Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muille tullut puheluja 05 alkuisesta nrosta ja nimenä "Kymi"?

Vierailija
24.09.2021 |

Mulle tuli viime keväänä ja nyt taas tuli kaksi puhelua, välissä noin sekunti. En vastannut ja pistin estoon. En kyllä vastannut silloin keväälläkään. Onko kukaan vastannut näihin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vastata. Ovat puhelinmyyntiä tai huijauspuheluita. 

Vierailija
2/21 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intialainen "microsoftin tukihenkilö", eli kierrättävät huijauspuhelut Suomen kautta että uhri vastaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on tullut, en vastaa ja laitan estoon. Jännä, että siinä lukee Kymi, kun Kymi kuuluu nykyään Kotkaan, ei ole siis edes oma kuntansa enää.

Vierailija
4/21 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

05 on Kymenlaakson suuntanumero.

Vierailija
5/21 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

05 on Kymenlaakson suuntanumero lankapuhelimissa. Siitä tuo puhelimesi antama nimi Kymi. Mutta kyllä siellä teknisessä tuessa ollaan sinun muovisi numeroa vailla.

Vierailija
6/21 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauheata!

Taas pitää olla olohuoneen maton alla peukalo suussa sikiöasennossa pari päivää, kun tulee puhelu oudosta numerosta.

Vierailija
7/21 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu meillä täällä kymenlaaksossa tulee on aika paljon juuri 05 alkuisia numeroita. Mulle taas on tullu puhelu 09 alkuisesta jossa luki Helsinki. pistin varmuudeksi estoon on kuitenkin joku huijaus puhelu

Vierailija
8/21 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kauheata!

Taas pitää olla olohuoneen maton alla peukalo suussa sikiöasennossa pari päivää, kun tulee puhelu oudosta numerosta.

Mistä näin päättelit? Olet outo.

Vierailija
9/21 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulosotto

Vierailija
10/21 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kauheata!

Että saatiin sellainen valtava kunnia, että suomenkielen taitoinen puhelinhuijari tänne palstalle.

Vierailija
11/21 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu meillä täällä kymenlaaksossa tulee on aika paljon juuri 05 alkuisia numeroita. Mulle taas on tullu puhelu 09 alkuisesta jossa luki Helsinki. pistin varmuudeksi estoon on kuitenkin joku huijaus puhelu

Asun itse Oulussa ja minulla ei ole mitään yhteyksiä tuonne teidän suunnalle. Joten en siis vastaa ja laitan nron estoon. Kiinnosti vain kysellä onko muillekin tullut näitä puheluita ja onko kukaan vastannut niihin ikinä. Ap

Vierailija
12/21 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki olla myös Etelä-Karjalastakin, on sielläkin 05 suunta.

Vierailija
13/21 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuli mullekin. Ei kannata vastata, se on joku tietokonetukihuijaus. Vahingossa vastasin. Äkkiä puhelin kiinni.

Vierailija
14/21 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole. Miksi sinun tuttusi soittelisivat minulle?

Vierailija
15/21 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa siihen, toisessa päässä on indianenglishillä esittäytyvä microsoft-tukihenkilö. Sen jälkeen joko suljet puhelun tai alat vedättää soittajaa esittämällä, että lähdet hänen juttuunsa mukaan.

Itse tein jälkimmäisen. Soittaja kertoi kuinka tietokoneessani on "problem" ja pyysi avaamaan koneen. Esitin, että voi ei on vikaa joo, ei millään aukea. Oli hauskaa kuunnella "tukihenkilön" asteittain lisääntyvää ärtymystä kun kone ei vaan auennut...

Vierailija
16/21 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intialainen "microsoftin tukihenkilö", eli kierrättävät huijauspuhelut Suomen kautta että uhri vastaisi.

Puhun näille aina venäjää.

Vierailija
17/21 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpuhelimeen noita tulee aina välillä ja pakkohan se on vastata, ovat tähän mennessä aina olleet niitä Microsoft-huijauspuheluita.

Vierailija
18/21 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kauheata!

Ei nyt ihan noinkaan, mutta sinun mielestäkö ihmisellä on puhelimen piristessä velvollisuus keskeyttää omat toimensa ja olla valmis auliisti kuuntelemaan mitä tärkeää asiaa arvon ulkomaalainen molottaa?

Vierailija
19/21 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikkoina ollut oikea hyökkäys noista puheluista. Painoin luurista ’hylkää’ ja ihmettelin kun soi vaan. Oli 3 puhelua yhtä aikaa tulossa. Kaikki eri maista.

Myöhemmin myös Kymi tuli mukaan. Hämäsi kun Suomen 040 alkuinen numero näkyvissä. Vastasin vahingossa, jo kuului ’Helou, helou..’

Vierailija
20/21 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli myös. Vastasin sen takia, kun minulla on sukua, iäkästäkin, tuolla suunnalla. Tätejä, setiä ym. Ajattelin, että koskaan ei voi tietää, jos jostain syystä nyt minulle soitettaisiin vaikka sairaalasta tms.

No, siellä vähän yllättyneen kuuloinen nainen alkoi sönkätä Hello... Löin luurin korvaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan