Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko neitsyeltä saada phv:n?

Vierailija
12.11.2014 |

On ollut epäselvä tämä asia. Jos siis kaksi toisilleen neitsyytensä antanutta ovat keskenään vaikka vuosikymmenet ilman muita kumppaneita, niin miten on phv:n laita?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:11"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:40"] Siis miten nuo syylät voi tarttua uimahallissa? Ap [/quote] Suorasta kontaktista pinnoille. Kävellessä, ovia avatessa, istuessa jne. [/quote] Aika vainoharhaseksi pitää mennä, jos tuota alkaa pelätä. Eiköhän tuo ole sama asia kuin vaikka klamydiaan kanssa, jota pelättiin, että se tulee yleisestä vessasta, kun istuu renkaalle. En ainakaan hinkkaa pilluani laudetta vasten niin tuskin tulee. Ap

[/quote]

Ei sun tarvitse "pelätä vainoharhaisesti",sulle vain selitettiin miten neitsyt voi saada erittäin yleisen ja helposti tarttuvan hpv-viruksen. Kannattaa käydä säännöllisesti gynellä,mutta ei alkaa pelkäämään ovenkahvoja. Klamydia tarttuu kai lähinnä sukupuoliteitse,hpv:n voi saada muutenkin.Eli voi saada vaikka ei "hinkkaa pilluani laudetta vasten". Mitäs kyselet jos vastaukset ei kelpaa.

[/quote]

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni nämä ovenkahvoista ja uimahalleista tarttuvat HPV-muodot ovat niitä, jotka aiheuttavat näkyviä syyliä iholle. Kohdunkaulan syöpää aiheuttavat HPV-muodot sen sijaan eivät aiheuta näkyviä ihomuutoksia ja vaativat limakalvokontaktin (käytännössä siis sekstailun) tarttuakseen. Eli HP-viruksissakin on eroja.

Vierailija
22/35 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt asiaa lääkäriltä, jos vain yksi kumppani ei ole pelkoa saada hpv:tä, tai mahdollisuus hyvin teoreettinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun gyne taas sanoi, että nunnillakin on todettu kondyloomaa.

Vierailija
24/35 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 09:40"] Siis miten nuo syylät voi tarttua uimahallissa? Ap [/quote] Suorasta kontaktista pinnoille. Kävellessä, ovia avatessa, istuessa jne. [/quote] Aika vainoharhaseksi pitää mennä, jos tuota alkaa pelätä. Eiköhän tuo ole sama asia kuin vaikka klamydiaan kanssa, jota pelättiin, että se tulee yleisestä vessasta, kun istuu renkaalle. En ainakaan hinkkaa pilluani laudetta vasten niin tuskin tulee. Ap

[/quote]

Ei sun tarvitse "pelätä vainoharhaisesti",sulle vain selitettiin miten neitsyt voi saada erittäin yleisen ja helposti tarttuvan hpv-viruksen. Kannattaa käydä säännöllisesti gynellä,mutta ei alkaa pelkäämään ovenkahvoja. Klamydia tarttuu kai lähinnä sukupuoliteitse,hpv:n voi saada muutenkin.Eli voi saada vaikka ei "hinkkaa pilluani laudetta vasten". Mitäs kyselet jos vastaukset ei kelpaa.
[/quote]
Klamydiaahan pelättiin joskus taannoin, että se hyppää siitä vessanrenkaasta, eiköhän sama ole tässäkin, jos puhutaan siitä tautimuodosta, joka aiheutttaa genitaaleissa muutoksia. Huumori menee sinulta näköjään ohi, kun suhtaudut aiheeseen turhankin vakavasti? Ei kannata aina kaivaa sitä sotakirvestä esille, jos joku kommentti ei mene perille tai ei muuten vain miellytä. Ap

Vierailija
25/35 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:11"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:03"]

[/quote]

[/quote]

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni nämä ovenkahvoista ja uimahalleista tarttuvat HPV-muodot ovat niitä, jotka aiheuttavat näkyviä syyliä iholle. Kohdunkaulan syöpää aiheuttavat HPV-muodot sen sijaan eivät aiheuta näkyviä ihomuutoksia ja vaativat limakalvokontaktin (käytännössä siis sekstailun) tarttuakseen. Eli HP-viruksissakin on eroja.

[/quote]

Juuri näin,viruksen eri muodot aiheuttavat eri oireita.http://fi.wikipedia.org/wiki/Papilloomavirukset

Vierailija
26/35 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
27/35 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitähän mä  nyt oon ainakin yrittänyt jankata että niitä HPV kantoja on ainakin sata, niitä voit saada keneltä tahansa. Se voi tarttua vaikka uimahallin lattiasta, sun varpaisiin ellet ilmassa leiju. Eli voi saada neitsyeltäkin. EI tarvi hinkata pillua saunanlauteisiin. Mutta jos nyt yhtään ymmärtäisit sarkasmia, niin ymmärtäisit vitsin. Jos kaksi neitsyttä ovat uskollisia toisilleen niin on äärimmäisen epätodennäköistä että siitä saisit HPV:n joka VOI aiheuttaa kohdunkaulansyöpää, JOKA pystytään hoitamaan HYVIN kun se löydetään ajoissa kun käyt SÄÄNNÖLLISESTI PAPA -kokeessa.

Ja se että siitä vauhkotaan johtuu siitä että halutaan kaikki tytölapset, jotka ei ole seksiä vielä harrastaneet, rokotettavaksi, koska se on bisnestä ja siitä lääkeyhtiöt takoo rahaa.

Vierailija
28/35 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:10"]

Tää on aika arka aihe palstalla ja varmaan muutenkin, koska vaarana on syyllistää ns. kevytkenkäisempiä naisia. Olen kanssa HPV riskeistä gynen kanssa ja hän oli samaa mieltä kuin 7:n gyne. Eli jos on ollut vain yhden kumppanin kanssa vuosikausia ja papassa ei tänä aikana ole ollut muutoksia, voi aika huoletta luottaa, ettei niitä tulekaan - jos siis kumppani pysyy uskollisena.

Kyllähän jo 1800-luvulla huomattiin, että nunnat eivät käytännössä koskaan sairastu kohdunkaulan syöpään, kun taas "työläistytöillä" se oli suhteessa melko yleinen sairaus.

[/quote]

No minä taas olen elävä esimerkki siitä, että gynesi oli väärässä enkä edes kuulemma mitenkään harvinainen tapaus. 12 avioliittovuoden jälkeen yllättäen papalk 4 ja vahva epäilys syövästä (ei onneksi ollut). Sitä ennen papa ollut aina puhdas. En ole käynyt vieraissa ja tiedän, ettei myöskään mieheni ole. Sairaalassa minulle sanottiin, että on ihan tavallista, että hpv "uinuu" vuosia, jopa vuosikymmeniä ennenkuin oireilee.

Vierailija
29/35 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HPV-virukset ovat pieniä, ja niitä tunnetaan yli 100 erilaista tyyppiä. Osa aiheuttaa ihon ja osa synnytinelinten papilloomavirustulehduksia. Papilloomavirusinfektioilla on suuri spontaani paranemistaipumus. Ilman HPV-infektiota ei synny kohdunkaulan syöpää, mutta syöpä kehittyy hitaasti esiasteiden kautta. Virustyypit voidaan jakaa ryhmiin sen mukaan, miten vahva yhteys niillä on kohdunkaulan syöpää.

Papillloomavirusinfektioista 80–90 % paranee spontaanisti potilaan oman immuunivasteen kehittymisen myötä kahden vuoden seurannassa. Pieni osa voi jatkua ja hoitamattomana kehittyä pitkän ajan kuluessa syöväksi.

Papilloomavirus tarttuu yhdynnässä, mutta kondomin käyttö suojaa ainakin osittain viruksen tarttumiselta.

Vierailija
30/35 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papilloomavirustartunnat ovat varsin yleisiä. Kahdeksan kymmenestä ihmisistä saa HPV-tulehduksen jossain elämänsä vaiheessa. Virus tarttuu suorassa iho- tai limakalvokontaktissa, sukupuolielinten alueelle yleensä seksin välityksellä. Kondomi ei anna täydellistä suojaa tartunnalta. Tartunnan ajankohtaa tai sitä, mistä se on saatu, ei voida varmuudella selvittää. Tartuntaan sinällään ei ole hoitoa.

Korkean syöpäriskin papilloomavirusten tartunta sukupuolielinten alueella on lähes aina oireeton ja itsestään paraneva. Pienellä osalla virustartunnan saaneista tulehdus kuitenkin pitkittyy. Naisella tulehduksen pitkittyminen voi johtaa kohdunkaulan solumuutoksien kehittymiseen. Solumuutoksista pieni osa etenee kohdunkaulan syövän esiasteiksi ja kehittyy ilman hoitoa lopulta syöväksi

Vierailija
31/35 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:44"]

Tää on aika arka aihe palstalla ja varmaan muutenkin, koska vaarana on syyllistää ns. kevytkenkäisempiä naisia. Olen kanssa HPV riskeistä gynen kanssa ja hän oli samaa mieltä kuin 7:n gyne. Eli jos on ollut vain yhden kumppanin kanssa vuosikausia ja papassa ei tänä aikana ole ollut muutoksia, voi aika huoletta luottaa, ettei niitä tulekaan - jos siis kumppani pysyy uskollisena.

Kyllähän jo 1800-luvulla huomattiin, että nunnat eivät käytännössä koskaan sairastu kohdunkaulan syöpään, kun taas "työläistytöillä" se oli suhteessa melko yleinen sairaus.

[/quote]

No minä taas olen elävä esimerkki siitä, että gynesi oli väärässä enkä edes kuulemma mitenkään harvinainen tapaus. 12 avioliittovuoden jälkeen yllättäen papalk 4 ja vahva epäilys syövästä (ei onneksi ollut). Sitä ennen papa ollut aina puhdas. En ole käynyt vieraissa ja tiedän, ettei myöskään mieheni ole. Sairaalassa minulle sanottiin, että on ihan tavallista, että hpv "uinuu" vuosia, jopa vuosikymmeniä ennenkuin oireilee.

Ihan mielenkiinnosta, onko teillä ollut muita kumppaneita ennen avioliittoanne?

Vierailija
32/35 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että vielä seksiä harrastamattomia tyttöjä halutaan rokottaa, ei johdu siitä, että rokotukset ovat bisnestä lääketehtaille, vaan siitä, että se suojaa tyttöjä kuolemalta. Vaikka ajateltaisiin, että kunnon tytöt on neitsyitä naimisiin mennessään eikä koskaan harrasta seksiä kuin yhden kumppanin kanssa, ja että kunnon tytöt sitten säilyisivät hengissä, ei tästä ole mitään hyötyä, jos heidän puolisonsa eivät myös ole neitsyitä ja uskollisia. Mikä ei tunnetusti ole kovin toimiva oletus.

Kohdunkaulansyöpää ei ole helppo parantaa, se tappaa enemmän kuin rintasyöpä, joten eipäs nyt vähätellä asiaa. Lisäksi nekin, jotka eivät kuole syöpään, saavat usein pitkäkestoisia ongelmia ja heidän on usein mahdoton saada lapsia myöhemmin (vaikka pelkkä leikkaus ei välttämättä ole tässä suhteessa kohtalokas, muut hoidot ovat).

Todetaan nyt sitten, että kaikki kohdunkaulan syövät ja kaikki papamuutokset eivät aiheudu hp-viruksesta. Mutta hyvin suuri osa aiheutuu, joten rokote on helppo keino vähentää syöpäsairastuvuutta..

Vierailija
33/35 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:56"]

[/quote]

[/quote]

On ollut. Tarkoitukseni ei ollut vastata ap:n kysymykseen, vaan tuohon lainaamaani tekstiin.

Vierailija
34/35 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 10:56"]

[/quote]

[/quote]

On ollut. Tarkoitukseni ei ollut vastata ap:n kysymykseen, vaan tuohon lainaamaani tekstiin.

[/quote]

Mutta kun 7:lla ja minulla (jota lainasit) ei ole ollut muita kumppaneita kuin nykyiset miehemme. Eli tilanteesi on aivaan eri.

Vierailija
35/35 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

35, ok, tulkitsin väärin viestisi. Olen minäkin ollut "vain yhden kumppanin kanssa vuosikausia" - vaikka sitä ennen oli muitakin. T: Tuo edellinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi