Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkka putoaa 400 €. :(

Vierailija
11.11.2014 |

Ilmoitettiin tänä aamuna, että palkka taas laskee. :( Millähän sitä lapsensa kohta elättää? Kai sitä on pakko etsiä kakkostyö tai kokonaan vaihtaa alaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 18:01"]

Ohis, mutta pakko on kommentoida. Öh, ai että perhepäivähoitaja rupeaa tuosta vain kääntäjäksi? Just. Siihen ei kielten ja sanaston osaaminen riitä, vaan ammattiin on ylempi korkeakoulututkinto. 

[/quote]

Tarkoitin toki, että jokin sellainen työ johon ap:lla on osaamista ja tarvittaessa koulutus. Ap ei ole kertonut taustastaan enempää, joten en voi tietää mikä juuri hänen osaamiseensa sopisi. Nuo mainitsemani oli tarkoitettu esimerkeiksi siitä, millaisia töitä ainakin voi tehdä ajasta ja paikasta riippumattomasti.

Itselläni ei ole sellaista ennakkoluuloa, että pph:na toimivalla ei voi olla mitään (muuta) tutkintoa.

Vierailija
22/28 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 korjaa vielä itseään.. Näköjään olin kuitenkin tuossa ohimennen kommentoidessani ajatellut muuta kuin ammattikääntäjän työtä; käyhän se ilmi tuosta aiemmasta viestistäni. Eli jos tutkintoa ei ole mutta osaamista kyllä, niin eiköhän jonkin erikoisalan sanaston tunteva henkilö silti voi pieniä hommia saada? Kun ei kuitenkaan puhuttaisi kokopäiväisestä hommasta vaan satunnaisista keikoista silloin tällöin.

Toki tuo oli vain heitto ja ap itse tietää paremmin, mitä osaamista hänellä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 17:07"]Olen perhepäivähoitaja, ja hoidossani on neljä lasta, joista kaksi sisaruksia. Sisarusten hoitopäivät vähenevät neljästä per viikko kolmeen per viikko = miinus puoli paikkaa per pää on miinus 400 euroa minulle. Työtunnit pysyvät samoina, mutta työt ja palkka vähenevät. Näin se menee. Ap
[/quote] onhan sulla nyt 1/4 vähemmän työtäkin.. Veroprosentti putoaa tulojen laskun takia, mutta samanlailla voit kuitenkin vähentää kaikennäköistä tarviketta verotuksessa.. Tosiaan, kukaan muu työssäkäyvä ei voi pestä pyykkiä, ladata ttiskikonetta tai tehdä ruokaa työajalla..

Vierailija
24/28 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä muutos tapahtuu nyt, niin kannattaa netistä tarkistaa verokortti. Olet alkuvuoden korkeampien tulojen perusteella maksanut korkeampia veroja. Voi olla että saat joulukuuksi verokortin todella pienellä prosentilla! Jos tilaat joulukuuksi uuden verokortin, tee sama myös heti tammikuussa. Muuten tammikuun ennakonpidätys menee joulukuun prosentilla.

http://www.vero.fi/fi-FI/VKV

Vierailija
25/28 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini otti myös päikkäreitä lasten kanssa! Luksusta! Nyttemmin jo eläkkeellä pph:n hommista.

Vierailija
26/28 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laskee tonnin, kun tunnit vähenee.

Vierailija
27/28 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules nyt, PPH ei ole "oikea" työ. Se on laajennettua kotiäidin roolia. Jos raha-asiat huolettaa mene oikeisiin töihin ja lakkaa marisemasta.

Vierailija
28/28 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PPH on kyllä ihan oikea työ, monet ottavat sen vakavasti ja kouluttavat itseään jatkuvasti. Erityisesti jos hoidossa on allergisia lapsia, siinä saa olla kokkaamassa monenlaista ruokaa kun eri lapsilla on eri allergiat. 

Toivottavasti ap:llä on mies, joka tienaa vähän paremmin. Mutta verotus syö kuitenkin osan tuosta tulojen tippumisesta. Erityisesti kunnallisverotuksessa on erittäin jyrkkä progressio pienillä tuloilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi