NutriJunior maitojuoma leikki-ikäisille
Kuka tätä ostaa ja miksi? Leikki-ikäinen tarvitsee varmasti kaikenlaista, vitamiineja jne, mutta pitääkö ne saada maidosta, johon ne on lisätty? Eikö vanhemmat uskalla antaa samoja ruokia/juomia, mitä muukin perhe käyttää? En näe mitään syytä tuolle. Sitä myydään varmasti tasan vain siksi, että sillä voi tehdä rahaa. Mitähän tuommoinen maksaa? Itse olen imettänyt lapsia pitkään ja siirtynyt sitten suoraan tavalliseen maitoon, jota sitäkin kulutetaan varmasti suosituksia vähemmän. Onko korvikkeen käytöstä jotenkin luontevampaa tarttua näihin tuotteisiin? Eikä minua siis haittaa, että joku näistä tykkää, kunhan ihmettelen miksi?
Kommentit (22)
Minä ostin imetyksen/korvikkeen loputtua laukkuun aina muutaman Valio Eila laktoosittoman maitopurkin. Nämä oli tarkoitettu esim. retkille nokkamukiin kun ei muuta maitoa ollut saatavilla. Koska tyttö kaipasi maitoa ja ei suostunut juomaan mehua tai vettä.
Halvempia ja ajaa aivan saman asian kun nuo. Ja säilyy lämpimässä. Saipa siitä jollekin kahvimaitoakin joskus lainattua.
Vanha keskustelu, mutta pakko vastata. On olemassa hyvin allergisia lapsia. Oma yli 2-vuotiaani saa syödä ainoastaan 10 ruoka-ainetta, josta on vaikea saada kovin monipuolista ruokavaliota. Myöskään tavallinen maito ei sovi, ainoastaan hapanmaitotuotteet. Uusien ruokalajien testaaminen on haastavaa ja aikaa vievää hommaa. Lapsi kun on tottunut syömään niitä samoja asioita alusta saakka, hän on hyvin ennakkoluuloinen uusia makuja ja koostumuksia kohtaan. Esimerkiksi nyt vapautui mustikka käyttöön ja riemuissani ostin mustikkamehua. Lapseni saa ensimmäistä kertaa elämässään juoda mehua! Vaan eipä kelpaa. Hän juo ainoastaan vettä. Esimerkiksi meille tämä NutriJunior on pelastus. Tätäkään tyttö ei suostu juomaan mukista, ainoastaan pullo kelpaa. Niinpä pulloa huuleen pakon vuoksi ja tärkeitä ravintoaineita korvikkeesta sisään. Hyvin on lapsi kasvanut ja kehittynyt näinkin olemattomalla ruokavaliolla. Vieläkään ei loppua allergioille ole näköpiirissä, joten tämä juoma jatkaa meillä tärkeänä osana ruokavaliota.