Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovat, auttakaa

Vierailija
11.11.2014 |

Joo, tämä teksti tuntuu provolta. Luin muutamia netistä sieltä täältä ja yleensä nämä leimattiin provoksi. Mutta minua todella askarruttaa tämä asia, koska äitini ja isäpuoleni ovat nyt vuoden kulkeneet kaikenlaisissa seurakuntatapahtumissa ja heidän kotonaan on moni asia muuttunut. Ensiksi minua ihmetyttää miksi suomalainen uskovainen rukoilee pelastusta, jos jumala pelastaa ainoastaan israelin kansan? Minä aloitin kesällä vanhan testamentin lukemisen äitini pyynnöstä ja minulle siitä tulee mieleen meidän kalevala, onko vanha testamentti israelilaisten kalevala sankareineen, noitineen ja petollisine ihmisineen? Mä oon ihan ulkona tästä uskonto-asiasta. No on näitä kysyttäviä kohtia moniakin, mutta turha kai täällä on niitä kysellä

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2014 klo 11:22"]

Kannattaa pysyä edelleenkin erossa noista uskontoasioista.

[/quote]

No joo, on uskoa ja uskontoa. Kultteja kannattaa varoa. Jos olet nainen, niin vanhoillislestadiolaisuudessa joudut synnytyskoneeksi ilman oikeutta päättää vartalostasi. Jehovissa joudut vuodesta toiseen ravaamaan ihmisten ovilla esittämässä jonkun amerikkalaishöppänän satavuotta sitten sienissä keksimiä teesejä. Sitten on melkein oikeitakin yhdenihmisen lahkoja kuten Jalovaara, Nokiaherätys, ...

Kuten mainittiin niin kivoja oikeita yhteisöjä on joiden raamattuopetus on aitoa ja kiihkoilematonta. Sellaisia suosittelen. 

Vierailija
2/6 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän seurakunnissa he käyvät jos opetus on että vain israelin kansa pelastuu ja miksi kehoitus aloittaa Vanhasta Testamentista?

Usko Jeesukseen pelastaa, ihan jokaikisellä on siihen mahdollisuus.

Lue mieluummin Uutta Testamenttia, aloita vaikka Johanneksen evankeliumilla. Sieltä löydät paremmin vastauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita mieluummin Uudesta testamentista, sieltä löytyy kristinuskon ydin. Lue vaikka Johanneksen evankeliumi ja sitten Roomalaiskirje. Mikset muuten kysy äidiltäsi näitä asioita?

Vierailija
4/6 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on rakstanut maailmaa niin paljon, ettei yksikään joka häneen uskoo, joutuisi kadotuksee vaan saisi ikuisen elämän. Eli ihan jokaiselle on annettu pelastuksen mahdollisyys, uskomalla.

Vierailija
5/6 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nuo 2 ja 3:n vinkit ovat hyviä. Ei sua syödä vaikka menisit evlut, helluntai tai vapaakirkon tilaisuuteen. Suosittelen jotain teematilaisuutta, esim musiikkitilaisuutta tai nuortentilaisuutta.

Kristillinen usko oikeassa muodossaan tekee ihmisen onnelliseksi ja vapaaksi. Uskoon ei liity mitään pakottamista. Joku juuriuskoontullut kyllä asiansa niin esittää, mutta varmaan ennemmin johtuu valtavasta innostuksesta.

Omaa järkeä kuuluu tässäkin asiassa käyttää. Kaikenlaisissa hteisöissä on voimakasluonteisia johtajia jotka pyrkivät pitämään lauman kasassa omilla säånnäillä ja opeilla.

Älä juutu yhteen porukkaan vaan käy monessa erilaisessa jutussa. Voi löytyä todella kiva porukka johon tuntee kuuluvansa ♥.

Vierailija
6/6 |
11.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pysyä edelleenkin erossa noista uskontoasioista.