Joku pölli mun ip-osoitteen..? Mitähelv..
Läppäriin tuli ilmoitus, että joku toinen käyttää mun ip-osoitetta?? Mitä mun pitää tehdä (kyseessä työkone, suljin sen heti).
Kommentit (8)
Siellä se nyt surffaa jossain laittomilla sivuilla ja huomenna on poliisit sun oven takana. Ei auta selitykset, putkaan lähtö tulee.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 23:00"]No onneksi vain ip-osoitteen, ajattele jos ne olisi vienyt kotiosoitteen.
[/quote]
tuo oli hyvä
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 23:01"]
Siellä se nyt surffaa jossain laittomilla sivuilla ja huomenna on poliisit sun oven takana. Ei auta selitykset, putkaan lähtö tulee.
[/quote]
Itseasiassa tälläinen skenaario on ihan mahdollista joskin todella harvinaista.
Käytätkö langatonta yhteyttä? Oletko tulostanut tai käyttäynyt jotain muuta tietokoneeseen yhdistettyä laitetta saman istunnon aikana?
Silloin saattaa langaton yhteys ymmärtää toisen laitteen toiseksi "käyttäjäksi". Sulje kone, irrota langaton yhteys, odota 10 sekkaa ja pistä piuhat takaisin, avaa kone. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
Jos jotain vielä tulee, voisi olla pahimmassa tapauksessa kyse siitä, että joku toinen käyttää sun langatonta yhteyttä, jos se ei ole suojattu. Ja aivan karmeimmassa tapauksessa sitten ehkä virus koneella.
Lyön markasta vetoa, että jos nyt avaat sen työkoneen, niin sitä ilmoitusta ei enää tule..
Joskus esim. modeemiin/reitittimeen jää "tieto", että se ip olisi vielä käytössä, ja kun toisella koneella otat yhteyden niin se ip on vieläkin muka varattu, vaikka oikeesti ei ole.. Eli nou hätä.
olin hotellin langattomassa verkossa. Kiitos kommenteista, ehkä uskallan nukkua yöni ja odotan aamulla meidän it-tuen ohjeita. Ap
No ehkä sitä hotellin langatonta käyttää joku muukin kuin sinä...
No onneksi vain ip-osoitteen, ajattele jos ne olisi vienyt kotiosoitteen.