Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitäh? Yhden lapsen perheet itsekkäitä?

Vierailija
11.11.2014 |

Kuulin tänään ensimmäisen kerran, että perheet, joissa on vain yksi lapsi, mielletään jollain tapaa itsekkäiksi? Miksi ajattelet näin? Olin ihan ihmeissäni, sillä en ollut aikaisemmin kuullut tällaista mielipidettä...

T. AP, jolla vain yksi lapsi ja enempää ei ole tulossa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi on tosiaan jo 5-vuotias ja vasta tänään törmäsin tähän mielikuvaan meistä yksilapsisista. Ai kamala, olen siis iloisesti painellut menemään viisi vuotta ilman, että olen huomannut muiden paheksuntaa tai tajunnut hävetä :D

Ap

Vierailija
2/11 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ajattele noin, vaan minusta sellaiset joilla on 4 lasta tai enemmän ovat tosi itsekkäitä ihmisiä. Siksi, etteivät auta mielummin adoptoimalla lapsia, joilla on kurjat olot. Jos kerran haluavat lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ne kateelliset 3-4 lapsen omaavat lehmät, joita ottaa pannuun kun tullut tehtyä liikaa kersoja eikä ole rahaa mihinkään muuhun....ovat kateellisia kun yhden lapsen perheet matkustelee jne...;)

Vierailija
4/11 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset ovat jossain määrin itsekkäitä. Terve itsekkyys on hyväksi. Kaikki eivät jaksa enempää kuin sen yhden lapsen. Silloin on ihan tervettä itsekkyyttä olla hankkimatta enempää lapsia kuin jaksaa hoitaa.

Vierailija
5/11 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kieltämättä minustakin kumma näkemys, joskaan ei harvinainen. Ei oikein käy ymmärrykseen, miksi ihmiset hirveästi haluavat lapsia saadakseen omaan elämäänsä ja omaan perheeseensä lisää sisältöä, mutta sitten kun yksi on tehty niin jotenkin se halu saada toinen onkin yhtäkkiä epäitsekästä - ei enää sitä että haluaa elämäänsä ja perheeseensä lisää sitä hyvää mitä aiemminkin halusi.

t. kahden äiti, jonka itsekkyys ja epäitsekkyys näyttäytyvät kyllä jossain ihan muualla kuin lasten lukumäärässä

Vierailija
6/11 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei jaksa hankkia sitä yhtäkään lasta. Oikeastaan jotkut ei jaksa edes hankkia kumppania *köh* :) Ollaanpa sitä itsekkäitä.

Vierailija
7/11 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten lapsiluvulla voisi mitata itsekkyytä. Eikö ennemminkin itsekästä ole tehdä juuri niin monta lasta kuin haluaa? Minä halusin 3 lasta ja tein kolme lasta - eikö minua voi siis sanoa itsekkääksi. Teinhän juuri niin kuin itse haluan. Itse olen ainoa lapsi ja äitini halusi vain yhden lapsen. Hänkin oli siis itsekäs, kun teki juuri niin kuin tahtoi. Olisiko epäitsekästä tehdä jokin muu määrä lapsia? Muu kuin se, jonka itse haluaa. Mutta kuka silloin määräisi, mikä on se määrä jonka kukin äiti joutuu tekemään ja uhrautumaan näin siitä itsekkyydestään?

Vierailija
8/11 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuullut vain utteluja siitä milloin tulee toinen. Kun "Tarvitsehaan hän sisaruksen". Eli ositain on ehkä itsekyyttä minulta että en halua enään käydä läpi hoitojaksoja enkä kokea uudestaan raskausmyrkytystä. En usko että jaksaisin edes toisen lapsen kanssa olla yhtä läsnä kuin ensimmäisen kanssa.

Vierailija
9/11 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on edelleen ainoassa pojassaan niin vahvasti kiinni, että jumiutuminen vaikeuttaa arkeamme. Neljä lasta ja avioliitto, seurustelua takana 14 vuotta. Anopin mielestä oli virhe tehdä yhtä lasta enempää tai ylipäänsä mennä naimisiin. Tietää mieheni asiat paremmin kuin mies itse ja puuttuu jatkuvasti mm kasvatuksellisiin asioihin. Ja talouspuoleen. Eikä osaa ajatella meitä parina, joukkueena. On vain oma poika. Odotellaan siis rauhassa että lapsesi ovat vähän isompia ja palataan sitten asiaan.

Vierailija
10/11 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 19:54"]

Anoppi on edelleen ainoassa pojassaan niin vahvasti kiinni, että jumiutuminen vaikeuttaa arkeamme. Neljä lasta ja avioliitto, seurustelua takana 14 vuotta. Anopin mielestä oli virhe tehdä yhtä lasta enempää tai ylipäänsä mennä naimisiin. Tietää mieheni asiat paremmin kuin mies itse ja puuttuu jatkuvasti mm kasvatuksellisiin asioihin. Ja talouspuoleen. Eikä osaa ajatella meitä parina, joukkueena. On vain oma poika. Odotellaan siis rauhassa että lapsesi ovat vähän isompia ja palataan sitten asiaan.

[/quote]

Meillä on anopin kanssa näin vaikka lapsia on se perus kaksi. Kaikki ei vaan osaa päästää irti, ei varmastikaan pelkkä lapsilukukysymys ;)

Meitä pidetään lähinnä varmaan mukavuudenhaluisina kun on yksi lapsi. Mutta on tossa yhessäkin hommaa, huhhuh... 

Vierailija
11/11 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 18:52"]

Kuulin tänään ensimmäisen kerran, että perheet, joissa on vain yksi lapsi, mielletään jollain tapaa itsekkäiksi?

[/quote]

Et ole tainnut seurata tätä palstaa paljoakaan. Hyvin yleinen av-mamman mielipide on, että yksilapsiset vanhemmat ovat itsekkäitä. Muutenkin av-mammat suhtautuvat ainoisiin lapsiin todella rasistisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi