Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi nuorta odottajaa katsotaan kieroon ?

Vierailija
11.11.2014 |

Kävin tänään ekaa kertaa neuvolassa ja en olisi ikinä uskonut millaista paheksuntaa tunnuin herättävän muissa mammoissa !

Olen 20v, joo on lävistyksiä ja tatuointeja sun muuta. Olin vielä paikalla ilman miestäni sillä hän oli töissä. Sielä oli odotushuone mammoja täynnä ja sain niin ilkeitä katseita ettei mitään rajaa ! Jos katse voisi tappaa, en tässä kirjoittelisi. Miksi näin ? Enkö tämän näköisenä voi olla hyvä äiti tulevalle lapselleni ? Oikein vituttaa tieto, että joutuu tuolla ravaamaan jatkossakin..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Ei neuvolassa ole koskaan odotushuone täynnä, ei se mikään päivystyspoli ole. ;)

Vierailija
2/17 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 12:35"]Provo. Ei neuvolassa ole koskaan odotushuone täynnä, ei se mikään päivystyspoli ole. ;)
[/quote]
Ollaampas sitä sanatarkkoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän niillä muillakin ollut lävistyksiä ja tatuointeja ties missä kohtaa kehoa? Ehkä ne jäi katsomaan kun kovin itseriittoinen mamma tepastelee aulaan tuijottamaan muita?

Vierailija
4/17 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 12:35"]Provo. Ei neuvolassa ole koskaan odotushuone täynnä, ei se mikään päivystyspoli ole. ;) [/quote] Ollaampas sitä sanatarkkoja

[/quote]

No vaikka ei olisikaan ollut TÄYNNÄ, tavanomaisessa neuvolan odotustilassa on ehkä yksi tai korkeintaan kaksi muuta äitiä, ja heidän mahdollinen mulkkaamisensa ei vielä ole yleistettävissä AP:n kuvaamalla tavalla. (Minullakin on muuten lävistyksiä ja tatuointeja, mutten ole koskaan saanut tuijotuksia osakseni neuvolassa.)

Nro 2

Vierailija
5/17 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 12:35"]Provo. Ei neuvolassa ole koskaan odotushuone täynnä, ei se mikään päivystyspoli ole. ;) [/quote] Ollaampas sitä sanatarkkoja

[/quote]

Ei vaan faktaa: äitiysneuvolassa ei ole kerralla montaa mammaa odottamassa. :D

Vierailija
6/17 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua katsottu. Ja olin lasta odottaessani 20 v, hiukset olivat pinkit ja tyyli omalaatuinen. Kaikki suhtautuivat ihan normaalisti.

Vierailija
7/17 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma homma, itse kun olen neuvolaan mennyt on siellä parhaillaan ollut 5 äitiä odottamasssa vuoroaan?

Vierailija
8/17 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollani on ehkä neljä tatuointia ja vain yksi niistä on vähän "rajumpi", jossa on pääkallo ja sekin on isämme muistolle. Olivat kuulemma vauvauinnissa kanssa muut mammat kattoneet hyvin pahasti vaikka muuten siskoni on tosi fiksu ja tyyliltään normaali kolmekymppinen niin tatskat olivat vissiin supermammoille liikaa.

Vierailija
9/17 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 12:44"]

Kumma homma, itse kun olen neuvolaan mennyt on siellä parhaillaan ollut 5 äitiä odottamasssa vuoroaan?

[/quote]

Miksi? Kuseeko teillä neuvolan ajanhallinta vai mikä mättää? Vai tulevatko mammat "varmuuden vuoksi" tunti ennen varattua aikaa?

Vierailija
10/17 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 12:44"]

[/quote]

Miksi? Kuseeko teillä neuvolan ajanhallinta vai mikä mättää? Vai tulevatko mammat "varmuuden vuoksi" tunti ennen varattua aikaa?
[/quote]

Soita ja kysy. Pyörön neuvola kyseessä.

Vierailija
11/17 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saanut paheksuvia katseita neuvolassa, varmaan koska siellä tosiaan harvoin oli muita samaan aikaan. Sen sijaan kaikkialla muualla törmäsin tähän ilmiöön, esim kaupassa. Ja ei, en itse tuijotellut ihmisiä, jossain vaiheessa sitä vain tuntee katseet niskassaan, ja kun kohotin katseeni kädessäni olevasta maitopurkista, huomasin kuinka moni käänsi katseensa äkkiä pois. En kiinnittänyt asiaan sen enenpää huomiota ennenkuin kerran mieheni sipisi korvaani "nuo tuijottavat meitä".
Saattoihan nuo tuijottaa muuten vain.
Olin tuolloin 19-20-vuotias. Tokaa kun odotin 22-vuotiaana, en huomannut samaa ilmiötä. Nyt olen 23-vuotias kahden lapsen äiti, enkä edelleenkään ole kuin harvoin herättänyt pahoja katseita.

Vierailija
12/17 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin sen verran iso neuvola että odotushuone voi todellakin olla täynnä, lastenneuvola ja äitiysneuvola samassa, yhteensä 5 vastaanottohuonetta.

Vierailija
13/17 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katson odottavaa naista kadehtien, olipa hän minkä ikäinen tahansa. Tatuointeja ym. Katson uteliaana, yritän varmaan päättää tykkäänkö vai en. Ole iloinen, sinussa on jotain mitä katsella. Et näytä ihan tavan tallaajalta

Vierailija
14/17 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että kaikki alle 25 ovat ns nuoria äitejä joilla on elämä kesken, lapsukaisia,teinejä. Koska useimmat ovat kolmikymppisiä ja jopa yli kun hommaavat ekan.

Miettikääpä oikeasti miten ennen vanhaan oli! Yli kolmekymppistä ensisynnyttäjää pidettiin vanhana. Oli ihan normaalia että 18 v naimisiin ja ja 19-20v lapsia.

Itse olen ollut 23,25 ja 29 kun saanut lapseni. Ja ihan tarpeeksi vanha.

Poikani ja miniäni ovat 24 ja heillä on kolme kun tokalla kerralla tuli kaksoset. heitä on kuulemma tuijotettu.

Vierailija
15/17 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän nuoria äitejä jotenkin... säälittävinä. Ensimmäinen ajatus on, että tuo on varmaan jotenkin heikkolahjainen, kun ei ole ehkäisyä osannut käyttää.

Vierailija
16/17 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pikkupaikkakunta tietysti kyseessä, missä muutenkin tuijotetaan kaikkea uutta ja ihmeellistä suut auki kuin hauet vedessä. Vaikea uskoa, että vaikkapa Helsingissä mulkoiltaisiin yhtään ketään, ellet nyt sitten vaikka maha pystyssä vedä norttia neuvolan ovella.

Vierailija
17/17 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ihmeellistä se on, että parikymppiselle on vauva tulossa. Fysiologisesti paras mahdollinen aika tehdä lapset. Nykyisin asetetaan niin tarkat säännöt mitä pitää ensin olla ja tehdä. Kuka sitä ulkopuolelta on mikään arvioimaan.
Sitten päivitellään kun lapset tehdään niin myöhään!
Minä katson ehkä vähän harmitellen jos tuleva äiti on yläasteikäinen. Silloinkin lapsi on yhtä arvokas, ja hyvässä tapauksessa pääsee isovanhempien kasvatettavaksi. Ei ne aina surullisia tarinoita ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme