Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen järjestää juhannushäät?

Vierailija
24.09.2021 |

Olen miettinyt tätä asiaa useastikin. Miksi joillekin ihmisille on tärkeää saada päättää mitä läheiset tekevät juhannuksena? Miksi ihmeessä häät pitää saada järjestää juuri silloin, kun suurinpiirtein kaikilla olisi muutakin mukavaa tekemistä tiedossa? Voiko joku juhannushäät järjestänyt tai niitä harkinnut vähän avata ajatusmaailmaansa?

Omaan lähipiiriin ei ole jussihäitä osunut, mutta täytyy sanoa että jos kutsu tulisi, en osallistuisi. Mielestäni on itsekästä järjestää häät silloin kun on toisen juhlan aika. Häitä voi juhlia muulloinkin kuin juuri keskikesän juhlan aikaan. Sama kuin järjestäisi häät jouluaattona. Unohtakaa omat perinteet, me mennään nyt naimisiin!

Mulle olisi tärkeää että yhdenkään vieraan ei tarvitsisi tehdä valintaa minun (meidän) juhlien ja jonkun muun tärkeän tapahtuman välillä. Tietenkään jokaisen menoja ei voi ottaa huomioon, mutta itse kyllä ajoittaisin häät johonkin muuhun viikonloppuun kuin juhannukseen tai vaikka isojen festareiden aikaan.

Ystäväni järjesti hääjuhlan (olivat menneet jo aikaisemmin naimisiin) sellaisen festarin aikaan johon tiesi valtaosan vieraista haluavan osallistua. Ilmoitti heti kutsun saaneille että nyt nähdään mikä kellekin on tärkeää. Mitään syytä järjestää häät juuri sinä ajankohtana ei ollut.

Onko juhannushäissä tai muissa hankalaan ajankohtaan sijoittuvissa häissä kyse testistä? Halutaan nähdä kuka kääntyy ylhäältä ympäri ja alakautta takaisin päästäkseen juuri teidän häitänne juhlimaan?

Kommentit (152)

Vierailija
1/152 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö palstalla ole paikalla ketään juhannushäitä tanssinutta?

Ap

Vierailija
2/152 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/152 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan perinteistä tykkäävät ihmiset.

Vierailija
4/152 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistit, oma ego niin keskiössä ettei edes ajatella että juhannuksena muut haluaisi ehkä tehdä muuta

Vierailija
5/152 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä suhtautuminen ap:llä.

Minusta olisi ihanaa päästä juhannushäihin!

Juhannukset seuraa aina samaa kaavaa. Vaikka nautin perinteistä, ei joka vuosi jaksa aina samaa. Joten, juhannushäät olisi tosi kivaa vaihtelua. Onkohan tässä suhtautumisessa eroa riippuen mikä elämäntilanne?

-nainen 39v, avoliitossa ja kaksi kouluikäistä lasta

Vierailija
6/152 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuukat. Tulee halvaksi, kun juuri kukaan kutsutuista ei tule.

Vierailija
7/152 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltaisiin pidetty juhannushäät mutta mies kuoli ennen sitä. Meidän läheisille juhannus ei ole mikään pyhä lehmä jolloin tehdään aina jotain tiettyä. Innoissaan olivat ajatuksesta juhannushäistä.

Mitä sä haluat tietää siitä millainen olen? Luonnetta vai ulkonäköäkö pitäisi kuvailla?

Vierailija
8/152 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä suhtautuminen ap:llä.

Minusta olisi ihanaa päästä juhannushäihin!

Juhannukset seuraa aina samaa kaavaa. Vaikka nautin perinteistä, ei joka vuosi jaksa aina samaa. Joten, juhannushäät olisi tosi kivaa vaihtelua. Onkohan tässä suhtautumisessa eroa riippuen mikä elämäntilanne?

-nainen 39v, avoliitossa ja kaksi kouluikäistä lasta

Minä taas näen asian niin, että tavalliset viikonloput seuraavat usein pitkälti samaa kaavaa, niihin juhlat ovat aina toivottuja. Juhannuskin kyllä on meillä aina aika samanlainen, mutta se siinä mahtavaa onkin. Meillä on miehen, ystävien ja sukulaisten kanssa omat perinteet ja tapamme juhlistaa keskikesää, kaikki odottavat sitä aina innolla. En olisi valmis uhraamaan kesän kohokohtaa siksi, että joku ajattelee häidensä olevan muita juhlia tärkeämmät.

Ap

Vierailija
9/152 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä niin väliä juoko ne kännit häissä vai mökillä?

Vierailija
10/152 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me oltaisiin pidetty juhannushäät mutta mies kuoli ennen sitä. Meidän läheisille juhannus ei ole mikään pyhä lehmä jolloin tehdään aina jotain tiettyä. Innoissaan olivat ajatuksesta juhannushäistä.

Mitä sä haluat tietää siitä millainen olen? Luonnetta vai ulkonäköäkö pitäisi kuvailla?

No se on toki eri jos läheisillesi juhannus ei ole mikään juttu. Mitä sillä silloin on väliä juhlitaanko häitä tai jotain muuta samana ajankohtana. Aika monelle suomalaisista juhannus taitaa kuitenkin olla ihan mieluisa juhla itsessään.

Lähinnä pyysin kuvailemaan juuri sitä ajatusmaailmaa, joka saa ihmisen preferoimaan muidenkin puolesta omat henkilökohtaiset juhlansa kansallista juhlapäivää tärkeämmiksi. Ulkonäöstäsi en ole kiinnostunut.

Ap

Vierailija
11/152 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä niin väliä juoko ne kännit häissä vai mökillä?

Ei kai sillä väliä ole jos pääasia on se että on päissään.

Ap

Vierailija
12/152 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus enemmän kuin yksi päivä. Sama se yksi päivä on ryyppääkö häissä vai mökillä. Toisena päivänä voi jatkaa ihan miten itse haluaa.

Vierailija
13/152 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ikimuistoiset juhannushäät ikuisuus sitten v-94 latotanssien merkeissä.

Kutsut lähti aikaisin ja kaikki 60 ihmistä tulivat.

Tanssimme ja juhlimme lämpöisessä juhannussäässä 2 päivää, 3 päivä meni tiskatessa

Valitsimme juhannuksen häihimme koska omat vanhempani ja isovanhempani ovat menneet jussina naimisiin 💍❤️

Vierailija
14/152 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida juhannushäät enää olla mikään suosittu juttu. Muistan muutama vuosi sitten lukeneeni erään hääsuunnittelijan haastettelun, missä kertoi ettei hänen urallaan ole ollut yhtään juhannushäitä, mutta taisi sanoa, että monipäiväisten häiden suosio on lisääntynyt. 

Vielä 80-90luvulla juhannushäitä vielä tanssittiin, isäni aina pelkäsi, että juhannukseksi tulee hääkutsu. Mutta ei ole yhtään juhannushäitä omallekaan kohdalle nelkytvuotisen elämän aikana osunut. 

Rippijuhia kyllä muutamat, ja se tuntui vähän oudolta ( ysärillä nämäkin)

Vierailija
15/152 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhannus enemmän kuin yksi päivä. Sama se yksi päivä on ryyppääkö häissä vai mökillä. Toisena päivänä voi jatkaa ihan miten itse haluaa.

ja sitten jos tykkää juhlia juhannusta, mutta olla ilman humalaa niin ei sitä mihinkää häihin jatkaisi lähteä katsomaan.

Vierailija
16/152 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on toki eri jos läheisillesi juhannus ei ole mikään juttu. Mitä sillä silloin on väliä juhlitaanko häitä tai jotain muuta samana ajankohtana. Aika monelle suomalaisista juhannus taitaa kuitenkin olla ihan mieluisa juhla itsessään.

Lähinnä pyysin kuvailemaan juuri sitä ajatusmaailmaa, joka saa ihmisen preferoimaan muidenkin puolesta omat henkilökohtaiset juhlansa kansallista juhlapäivää tärkeämmiksi. Ulkonäöstäsi en ole kiinnostunut.

Ap

Mä olen aina rakastanut juhannusruusuja ja kun olin lapsi, ne taisi kukkiakin juhannuksena. Nykyään noista säistä ei aina tiedä. Mulle juhannus on kesän symboli ja siksi olisin halunnut häät silloin. Me oltiin jo silloin sen ikäisiä että häihin ei olisi tullut festarikävijöitä vaan sellaisia jotka on kotona tai mökillä juhannuksena ja olisivat voineet tulla meidän häihin jotka piti olla romanttisessa maalaiskartanossa. Sielläkin olisi voinut saunoa ja uida.

Vierailija
17/152 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida juhannushäät enää olla mikään suosittu juttu. Muistan muutama vuosi sitten lukeneeni erään hääsuunnittelijan haastettelun, missä kertoi ettei hänen urallaan ole ollut yhtään juhannushäitä, mutta taisi sanoa, että monipäiväisten häiden suosio on lisääntynyt. 

Vielä 80-90luvulla juhannushäitä vielä tanssittiin, isäni aina pelkäsi, että juhannukseksi tulee hääkutsu. Mutta ei ole yhtään juhannushäitä omallekaan kohdalle nelkytvuotisen elämän aikana osunut. 

Olen itsekin ollut huomaavinani että jussihäiden suosio on laskussa. Ei ihme. Ja onneksi. Vielä 8 vuotta sitten eksäni kutsuttiin sukulaisen häihin juhannukseksi, ja hän oli kyllä todella pettynyt. Meni paikalle kun ei kehdannut olla poiskaan. Ei siis oltu enää yhdessä, mutta soitti mulle purkaakseen ärsytystään.

Juhannusrippijuhlista en ole koskaan kuullutkaan. Mahtoikohan olla paljon vieraita läsnä..?

Ap

Vierailija
18/152 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin ollut huomaavinani että jussihäiden suosio on laskussa. Ei ihme. Ja onneksi. Vielä 8 vuotta sitten eksäni kutsuttiin sukulaisen häihin juhannukseksi, ja hän oli kyllä todella pettynyt. Meni paikalle kun ei kehdannut olla poiskaan. Ei siis oltu enää yhdessä, mutta soitti mulle purkaakseen ärsytystään.

Juhannusrippijuhlista en ole koskaan kuullutkaan. Mahtoikohan olla paljon vieraita läsnä..?

Ap

En tiedä oliko tuon pikkupaikkakunnan oma juttu, en itsekään ole muulla törmännyt. Oli kyllä ainakin näissä missä olin. ja kirkko täysi. 

Vierailija
19/152 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska monilla on vapaata töistä silloin. Ei tietenkään kaikissa ammateissa nykyään. Mutta takaviosina ajateltiin ettei tarvitse palkattomalle jäädä jos haluaa osallistua ja hääpaikalle oli pitkä matka ja ne ruotsin- tai ameriikansuomalaisetkin on tulossa häihin & lomanviettoon. Lisäksi toivottiin etta sää suosii hääparia ja juhlavieraita (ettei tarvitse tuntea alemmuutta kun muilla rouvilla on se huomenlahjaksi saatu minkkiturkki)

Vierailija
20/152 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä olen päässyt ripille 1990 ja veljeni 1994, juhannuksena kumpikin. Tai silloin sunnuntaina joka lienee normaali sunnuntai. Meistä siinä ei ollut mitään ihmeellistä. Taidan olla ankeasta suvusta jossa juhannus ei ole mikään juttu :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän