Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hautajaiskimppuun värssy? Lapsen hautajaisista kyse.

Vierailija
02.09.2006 |

Siskoni lapsi (meidän kummilapsi) kuoli viikko sitten pitkän sairauden jälkeen 2 vuotiaana. Hautajaisiin pitäisi keksiä joku värssy, mielellään ei mikään sellainen missä puhutaan taivaasta, enkeleistä ym. Koska siskoni perhe ei usko tuollaiseen paskaan (eikä kyllä meidänkään perhe).

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

' ihmettelen, sanoi pikku prinssi,

ovatkohan tahdet valaistuja

sita varten, etta jokainen loytaisi omansa.

katsokaa minun tahteani!!

se on juuri ylapuolellamme,

mutta kuinka kaukana se onkaan!!!

lainaus pikku prinssi kirjasta tietenkin

Vierailija
22/36 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sekä siskoni, että myös minä erottiin kirkosta hyvin nuorina (silloin, kun muutettiin omillemme) ja saimme kuula tuota uskontopaskaa koko pienen elämämme ajan, siitä piti huolen meillä asunut äidinäiti, joka oli erittäin uskovainen ihminen.

Ja todellakaan mitään taivasta, enkeleitä eikä helvettiä ei ole. Ihmisen kuollessa hänen sielunsa siirtyy eteenpäin, uskon vahvasti (niin kuin myös mieheni ja siskoni) sielunvaellukseen ym.

Saatan ehkä olla ateisti, kun en usko Jumalaan ym. uskontonpaskaan, mutta mielestäni kuolema ei ole loppu, se on vaan uuden alku.

Kiitos hyvistä vinkeistä, lisää otetaan vastaan. Tuota positiivaria selasin, mutta siellä on lähes tulkoon kaikki värssyt täynnä tuota paskaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Taivasta kohden jo lentää

pienen enkelin sielu

huulillaan rukoukset

puolesta rakkaimpiensa.

Kun tomu ihmisen kuolee

toiseen hahmoon sielu entää.

Pian unikoksi se muuttuu

tai pääskysenä lentää."

Tässä on varmaan liikaa uskonnollisuutta. Tämä on Violeta Parran laulu. valitettavasti en muista muita säkeistöjä; niissä voisi olla sopivampia kohtia.

Vierailija
24/36 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rankka väite!

Jumalaan uskominen ei ole tiedon vaan USKON asia, mutta jos väität noin suurella varmuudella, että Jumalaa ei ole, niin todista hyvä ihminen väitteesi!

Vierailija
25/36 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lessut...

Vierailija
26/36 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omapa on asiasi.

Vierailija
27/36 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aika rankka väite!

Jumalaan uskominen ei ole tiedon vaan USKON asia, mutta jos väität noin suurella varmuudella, että Jumalaa ei ole, niin todista hyvä ihminen väitteesi!

Se on samanlainen henkiolento kuin joku Joulupukki, Hammaskeiju, keijut, tontut ym. satuhahmot.

Ja tämä palsta on täynnä paskoja ihmisiä. Uskokaa te mihin uskotte ja antakaa muiden uskoa, mihin he uskovat!

Ja eikös ainoastaan kastetut ihmiset pääse taivaaseen?

Olimme kummeja, vaikka kummilasta ristiäisiä ei ollut, ainoastaan nimiäiset.

Ja sulle, joka haukkui mua vihamieliseksi. Et ole tainnut koskaan menettää sulle läheistä ihmistä? Jos et, niin älä sä ala aukomaan päätäsi.

Tuo lapsi oli meille todella läheinen ja vaikka lähtöä osattiin odottaa, niin se tuli kuitenkin liian äkkiä ja yllättäen. Ja nyt mä häivyn täältä oman kullan kainaloon nukkumaan.

ap

Vierailija
28/36 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskasta provosoituis kuka tahansa!!

Ehkä ap netissä saattais olla suomennettuna jotain hinduvärssyjä jotka liittyy sielunvaellukseen? Ja osanottoni ;-(

Vierailija
29/36 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska alkaa olla jo aika lailla käytetty.

Vierailija
30/36 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsikuoleman kohtaavia vanhempia on siis tuhat, muita läheisiä jo monta tuhatta. Lapsikuolema koskee siis tänä vuonna läheisesti useaa tuhatta ihmistä. Viima vuonna lapsikuolleisuuden kohtasi myös usea tuhat ihmistä. Samoin toissa vuonna, ja sitä edellisenä, jne.

Et ole ap ainoa, joka tuon suunnattoman surun on tuntenut. Saat olla vihainen, surullinen, pettynyt ja vaikka mitä, mutta et ole ainoa.

Vierailija
31/36 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalalla on ollut siihen syynsä, miksi ei ole halunnut todistella olemassaoloaan. Ne jotka USKOVAT, pelastuvat. Ei tarvitsisi nähdä niin paljon vaivaa uskomisen eteen, jos olisi faktat pöydällä, niinpä... mutta idea lienee juuri päinvastainen. Kannattaisi tutustua raamattuun, niin selviäisi ehkä sinullekin, ap....

Vierailija
32/36 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se pitäisi olla jumalan asia tuomita joku helvettiin eikä teidän? Itse en ainakaan haluaisi olla uskovainen, elämä olisi aika rankkaa kun kokoajan saisi pelätä että joutuuko sitä helvettiin jos nyt tekee sitä ja tätä...

Vierailija
33/36 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikö se pitäisi olla jumalan asia tuomita joku helvettiin eikä teidän? Itse en ainakaan haluaisi olla uskovainen, elämä olisi aika rankkaa kun kokoajan saisi pelätä että joutuuko sitä helvettiin jos nyt tekee sitä ja tätä...

Ei usko ole sitä! Mitä jos tutustuisit asiaan ennekuin tuomitset, niin ennakkoluulosikin ehkä karisisi...?

Eikä me uskovaiset olla keksitty sitä kadotus- asiaa; Jeesus niin sanoi.

Vierailija
34/36 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
35/36 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullisin aihe josta yritän värssyä keksiä...

" Ei suurempaa surua tuntea vois, kun pienin viereltä otetaan pois. On ikävän tunne niin lohduton, rakkaus sinuun niin korvaamaton. Kauniin hymysi tahtoisin tuon, nyt sen vain muistoissa säilyvän suon"

Otan osaa =(

Vierailija
36/36 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko sinä jumalaan niin minä uskon mihin haluan ja se siitä!

Katotaan sitten joskus että missä me ollaan ja vaikka satuttas tapaamaan:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme