ENKELI. Tunteeko kukaan kyseistä kappaletta?
Se löytyy ainakin Lasten parhaat kirjat- kirjakerhon laulukirjasta " Laula laula lapseni" .
Tippa tuli linssiin kun sitä kuuntelin CD: ltä. Ajattelin heti jos meille vielä vauva joskus suodaan, tämä kappale soi ehdottomasti hänen ristiäisissä. Todella kaunis melodia ja koskettavat sanat, varsinkin lapsikuoron laulamana mykistävä.
" Nyt kerron mä sulle, lapseni,
miten kaunis on taivahan enkeli:
on kutrinsa välkkyvän kultaiset
ja siipensä hohtavan valkoiset.
Mitä vartenpa vain
ovat enkeliparvet valveilla ain?
Nyt kerron mä sulle, lapseni,
miten toimivi taivahan enkeli:
Kun äiti on lapsella sairaana,
niin enkeli hoitaapi lapsosta.
Sitä vartenpa vain
ovat enkeliparvet valveilla ain.
Kun kerhoot sä kuljet, lapseni,
sua seuraapi taivahan enkeli.
Hän vierelläs käy aina varjellen,
sua, lapseni, pieni ja hentoinen.
Sitä vartenpa vain
ovat enkeliparvet valveilla ain.
Jos tahtoisit nähdä enkelin,
mahdotonta se täällä on kuitenkin.
Vaan kerran kun silmäsi sammuvi,
hän vuoteesi vierellä välkkyvi.
Sitä vartenpa vain
ovat enkeliparvet valveilla ain" .
Kommentit (10)
Tämä nainen lauloi aina tuota toista säkeistöä pelkästään... oli kyllä liikuttavaa..:~)
voin vain kuvitella miltä se kuulostaa juuri esim. lapsikuoron laulamana. Sävel siinä on hyvin kaunis.
Sävel voi olla vähän vaikea, koska siinä vaihtuu nuotti nopeasti eikä kaikki soinnut vissiin ole ihan perussointuja? Mutta voihan sen kuunnella tilaisuudessa levyltä?
ap
Taatusti sopii ristiäisiin! Täytyykin metsästää tuo kipale jostain...
cd:ltä Lasten parhaat 1+2=32. Prisma musiikin tuottama levy, löytyy ehkäpä kristillisistä kirjakaupoista. Meillä on se levy. Aikoinaan ilmestynyt ihan kasetti versiona.
Vierailija:
cd:ltä Lasten parhaat 1+2=32. Prisma musiikin tuottama levy, löytyy ehkäpä kristillisistä kirjakaupoista. Meillä on se levy. Aikoinaan ilmestynyt ihan kasetti versiona.
t.7
lapsikuoron esittämä, sen esittää Seppo Kohvakka. Minusta ihan kaunis versio hänen esittämään. Pejmeä ääni, eikä laula " ylihienosti" , tai liian taiteellisesti kuten esim. Viktor Klimenko.
Tiedän ko kappaleen ja on aivan ihana vaikka en erityisen uskonnollinen olekaan! 100 kertaa koskettavampi kuin esim. Maan korvessa...
on syöpynyt ikuisesti mieleeni. Olin töissä paikassa jossa oli vaikeasti autistisia, ym. keski-ikäisiä ihmisiä. Siellä oli eräs vanha nainen joka hoivasi koko ajan kahta vauvanukkea ja lauloi aina tuota laulua. Koskaan ennen en ollut sitä kuullut. Muistan tuosta laulusta aina tämän naisen.
Todella kaunis laulu, tekijää en tiedä sillä laulukirjassa missä minä sen kerran näin, luki tekijän kohdalla " Tuntematon" .