Kun vanhemmuus tekee epäkiinnostavan parisuhdemarkkinoilla
Saako vanhempi lähestyä tai olla ystävällinen lähestyjälle? Pitääkö heti kättelyssä ilmaista että on lapsi/a tai painattaa paitaan kuvan hänestä/heistä?
Kommentit (15)
Ei saa lähestyä. Jos lähestytään pitää painaa häpeissään katse maahan.
Parisuhde on helpompi aloittaa jos kummallakin on samanlainen lähtötilanne. Kummallakin on lapsia tai ei sitten ollenkaan. Isä- ja äitipuolen rooliin joutuminen ei ole kenellekään helppoa, jos ei ole omia lapsia. Jos toisella on jo aikuiset lapset, on tilanne helpompi. Ymmärtävät eron syyt jne. Mitä pienemmät lapset uudella kumppanilla on, sitä enemmän he ovat vielä riippuvaisia omasta isästä ja äidistä. Ei se lapsi/ lapset ainakaan pisteitä nosta kumppania etsiessä ...
Jos ne lapset on vielä kaikki eri miehille tai naisille niin varma turn off !!
Ette ole vastanneet kysymykseen. Miten ja missä vaiheessa vanhemmuus pitää mainita?
Lapsettomana miehenä voisin seurustella naisen kanssa, jos lapset olisivat jo vanhempia tai pois kotoa muuttaneet.
Vaippoja en alkaisi vaihtamaan. Se on selvä juttu.
Tottakai heti suhteen alussa kerrotaan, että on lapsi tai lapsia. Se pitää näkyä myös deitti- ilmoituksessa. Mitä sitä salaamaan.
Esittelyn voi hoitaa vaikka näin:
Moi, hauska tavata. Mä oon Mikko, 34 vee ja mulla on kolme lasta.
Vierailija kirjoitti:
Ette ole vastanneet kysymykseen. Miten ja missä vaiheessa vanhemmuus pitää mainita?
Siinä vaiheessa kun puhutaan henkilökohtaisista asioista.
mies53v
Kyllä mielestäni lkannattaa vaan rehellisesti ja avoimesti itsestään kertoa. Sen, että sinulla on lapsi(a), ei pitäisi olla arka eikä häpeällinen asia. Asia kannattaa mieluummin olla treffikumppanin tiedossa jo ennen treffejä. Tosin itse olen kyllä treffannut niinkin huonomuistista miestä, että vaikka olin ilmoittanut minulla olevan lapsia ja hän oli jo käynyt luonanikin eli nähnyt paljon lapsista kertovaa materiaalia ja olimme tosiaan tapailleet kiirehtimättä mitään jonkin aikaa... Niin järkyttyi silti kovasti kertoessani, että myöhästyisin treffeillä koska lasten isä myöhästyi hakemasta lapsia. Loukkaantui ihan kun olin "pimittänyt" lapsiasian. Tapailu ei aivan heti siihen loppunut, mutta tuntui tietysti aika oudolta pahoitella unohtaneensa kertoa lapsista vaikka olin kertonut enkä oikein tiedä millainen pahvi voisi pitää koon 27 lenkkareita eteisessä aikuisen naisen kenkinä saati ajattelisi potentiaalisen naisystävänsä sisustaneen yhden huoneen lastenhuoneeksi ihan vain tulevaisuutta ennakoiden tai huvikseen.
Vierailija kirjoitti:
Esittelyn voi hoitaa vaikka näin:
Moi, hauska tavata. Mä oon Mikko, 34 vee ja mulla on kolme lasta.
Pitäisin kyllä outona jos joku tulisi noin esittäytymään. Varsinkaan jos en olisi kiinnostunut edes ilman lapsia.
Deittisovellulsissa lapset pitää mainita jo profiilissa. Livenä kohdatessa sitten kun sovitaan uudelleentapaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mielestäni lkannattaa vaan rehellisesti ja avoimesti itsestään kertoa. Sen, että sinulla on lapsi(a), ei pitäisi olla arka eikä häpeällinen asia. Asia kannattaa mieluummin olla treffikumppanin tiedossa jo ennen treffejä. Tosin itse olen kyllä treffannut niinkin huonomuistista miestä, että vaikka olin ilmoittanut minulla olevan lapsia ja hän oli jo käynyt luonanikin eli nähnyt paljon lapsista kertovaa materiaalia ja olimme tosiaan tapailleet kiirehtimättä mitään jonkin aikaa... Niin järkyttyi silti kovasti kertoessani, että myöhästyisin treffeillä koska lasten isä myöhästyi hakemasta lapsia. Loukkaantui ihan kun olin "pimittänyt" lapsiasian. Tapailu ei aivan heti siihen loppunut, mutta tuntui tietysti aika oudolta pahoitella unohtaneensa kertoa lapsista vaikka olin kertonut enkä oikein tiedä millainen pahvi voisi pitää koon 27 lenkkareita eteisessä aikuisen naisen kenkinä saati ajattelisi potentiaalisen naisystävänsä sisustaneen yhden huoneen lastenhuoneeksi ihan vain tulevaisuutta ennakoiden tai huvikseen.
Mulle lapset on arka kohta. Meillä kotona pidettiin alhaisena eronnutta naista jolla on lapsia. Huonompi ihminen, koska on tehnyt väärin erotessaan. Moni tuttu myös ei halua esimerkiksi puhua uusista kumppaniehdokkaista, koska olen tehnyt väärin erotessani, enkä saisi avioitua uudelleen. Oma isäkin muistaa säännöllisesti kysyä, että "ethän vain ole löytänyt ketään" ja kieltävään vastaukseen "hyvä". Joo, on aika vanhoillisia ihmisiä ympärillä.
Saa lähestyä, mutta ei pidä suuttua, jos saa pakit sitten kun lapset paljastuu.
Itse etsin miestä ikähaarukassa 45-55v, enkä huoli sellaista jolla alakouluikäisiä tai sitä pienempiä lapsia. Omani ovat jo aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle lapset on arka kohta. Meillä kotona pidettiin alhaisena eronnutta naista jolla on lapsia. Huonompi ihminen, koska on tehnyt väärin erotessaan. Moni tuttu myös ei halua esimerkiksi puhua uusista kumppaniehdokkaista, koska olen tehnyt väärin erotessani, enkä saisi avioitua uudelleen. Oma isäkin muistaa säännöllisesti kysyä, että "ethän vain ole löytänyt ketään" ja kieltävään vastaukseen "hyvä". Joo, on aika vanhoillisia ihmisiä ympärillä.
Ei se ole mikään ihme tänä päivänä että jollakin on lapsia. Suurella osalla deittimarkkinoilla on.
Jokainen saa etsiä uutta kumppania oli sitten lapsia tai ei.
Mutta niistä lapsista pitää kertoa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Kuten myös muista isoista asioista. kuten vaikka vankilatuomiosta. Jokaiselle pitää antaa mahdollisuus ite päättää onko se itselle totaali turn-off vai onko se jotain minkä kanssa voi elää. Kukaan ei ole täydellinen ja kaikilla on menneisyys. Joidenkin menneisyys on värikkäämpi kuin toisen.
Se että on lapsi pitää heti ilmoittaa. Ihan turhaan sitä tuhlataan molempien aikaa jos sen lapsen olemassaolon paljastaa vasta myöhemmin. Jos lapsettomuus on ehdoton kriteeri, niin se on silloin sitä.