Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiskierto vain 20 päivää?!

Vierailija
11.11.2014 |

Mulla on aina ollut säännölliset kuukautiset ja kuukautiskierto 28 päivää. Viime vuonna synnytin, kuukautiset alkoi siitä 7 kk päästä ja olivat muutaman kuukauden säännölliset 28 päivää. Nyt tämän vuoden kesästä asti kuukautiskierto on enää 20 päivää?! En tajua, mitä oikein on tapahtunut. En ole käyttänyt synnytyksen jälkeen hormonaalista ehkäisyä, koska toiveissa olisi toinen lapsi jossain vaiheessa, mutta voikohan tässä tilanteessa edes raskautua? Missä vaiheessa lääkäriin, mitä hoitokeinoja, onko kellään kokemusta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli nuorena kierto 21-23 päivää. Sitten aloin syödä e-pillereitä, joilla saatiin säännöllinen 28 päivän kierto. Pillereiden lopettamisen jälkeen kierto pysyi 28-30 päivässä, mutta nyt on ollut tänä syksynä pari lyhyempää kiertoa 21 ja 26 päivää. Olen miettinyt ennakoiko vaihdevuosia. Ikää 41 v.

Vierailija
2/7 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama homma. Kierto 20-21 pv ja yritetään lasta. Ainakin lääkärissä sanottiin, että pitäisi tehdä aktiivisesti testejä, että voisi tunnistaa ovulaation. Ei vaan tee mieli ruveta heti sitä tekemään. Nyt yritetty 5 kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama juttu...paitsi että nyt yritetään viidettä, mutta koskaan ennen kierto ei ole ollut näin lyhyt ( jo puolen vuoden ajalla).

Arvelin painella lääkärille kyllä, jahka herkeän vuotamata tältä erää.

Vierailija
4/7 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mullakin tässä välissä mennyt jo useampi kierto tällä samalla tahdilla, joten mistään väliaikaisesta häiriöstä tuskin kyse. Kamalasti ei löydy tietoakaan, ilmeisesti voi johtua keltarauhashormonin puutteesta tms?

Ap

Vierailija
5/7 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon keltarauhasjutun minäkin sain selville.  Ajattelinkin kysyä nyt omalta lääkäriltä, josko sitä saisi reseptillä. Aika hankalaa raskautua jos kierron pituus ei ikuna riitä alkion kiinnittymiseen :(

Alkaa tässä ikäkin loppua kesken odotella luonnon korjaavan oikkujaan, 35 tuli just mittariin.

Vierailija
6/7 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovuloimattomuus tekee myös tuota.

Vierailija
7/7 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kierto lyhene noin 10 v. ennen vaihdevuosia. Minä olen 39 ja kierto on jotain 21-23 ja lyhentynyt huomattavasti nuoruuden ajoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi