miesten kanssa. Että ei se ainakaansiitä ole kiinni.
Laihduttaisin ne muutamat kilot pois. Se on helppoa siihen verrattuna että kilot jatkavat hiipimistään ylöspäin ja huomaat 10 v kuluttua olevasi tonnikeiju. Tekisin niin, ja olen tehnytkin, että söisin alkuviikkoisin vähän ja järkevästi ja viikonloppuisin vapaammin ja myös herkkuja. Sitten kun siirryin laihdutuksesta painontarkkailuun, niin "alkuviikko" on lyhentynyt ja "viikonloppu" pidentynyt, siis tuossa kalorimielessä. Ei missään vaiheessa tarvinnut olla epätoivoinen että "kauheaa, en koskaan enää saa syödä suklaata".
[/quote]
Tämäkin on hyvä idea. Mitä sulla tarkoitti syödä "vähän ja järkevästi"?
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:59"]
[/quote]
Tämäkin on hyvä idea. Mitä sulla tarkoitti syödä "vähän ja järkevästi"?
[/quote]
Sokerit pois, muutenkin hiilihydraatteja hieman vähemmäksi, vähän ruisleipää söin ruuan kanssa perunoiden, pastojen jne. tilalla. Poimin usein ruuasta oman osuuteni erilleen ennen kuin varustin ruuan muulle perheelle rasvaisemmaksi, kermaisemmaksi tms. Söin paljon paljon vihreää salaattia, johon en laittanut rasvaista kastiketta, vaan tuoreita yrttejä. Naposteluksi porkkanoita.
Katselin aina suurin piirtein että päivän energiansaanti oli noin 1200 kcal mutta en laskenut mitenkään tarkasti. Ja aina viikonloppuna sai tosiaan olla vapaammin, suklaata, karkkia jne. namnam :P
Ala syödä kevyemmin. "Perus kotiruoka" voi olla yllättävän tuhtia. Tee esim. Koko perheelle makaronilaatikko ja salaattia, mutta syö itse vain jauhelihaa ja salaattia. Jumppaa illalla kotona youtuben jumppavideoilla? Tee vaunulenkkejä.