Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PAYPAL - APUA

Vierailija
11.11.2014 |

Onko paikalla ketään, joka olisi lähipäivien aikana siirtänyt omalta pankkitililtään rahaa paypal-tilille?viimeksi tein tämän itse onnistuneesti reilu kuukausi sitten ja kun nyt olin taas laittamassa lisää rahaa paypal-tilille, huomasin uudistuksen, jonka tulkitsemiseen nyt tarvitsisin apua. Yritin jo googlettaa tähän ongelmaan ratkaisua ja ainostaan ylilaudan puolelta löytyi saman ongelman ääressä painiskeleva henkilö. Ylilaudalta hän ei ollut saanut asiallista vastausta, joten minäkään en näin ollen ratkaisua löytänyt. Auttakaa av:laiset, ja kertokaa miten tuo rahan siirto nykyään oikein toimii?

Paypalissa tulee seuraava viesti kun yritän päästä top upin kautta siirtämään rahaa:

" To get started add paypal as a transfer recipient by logging into your online bank account and following your bank's instructions"  Mitä minun pitää siis pankkisivuillani (OP)  tehdä? Ilmeisesti paypalin tilitiedot ovat muuttuneet ja minun pitäisi päivittää sen tiedot omaan verkkopankkiini, miten tämä tehdään?

Jos saisin kaiken maailman asiattomuuksien joukossa edes yhden auttavan vastauksen niin olisin todella kiitollinen!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkopankki kysyy nyt myös paypaliin rahaa siirtäessä mahdollisimman tarkkaa osoitetta... Mitä hittoa??? Miksi tämä piti muuttaa näin vaikeaksi kun ennen oli maailman yksinkertaisin.

Auttakee nyt

-ap

Vierailija
2/38 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita pankkiin ja kysy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:12"]

Soita pankkiin ja kysy.

[/quote]

noniin ajattelinkin heti huomenna, mutta halusin kokeilla onneani josko olisin saanut apua jo tänään...

Vierailija
4/38 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen maksamaan luottokortilla paypalissa. Silloin sinun ei tarvitse siirtää rahoja.

En tiedä mitä tuo ohje tarkoittaa, koska olen itse käyttänyt paypalia vain luottokortilla, mutta onko siis verkkopankkisi sivuilla jotakin ulkomaanmaksuasetuksia? Katso, ovatko ne jotenkin muuttuneet. Miten muuten voisi olla vain että seuraa pankkisi ohjeita. 

Vierailija
5/38 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:22"]

Suosittelen maksamaan luottokortilla paypalissa. Silloin sinun ei tarvitse siirtää rahoja.

En tiedä mitä tuo ohje tarkoittaa, koska olen itse käyttänyt paypalia vain luottokortilla, mutta onko siis verkkopankkisi sivuilla jotakin ulkomaanmaksuasetuksia? Katso, ovatko ne jotenkin muuttuneet. Miten muuten voisi olla vain että seuraa pankkisi ohjeita. 

[/quote]

ikävä kyllä minulla ei ole luottokorttia...

-ap

Vierailija
6/38 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaakohan se sen swift tunnuksen?

Vierailija
7/38 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:22"]

[/quote]

ikävä kyllä minulla ei ole luottokorttia...

-ap
[/quote]

Visa electron kelpaa sinne myös. Ja mulla masrercard on myös liitetty sinne. Käyt vaan nettipankin asetuksista kattomassa onko siellä sallittu nettimaksaminen. :)

Vierailija
8/38 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:42"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 22:22"] Suosittelen maksamaan luottokortilla paypalissa. Silloin sinun ei tarvitse siirtää rahoja. En tiedä mitä tuo ohje tarkoittaa, koska olen itse käyttänyt paypalia vain luottokortilla, mutta onko siis verkkopankkisi sivuilla jotakin ulkomaanmaksuasetuksia? Katso, ovatko ne jotenkin muuttuneet. Miten muuten voisi olla vain että seuraa pankkisi ohjeita.  [/quote] ikävä kyllä minulla ei ole luottokorttia...   -ap [/quote] Visa electron kelpaa sinne myös. Ja mulla masrercard on myös liitetty sinne. Käyt vaan nettipankin asetuksista kattomassa onko siellä sallittu nettimaksaminen. :)

[/quote]

Hmm... Voisin tosiaan käydä tuon visa electronin nettimaksamisasetukset tarkastamassa. kiitos vinkistä

-ap

Vierailija
9/38 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:15"]

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 14:27"]

Tätä ennen siis annoin pankkitilini numeron paypalille, kun se sitä ensin kysyi. 

[/quote]

Minne tuo oma tilinumero täytyy ilmoittaa?

[/quote]

Pikaista apua kaivataan täälläkin!

Vierailija
10/38 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen käyttänyt aiemmin paypallin Top Up Instantly ja se on sitten ohjannut oman pankin sivuille. No, nyt se ohjaa Trustlyn sivuille johon ilmeisesti (?) pitäisi laittaa pankin käyttäjatunnus ja salasana, mitäääh?? Onko kukaan käyttänyt tuota? Mistään ei oikein tunnu tietoa löytyvän :/

Vierailija
11/38 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 22:05"]

Hei, olen käyttänyt aiemmin paypallin Top Up Instantly ja se on sitten ohjannut oman pankin sivuille. No, nyt se ohjaa Trustlyn sivuille johon ilmeisesti (?) pitäisi laittaa pankin käyttäjatunnus ja salasana, mitäääh?? Onko kukaan käyttänyt tuota? Mistään ei oikein tunnu tietoa löytyvän :/

[/quote]

Itse en ainakaan uskaltanut käyttää. Sitäpaitsi, omien pankkitunnusten antaminen kolmansille osapuolille on kiellettyä, muistaakseni jopa laissa. Jää nyt sitte paypal varmaan pois käytöstä, jos ei muutu pois tuo trustly. Ja käsittääkseni tämä trustly on käytössä vain pohjoismaissa.

Vierailija
12/38 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiko tilinsiirto normaalisti, kun pisti ne tiedot vain pankissa oikeisiin kohtiin?

Vierailija
13/38 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 22:05"]Hei, olen käyttänyt aiemmin paypallin Top Up Instantly ja se on sitten ohjannut oman pankin sivuille. No, nyt se ohjaa Trustlyn sivuille johon ilmeisesti (?) pitäisi laittaa pankin käyttäjatunnus ja salasana, mitäääh?? Onko kukaan käyttänyt tuota? Mistään ei oikein tunnu tietoa löytyvän :/
[/quote]

Hei! Multa se ei edes kysy tilinumeroa, sen olen varmaan aiemmin laittanut jo. Antaa kyllä kaikki nuo tiedot. Viestiin pistin paypal transfer

Vierailija
14/38 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti laitoin tunnukseni ja salasanan, rahat menivät kyllä heti paypal tililleni Trustlyn kautta mutta niiden palautus päivää myöhemmin ei oikein tunnu onnistuvan, vaikka koko summa nyt hävinnyt paypal tililtäni vaikka en sitä käyttänyt ollenkaan, apua? Yritin "refund" kautta palauttaa

Vierailija
15/38 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trustly on luotettava!

Sain itse rahani samantien paypal-tilille :) 

Vierailija
16/38 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tänään paikalla ketään paypalin käyttäjiä, jotka tapaavat siirtää rahaa tililtään paypaliin?Apua kaivataan yhä, sillä pankkini ei vastaa Paypalia koskeviin kysymyksiin. Kyllä tänään soitin sinne, eikä apua herunut

-ap

Vierailija
18/38 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain siis Paypalilta tiedot, joilla rahansiirto pitäisi onnistua tililtäni paypaliin. Pankki kuitenkin kysyy mahdollisimman tarkkaa maksun saajan osoitetta, jota siis paypal ei ole missään muodossa antanut. Ennen annettiin myös viitenumero, joka piti kirjoittaa viestikenttään, mutta nyt ei paypalin puolelta kyseistä tietoa ole annettu.

Tiedot jotka sain:

Payee: Paypal Europe

Payees Bank: Deutsche Bank

Paypal IBAN  (pitkänumerolitaniaenmuistanyt)

BIC     DEUTDEDBPAL

Tästä siis puuttuu tietoja, joita tarvitsisin rahan siirtämisen onnistumiseksi...  Onko kukaan paininut saman ongelman kanssa?

Vierailija
19/38 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole liittänyt mitään korttia sinne, enkä aio. Se nettimaksaminen on (Nordealla) käynyt niin, että kun painaa siirtonappuloita se pyytää loggautumaan nettipankkiin ja avaa sen kirjautumisikkunan, mutta mitkään maksun tai siis rahansiirron tiedot eivät siirry pankkiin, niin kuin eivät ennenkään. Ne pitää copypasteta siitä paypalin ikkunasta pankkiin. Ei minusta mitenkään vaikea tapa sekään, eli ihan tavalliseen tapaan maksetaan. Tarvitset siitä sen saajan nimen, tilitiedon, summan ja viitenumeron. Ne ainakin.

Vierailija
20/38 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos nyt oikein käsitin, niin ei sinun tarvitse tehdä tilisiirtoa, vaan lisäät oman pankkitilisi PayPaliin ja sitten PayPallista lisäät rahaa pankkitililtäsi PayPal-tilille. Tällöin se näkyy pankkitililläsi maksuna.