Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaako teidän yläasteikäiset uimaan koulun kanssa?

Vierailija
12.11.2014 |

Mä taistelin just 3 vuotta teinin kanssa koulun uimatunneista. Ei sitten millään niille ja opettajakin teki tietysti asiasta ison jutun.

Ja korostan, että kotona puitiin tätä asiaa lähinnä kolmestaan, lapsen, hänen isän ja mun kesken just sen takia, kun olen huomannut, että "tappelut tarttuvat" herkästi.

Jopa poika inhoaa koulun uimatunteja, mutta nyt kun oli tänä syksynä eka uimakerta, niin ei ihme ja kyllä valittanut kertaakaan.

Seiskalla aloittanut tyttö aloitti märisemään heti, kun tieto uimisesta tuli ettei halua mennä sinne. Vielä kutosella ui mielellään koulun kanssa ja olin todella yllättynyt miksi tämäkin lapsi vastusti uimista. No se taistelu loppui siihen, kun lapsi tuli kipeäksi eikä päässyt oikeasti uimaan.

Joka tapauksessa kaikki mun lapset osaavat uida hyvin. Pienestä pitäen käyneet erilaisissa uimakouluissa ja kesät vietetty mökillä meren rannalla. Kuitenkin moni luokkakavereistakin menee sinne uimaan ihan mielellään, joten ei mistään matkimisestakaan voi olla kyse.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaat ja liikunnalliset teinit, ei koskaan mitään mutinoita uimatunneista.

Omilta kouluajoilta muistan nämä reppanat uimahallin välttelijät, sääliksi kävi heitä. Kurjalta tuntuu että nuorelle ei ole osattu antaa tervettä itsetuntoa ja suhdetta omaan kroppaan kotikasvatuksessa. En tietenkään tuomitse, kun en voi tietää muiden perheiden vaikeuksista.

Vierailija
2/3 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaminen on kyllä liian vahva sana, mutta meni kun oli pakko.

Koulun liikuntatunneilla uiminen varsin kin yläkoulussa on melko hirveää, koska koko luokka pakotetaan yleensä uimaan jotain vähimmäismatkaa samoilla radoilla, johon se jengi ei oikeasti ollenkaan mahdu. Siinä ne sitten tönivät ja tökkivät toisiaan vedessä, yrittävät ohittaa ja päästä vastaan ja häiritsevät toistensa suoritusta koko ajan. Samalla opettaja huutaa altaan reunalla kello kädessä, että "koitas nyt vähän että saat edes jonkun hyväksytyn suorituksen!". Todella motivaatiota syövää. Ja munkin lapset ui kohtuullisen hyvin ja muuten ihan mielellään, ei vaan koulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla noinkin. Ja tietysti tuo ikä vaikuttaa paljon toisilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän