Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskautumistoive ja leikkaukseen meno

Vierailija
24.09.2021 |

Mitä tekisit tilanteessani?

Olen 36v nainen. Olemme yrittäneet puolisoni kanssa saada lasta 6kk ajan. Minulla on ollut pitkään olkapäässä kovaa kipua ja nyt tutkimuksissa löytyi leikkaushoitoa vaativa syy. Koska tilanteeni ei ole kiireellinen, voi leikkausaikaa joutua odottamaan jopa 6kk.
Alottaisitko uudelleen ehkäisyn käytön kunnes leikkaus on tehty vai antaisitko raskautumisen tapahtua, jos on tapahtuakseen, ja siirtäisit sitten leikkausta?
Ikää minulla tosiaan jo ensisynnyttäjäksi on ja olkapään vaiva pahenee kaikesta rasituksesta. Eli en tiedä miten se kestäisi esim vauvan kantelua. Leikkauksesta tulisi nostokielto 4-6 viikon ajaksi.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/12 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa tietoa leikkausajasta suht lähelle, niin jatkaisin lapsen yrittämistä ja siirtäisin leikkausta tarvittaessa. Leikkaukseen voi mennä senkin jälkeen kun lapsi syntynyt.

Tämä olettaen, että vaiva ei ole kuitenkaan pahasti vammauttava, ja lapsen saaminen on sinulle tärkeää.

Ei tuossa oikein täydellistä ratkaisua ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten yksi vaihtoehto, jos rahasta ei olisi pulaa, olisi pyrkiä hoitamaan asia yksityisellä mahdollisimman pian. Saattaa kyllä olla kallista.

Vierailija
4/12 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten yksi vaihtoehto, jos rahasta ei olisi pulaa, olisi pyrkiä hoitamaan asia yksityisellä mahdollisimman pian. Saattaa kyllä olla kallista.

Tätäkin vaihtoehtoa tutkin, mutta on aivan liian kallista. Itse leikkaus maksaa 3500e ylöspäin ja siihen päälle vielä erikoislääkärin käynnit yms. jälkihoito. Ap

Vierailija
5/12 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en missään nimessä laittaisi yritystä tauolle puoleksi vuodeksi enää näin +30-vuotiaana.

Vierailija
6/12 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et saa tietoa leikkausajasta suht lähelle, niin jatkaisin lapsen yrittämistä ja siirtäisin leikkausta tarvittaessa. Leikkaukseen voi mennä senkin jälkeen kun lapsi syntynyt.

Tämä olettaen, että vaiva ei ole kuitenkaan pahasti vammauttava, ja lapsen saaminen on sinulle tärkeää.

Ei tuossa oikein täydellistä ratkaisua ole.

Itselläni ainaki on ajatukset aivan solmussa, että mikä olisi viisain ratkaisu. Lääkäri laittoi papereihini merkinnän, että jos joku peruu leikkausaikansa voi sitä lyhyelläkin varoitusajalla tarjota minulle. Se on ehkä ainoa mahdollisuuteni saada leikkaus nopeasti.

Ollaan tosiaan nyt yritetty raskautumista jo 6kk. Jos aloitamme uudelleen ehkäisyn käytön ja kuvitellaan, että leikkaus olisi 6kk päästä. Sitten on mennyt jo vuosi, olen 37v. Sitten alkaa uusi 12kk jakso yrittämistä ennenkuin on mahdollista hakeutua lapsettomuusklinikalle. Ja tuskin lisää ikää ainakaan asiaa helpottaa... ap

Vierailija
7/12 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en missään nimessä laittaisi yritystä tauolle puoleksi vuodeksi enää näin +30-vuotiaana.

Juuri tämä!

Vierailija
8/12 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette yrittäneet raskaaksi tulemista tai yrittäneet saada lasta aluille, mutta ette ole yrittäneet raskautua.

Raskautua on vanhahtavaa kieltä, joka ei liity naisen hedelmällisyyteen mitenkään. Mm. raskauttavat todisteet eivät saa murhaepäiltyä odottamaan lasta. Raskautuminen tarkoittaa taakan kuten kuormittumisen tai huolien lisääntymistä, ei vauvan odotuksen alkamista.

Vierailija
9/12 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi yritystä tauolle. Lapsettomuushoidoissakin vierähtää helposti pari vuotta, kun tulosta ei tule

T.alle kolmikymppinen ja lapsettomuushoidoissa

Vierailija
10/12 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskautua!

🤢🤢🤢🤮🤮🤮🤮🤮

Tulee mielikuva rumasta, epäsiististä vanhasta akasta joka ottaa lasta tupakka suupielessä.

Vierailija
11/12 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laittaisi yritystä tauolle. Lapsettomuushoidoissakin vierähtää helposti pari vuotta, kun tulosta ei tule

Ai niin, vaikka saakin lähetteen hoitoihin vuoden jälkeen, niin jonot julkiselle voi olla puolikin vuotta. Meille kävi tuuri ja päästiin peruutusajalle nopeasti, mutta tavallisesti joutuu odottamaan sen 4-6kk

T.sama

Vierailija
12/12 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, vaikka saakin lähetteen hoitoihin vuoden jälkeen, niin jonot julkiselle voi olla puolikin vuotta. Meille kävi tuuri ja päästiin peruutusajalle nopeasti, mutta tavallisesti joutuu odottamaan sen 4-6kk

T.sama

En tiennyt, että sinnekkin joutuu jonottamaan. Kiitos, kun kerroit!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi