Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten meillä voi olla vyöihrakuoriaisia ja miten niistä pääsee eroon?

Vierailija
23.09.2021 |

On sekä kuoriaisia että niitä toukkia.

Googlettelin ja tuli infoa siitä että välikatolla voi olla raato tai ampiaispesä ja johtuu siitä tai asuu kissan ruoissa. No. Me asutaan uudehkossa kerrostalossa, jossa ei ole mitään vinttejä ollenkaan eikä kyllä mitään raatojakaan pitäisi voida olla missään, ei myöskään paikkoja ampiaispesille. Meillä ei ole lemmikkejä eli ei kissanruokiakaan ja muutenkin siisti koti, ei ainuttakaan turkisvaatettakaan missään.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen tuholainen tämä vyöihrakuoriainen on ja miten sen tunnistaa? Eikö näitä tuholaisia näe kirpputoreilla vai miten ne pääsevät kirppiskaman mukana kotiin?

Vierailija kirjoitti:

Kirppiskaman mukana. Varsinkin vaatteiden. Tuttu laji mulle. Parin muuton jälkeen ja kirpparitouhut lopettaneena uudessa siis ihan uudessa asunnossa niitä ei enää ole ollut. Uakallan melkein toivoa päässeeni eroon 20 vuoden piinasta. Villavaatteisiin ei sitten kannata rahoja laittaa.

Kuvahaulla näet minkälainen on.

Käytetty tavara voi olla saastunut munilla tai niissä voi olla toukkia piilossa.

Vierailija
22/43 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirppiskaman mukana. Varsinkin vaatteiden. Tuttu laji mulle. Parin muuton jälkeen ja kirpparitouhut lopettaneena uudessa siis ihan uudessa asunnossa niitä ei enää ole ollut. Uakallan melkein toivoa päässeeni eroon 20 vuoden piinasta. Villavaatteisiin ei sitten kannata rahoja laittaa.

Ei olla ostettu mitään kirpparilta, ei edes astioita. Ei meidän perheessä kukaan, ei edes 10 vuotta sitten. Ja millä ne täällä elää? Ei ole mitään lemmikkiruokia tai turkiksia tarjolla, meidän kuivakaapitkin ammottaa tyhjyyttään eikä niissä ole mitään jälkiä toukista. Ap

Ihan jos lattialle putoaa ruokaa. Muistaisin että jos alkoi paistaa jotain niin ne tuli kaapeista esille. Villavaatteet söi kaikki mutta myös osan ihan puuvillaisista. Vaatteiden syönnilläkin voivat pärjätä. Vaatteiden tuhoutumista ei usein huomaa ennen kuin ottaa pesukoneeata ulos. Oletko varma lajikkeeat. Vyö jossa pisteitä?

Olen varma lajikkeesta, olen nähnyt niin monta ja verrannut netin valokuviin. Ei tule paistaessa esille mistään vaan pitkin päivää kävelee eri huoneiden lattialla. Toukkia joskus näkyy kiipeilevän seinillä. Meillä imuroidaan usein ja on aika vähän huonekaluja eikä mattojakaan kuin yksi keinokuituinen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli kiduttaa niitä toukkia. Ärsyttää niin helvetisti

Vierailija
24/43 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee turkiskuoriaisia ja niiden toukkia. Myrkytän aina listat ihan saatanasti kuukauden välein Raidilla

Eihän Raid edes auta niihin, vaan Biokill. Ottakaa nyt edes selvää asioista.

Vierailija
25/43 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olla ostettu mitään kirpparilta, ei edes astioita. Ei meidän perheessä kukaan, ei edes 10 vuotta sitten. Ja millä ne täällä elää? Ei ole mitään lemmikkiruokia tai turkiksia tarjolla, meidän kuivakaapitkin ammottaa tyhjyyttään eikä niissä ole mitään jälkiä toukista. Ap

Niitä kiinnostaa eläinrasvat, joten mahdollisesti voivat syödä ihopölyä tai kuolleita hyönteisiä jos on.

Vierailija
26/43 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen tuholainen tämä vyöihrakuoriainen on ja miten sen tunnistaa? Eikö näitä tuholaisia näe kirpputoreilla vai miten ne pääsevät kirppiskaman mukana kotiin?

Vierailija kirjoitti:

Ei näe toukkavaihetta kun puenimmillään. Itse kuoriaisen toki näkee jos tarkkaan käy vaatteen läpi ihan joka kohdasta ja saumasta, ulkoa ja sisältä.

Vierailija
27/43 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee turkiskuoriaisia ja niiden toukkia. Myrkytän aina listat ihan saatanasti kuukauden välein Raidilla

Eihän Raid edes auta niihin, vaan Biokill. Ottakaa nyt edes selvää asioista.

Mitä eroa muuten kuin merkki?

Vierailija
28/43 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetelin kuukausi sitten kokeeksi keittiön ja vaatehuoneen jalkalistat biokillillä mutta ei ainakaan sillä ollut mitään vaikutusta. Meillä on aika iso asunto eikä tätä voi millään lattiasta kattoon myrkyttää ja kaikkia kaappeja ja hyllyjä. Meillä on pieni lapsi niin ei voida mitään hirveitä myrkkyjä edes laittaa. Ap

Vierailija
29/43 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä kiinnostaa eläinrasvat, joten mahdollisesti voivat syödä ihopölyä tai kuolleita hyönteisiä jos on.

Hmm. Meillä ei ole kuolleita hyönteisiä, ikkunoissakin on kunnon hyttysverkot ja tosiaan huonekaluja vain vähän ja imuroidaan usein. Eläinrasvoja en ymmärrä miten täällä olisi muualla kuin jääkaapissa. Ihopölyä on kai kaikissa kodeissa mutta lakanoitakin vaihdetaan ihan normaalin usein. Ap

Vierailija
30/43 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuholaistorjunta on ainut vaihtoehto jos tilanne on päässyt noin pahaksi. Koko asunto on myrkytettävä kerralla ja menette siksi aikaa muualle.

Vierailija
31/43 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Meillä ei ole kuolleita hyönteisiä, ikkunoissakin on kunnon hyttysverkot ja tosiaan huonekaluja vain vähän ja imuroidaan usein. Eläinrasvoja en ymmärrä miten täällä olisi muualla kuin jääkaapissa. Ihopölyä on kai kaikissa kodeissa mutta lakanoitakin vaihdetaan ihan normaalin usein. Ap

No sitten huomenna soittamaan rentokillille?

Vai onko sulla joku agenda tässä takana?

Vierailija
32/43 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten huomenna soittamaan rentokillille?

Vai onko sulla joku agenda tässä takana?

Tää on vuokra-asunto. Saankohan soittaa tänne itse rentokillin? Pitääkö itse maksaa vai taloyhtiö? Ap

Vierailija
33/43 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kaapista aina puhtaaseen sänkyyn ,niin että piti muuttaa lattialle. tilasin myrkytyksen 2kertaa kuulema ainakin .senjälkeen ei ole näkynyt meillä.

Vierailija
34/43 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat lattialankkujen alla, listojen alla, keittiökaapistojen alla jne. Ei auta tavanomaiset myrkyt, koska jos niitä on yhdessä asunnossa, niitä on myös naapurissa. Omasta asunnosta ne saa pidettyä poissa imuroimalla koko asunnon joka toinen päivä parin kuukauden ajan. Etenkin kannattaa imuroida listojen rakoja. Myös lattian moppaaminen imuroinnin jälkeen auttaa. Sanomattakin on selvää, että samaksi aikaa matot pois lattioilta, etteivät mene munimaan mattoihin ja siellä sitten saa uusi sukupolvi kehittyä. Niitä voi tulla myös ulkoa. Itse katsoin tänään, kun avoimesta parvekkeen ovesta lensi  iso  vyöihrakuoriainen suoraan keittiön lattialle ja alkoi siitä vipeltää sitten keittiön lattialle tippunutta munakkaan  palaa kohti (olin juuri 10 minuuttia aikaisemmin valmistanut ja syönyt uunimunakkaan enkä ollut huomannut, että oli lattialle tippunut yksi pala).

(jokaisessa kodissa on kuolleita hyönteisiä, me emme vain näe niitä, koska ne ovat piilossa rakenteissa)

Vierailija
35/43 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista että niitä tulee koko ajan naapurista lisää? Naapurilla koira. Ap

Vierailija
36/43 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ovat lattialankkujen alla, listojen alla, keittiökaapistojen alla jne. Ei auta tavanomaiset myrkyt, koska jos niitä on yhdessä asunnossa, niitä on myös naapurissa. Omasta asunnosta ne saa pidettyä poissa imuroimalla koko asunnon joka toinen päivä parin kuukauden ajan. Etenkin kannattaa imuroida listojen rakoja. Myös lattian moppaaminen imuroinnin jälkeen auttaa. Sanomattakin on selvää, että samaksi aikaa matot pois lattioilta, etteivät mene munimaan mattoihin ja siellä sitten saa uusi sukupolvi kehittyä. Niitä voi tulla myös ulkoa. Itse katsoin tänään, kun avoimesta parvekkeen ovesta lensi  iso  vyöihrakuoriainen suoraan keittiön lattialle ja alkoi siitä vipeltää sitten keittiön lattialle tippunutta munakkaan  palaa kohti (olin juuri 10 minuuttia aikaisemmin valmistanut ja syönyt uunimunakkaan enkä ollut huomannut, että oli lattialle tippunut yksi pala).

(jokaisessa kodissa on kuolleita hyönteisiä, me emme vain näe niitä, koska ne ovat piilossa rakenteissa)

Yöks jos niitä lentää lisää ikkunasta sisälle. Meillä on tosiaan hyttysverkot että ei pitäisi päästä ulkoa. Kai täälläkin muutama kuollut hämähäkki mutta ei kai niitä kuoriaisten juhliksi asti voi olla kun on niin uusi talo. Ap

Vierailija
37/43 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhassa omakotitalossa oli parina kesänä lepakoiden pesimäyhdyskunta ja sen myötä taisi tulla ihravyökuoriaisetkin, ensimmäiseksi huomasin ne siinä huoneessa jonka katossa lepakot olivat. Edelleen näkee aikuisia kuoriaisia ja toukkia, yksittäisiä vaan mutta mistäs sitä tietää kuinka paljon niitä oikeasti on. En totu niihin ikinä, aivan hirveitä. Ja tämä talo on niin täynnä tavaraa ettei pääse edes jalkalistoja ym. myrkyttämään ja kaikkea kerralla puhdistamaan. Että hienoa jos on tyhjää ja siistiä ja puhdasta eikä mitään helvetin vinttejä ainakaan.

Vierailija
38/43 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis syökö ne kuoriaiset vai toukat puuvillavaatteita? Kävin tänään taas yhden ison vaatekaapin läpi niin että puistelin henkarissa roikkuvat paidat ja jakut mutta ei putoillut toukkia yhtään. Ja taskulampulla tutkin kaapin pohjan reunat, ei matoja. Missä peevelissä ne voi lymytä? Sp

Vierailija
39/43 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurista ne tulee. Pitäisi myrkyttää koko talo. Mutta ei myrkytetä koska pk-seudulla esim niitä on melkein kaikkialla.

Vierailija
40/43 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan käyttänyt sellaisia ansalaatikoita? Toimivatko?