Ehdottakaa koirarotuja!
Eli siis olemme hankkimassa perheeseemme koiraa, mutta en tiedä mikä rotu sopisi meille parhaiten.
Tällä hetkellä asumme kerrostalossa, mutta olemme muuttamassa omakotitaloon tai rivitaloon n. puolen vuoden sisällä. Perheemme pienin on 4 kk ikänen tyttö.
Koira ei saisi olla haukkuherkkä, turkkia olen valmis hoitamaan ainakin kerran viikossa. Emme ole mitään himoliikkujia, kiinnostaisi kuitenkin aloittaa koiran kanssa jokin harrastus, esim. toko
Rodut joita olemme ajatelleet:
newfoundlandinkoira
Kultainennoutaja
Pitkäkarvainen collie.
Kommentit (27)
Ei tuollaista rotua olekaan kuin berhandilainen. Tarkoitat varmaan bernhardinkoiraa.
[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 17:56"]
No kyllä iso koira vaatii vähintää rivitalon. Se tarvitsee oman piha-alueen jne. Ettehän te hölmöt ajattele kuin omia tarpeitanne. Pelkäätte, että naapuri häiriintyy pienen koiran haukkuessa kerrostalossa.
[/quote]
Siis miksi iso koira tarvitsee pihan ja pieni koira ei?
Tanskan pääministeri: Tavoitteena nolla t u r v a p a i k a n h a k i j a a
Koirat stressaantuvat pikkulasten kirkumisesta ja jatkuvasta huudosta kovalla volyymilla, samoin kuin ihmiset. Eikö koiria voisi ottaa sitten kun koti on rauhallinen ja koira on pääosassa, eikä pieni lapsi joka on juuri tullut. Lapsi voi vetää koiran turkista ja satuttaa koiraa vahingossa, tai pieni koira näykkii lasta, ellei joku vahdi koko ajan.
Nöffit ja bernikset kuolaavat. Olen itse henkeen ja vereen koiraihminen, mutta siedän esim. ravistelun seurauksena ympäriinsä sinkoilevia kuolajojoja yhtä huonosti kuin lasten nenästä valuvaa räkää..kotiini en siis haluaisi isoa kuolakonetta tai pikkulasta :-) landseerilla on käsittäkseni jotenkin tiiviimmät huulet ja vähemmän roikkuvaa nahkaa suun ymristössä kuin em. roduilla. Tai sitten vain kuvittelen. Olen ollut tekemisissä landseer-nartun kanssa ja se ei mielestäni kuolannut.