Sähköyhtiön laskuttaja aiheutti tahallisesti.
Maksuhäiriömerkinnän. Olen siis keskeyttänyt postin tulon kirjeenä kotiini. Olen laittanut kaikille laskuttajille veistiä, että otan vastaan laskut ainoastaan sähköpostiin. Tähän asti kaikki ovat, mutta tämä ei sähköyhtiölle kelvannut. Tänään soittivat, että en ole maksanut laskuja moneen kuukauteen. Kerroin ettei sähköpostiin ole tullut ainuttakaan laskua vaikka siitä olen puhunut. Jouduin sitten vaihtamaan firmaa joka osaa hommansa eikä aiheuta toisille taloudellisia vaikeuksia. Laskut olisin maksanut jos olisin niitä saanut.
Kommentit (6)
Miksi et muuttanut laskuja e-laskuiksi?
-"Olen laittanut kaikille laskuttajille veistiä, että otan vastaan laskut ainoastaan sähköpostiin"-.
Olet sairastunut suuruusharhaan.
Ajattelit että sinä olet universumin keskus ja muu osa pyörii sinun napasi ympärillä. Yhden yrityksen kohdalla tämä sinun sanelusi ei sitten toiminut, ja palautti sinut maan pinnalle.
Ota opiksesi, vaikka eipä iso ego tähän pysty.
Sähköyhtiön sivuilla omille tiedoille pääsy vaatii kirjautumisen. Pelkkä tavallinen sähköposti voi tulla keneltä tahansa, ei siinä lähettäjää voi varmistaa.
jos sähköyhtiö on päättänyt ettei lähetetä sähköpostissa laskuja, se ei ole laskuttajan vika. Laskuttajan pitää tehdä työnsä siten kuin on pyydetty.
Olisit pyytänyt e-laskun, niin ei tarvitsisi nyt syytellä toisia omasta mokasta.
Oma moka. Ja sähköyhtiöltä ne laskut menee perintään, sieltä tulee muutaman kerran maksuvaatimus ja yleensä jos on kolme laskua maksamatta tulee katkaisuvaroitus jossa kerrotaan millon sähköt katkaistaan, jos laskuja ei ole maksanut. Vasta näiden jälkeen asia siirtyy ulosoton puolelle ja siinäkin saat jos jonkunlaista yhteydenottoa, ennen kun tulee merkintää luottotietoihin.
Ei tule maksuhäiriömerkintää, ennenkuin olet saanut uo:lta tiedoksiannon ja siinäkin vaiheessa on vielä mahdollista maksaa laskut.