Suosittele hyvää kirjaa?
Pidän esimerkiksi sellaisista kirjoista, jotka kertovat kansainvälisestä ihmiskaupasta, pakomatkoista, pakolaisuudesta, jne. Pidän myös erilaista kulttuuria hyvin kuvaavista kirjoista kuten Afganistania kuvaavista Leijapojasta ja muista Khaled Hosseinin klassikoista. Myös esimerkiksi Papillon ja monet todellisuutta kuvaavat somalialaisten naistebn kirjoittamat kirjat. Olen myös pitänyt Harry Pottereista ja Twilightista, mutta nyt olen jo vähän vanhempi, lähempänä 30v. Minulla on kuukauden loma tässä vaiheeessa, ehdotuksia kirjoiksi joita kannattaa lukea?
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 00:09"]
Riadin tytöt.
[/quote]
Tämän olen lukenut ja oli hyvä. Muita ehdottamianne laitoin Helmetin kautta varaukseen kirjastosta. :) AP
Mihail Bulgakov: Saatana saapuu Moskovaan
Olin juuri tulossa ehdottamaan noita khaled hosseinin kirjoja :) mutta Aavikon kukka on hyvä kirja ja Liza Marklundin Uhatut ja siitä seuraava jatko osa Turvapaikka ovat todella hyviä! Olen myös kuullut kirjasta nimeltä Kabulin kyyhkyset, se on kuulemma hyvä.
Jos tykkäsit Riadin tytöistä, oletko lukenut Pia Heikkilän Operaatio Lipstickin ja Koodinimi Kajaalin?
Kamila Shamsie: Kartanpiirtäjä (kertoo kahdesta pakistanilaislapsesta/nuoresta aikuisesta)
Kaikki Shimamanda Ngozi Adichien kirjat! Nivoutuvat vahvasti Nigerian historiaan ja kulttuuriin. Erityisesti Puolikas keltaista aurinkoa kertoo sisällissodasta ja sen aiheuttamasta pakolaisvirrasta yms.
Cecilia Samartin - La Peregrina
Alan Drew - Vesipuutarhat
Elina Tiilikka - Punainen mekko
Jari Tervo - Layla
Alicia Gimenez Barlett - Petra Delicado ja vihaiset koirat
Che Guevaran elämänkerta, Hobitti sinne ja takaisin, Elizabeth Adler - Barcelonan katujen kuiske
Ildefonso Falconesin Meren katedraali ja Ken Folletin Taivaan pilarit